Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Behandling > Donor/surrogat
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-09-2007, 12:01   #11
Monen
Veteranmedlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Lier
Meldinger: 3,090
Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.
Sv: Surogat/ED i USA.

Takk for svar Giz!Men kan dere skrive under på at dere vil ha så mange barn det blir da? Altså "opptil 3" f.eks? For hvis dere skriver 1 og det blir tvillinger, så blir det andre fjernet...?
Eller må dere skrive om dere vi ha 1, 2 osv?
Da er vi vel ferdige da
Monen er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-09-2007, 16:30   #12
giz
Gjest

Meldinger: n/a

LilleK og Monen,
er her inne på en av tingene jeg syns er vanskelig å tenke på ,og dette opptar meg mye om dagen. Jeg må nå svare kun for meg selv,og hva jeg tenker om dette i vårt tilfelle.
Si at vår surogat ikke vil føde flere enn trillinger, (dette ser vi alt på deres info sider,da dette er noe de må bestemme seg for før de kan bli godkjent som surogat) og Gizmannen og jeg er enige om at vi ikke kan/eller vil ha flere enn trillinger,så vil det jo bli vondt hvis det er 4 barn der inne. Da må man jo fjerne en,ikke sant. (dette er et eks,vi har ikke bestemt oss for hvor vi skal sette grensen)
Man må jo tross alt tenke på surogat som skal bære fram barna,at jo flere jo tyngre er det for kroppen. Vi i vårt tilfelle må tenke på at jeg er pr i dag fortsatt mye syk,(og kan bli sånn i flere år)og det er heller ikke å stikke under en stol at jeg kan få tilbake kreft. Da er det jo Gizmannen som må ta seg av barna våre,og stakkars mannen kan jo ikke klare veldig mange
Men husk nå på at det er nok ikke veldig ofte man kommer opp i dette,men man skal tenke seg godt om.

Fikk jeg forklart dette på en grei måte?? Hva syns dere om akkurat denne delen av prosessen?

Giz.
  Svar med sitat
Gammel 07-09-2007, 16:50   #13
giz
Gjest

I bladet Det Nye som kommer ut i disse dager,står det om en norsk surogatmor. Vi kunne aldri valgt og få barn på denne måten,da hadde vi fått angst for at surogaten ville selv ha tatt barnet når det ble født. Denne surogaten har brukt sine egne egg,og er da biologisk mor til barnet hun bærer. Hvis hun går til sak mot den biologiske faren,vi hun her i Norge få barnet uansett hva faren ønsker.(det går sikkert bra i dette tilfellet,vil jeg tro) LES SELV.

I flere stater i USA vil ikke dette bli noe prob,selv om man velger en surogat som bruker sine egne egg. (vi skal IKKE bruke surogat med egne egg,da det blir helt feil for oss) Dette pga at etter fødselen vil en advokat skrive under på at jeg er biologisk mor og Gizmannen far.(noe han jo også er)
Da hjelper det ikke at sorogat går til sak,for hun vil tape saken så lenge hun ikke er biologisk mor på papiret.
Dette er jo en av hovedgrunnene til at veldig mange velger bla California.

Heldigvis er det veldig sjelden at en surogat ikke vil gi fra seg barnet,men det er en grunn for at man velger et stort firma med mange års erfaring og godt rykte. Disse firmaene har lange tester for sine surogater,så det er bare 1 av 10 som kommer igjennom nåløyet.

Giz. (som popper over av skrivelyst )

Sist endret av giz; 01-12-2007 kl 14:50.
  Svar med sitat
Gammel 07-09-2007, 18:20   #14
Monen
Veteranmedlem

Monen sin avatar

Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.Monen har mye å være stolt av.

Oi, jeg har fått DetNye i posten i dag, så det må jeg lese

Ang. det med flere barn: Sannsynligheten er jo veldig liten for at det blir mer enn trillinger, selvom det selvfølgelig er viktig å tenke gjennom.
Hvis man strekker seg så langt som til 3 er man jo ganske dekket. Setter de fleste grensen på så mange barn da? Høres fælt ut hvis mange surrogatmødre setter grensen på 1 barn f.eks, da det jo forekommer tvillinger ganske ofte! Men dere kan jo da velge en som "godtar" å gå gravid med flere barn?
Interessant tema dette
Da er vi vel ferdige da
Gammel 07-09-2007, 23:15   #15
giz
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Monen
Oi, jeg har fått DetNye i posten i dag, så det må jeg lese

Ang. det med flere barn: Sannsynligheten er jo veldig liten for at det blir mer enn trillinger, selvom det selvfølgelig er viktig å tenke gjennom.
Hvis man strekker seg så langt som til 3 er man jo ganske dekket. Setter de fleste grensen på så mange barn da? Høres fælt ut hvis mange surrogatmødre setter grensen på 1 barn f.eks, da det jo forekommer tvillinger ganske ofte! Men dere kan jo da velge en som "godtar" å gå gravid med flere barn?
Interessant tema dette
Hei igjen

De fleste surrogatmødre setter grensen på 2 babyer (tvillinger). Har ikke sett noen som setter grensen på ett barn.
Men sjansen for at det blir fleringer er ganske stor da det i USA som oftest setter tilbake 3-5 egg (3 dager etter befrukning,når embryoet har 6-8 celler) eller 2 blastocyster (5 dager etter befrukning,når embryoet har ca 100 celler.)
Ja dette er veldig interessant,og artig at du/dere kommer med egne tanker og meninger

Klem fra Giz (med Gizmannen som sekretær på sidelinjen )
  Svar med sitat
Gammel 08-09-2007, 08:48   #16
Monen
Veteranmedlem

Monen sin avatar

Oi, så mange egg, ja! Og når de har kommet såpass langt i utviklingen er det jo store sjanser for flerlinger.. Er jo greit å få noen i slengen da
Vi skal spørre Porsgrunn pent om vi kan få inn 2 egg, for jeg føler det mer riktig..
Da er vi vel ferdige da
Gammel 08-09-2007, 10:24   #17
sommerfugl
Supermedlem

sommerfugl sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,212
sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.sommerfugl er bare skikkelig grei.

Kjempespennende dette Giz

Ønsker deg masse lykke til

sommerfugl er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-09-2007, 15:15   #18
giz
Gjest

vi ønsker oss tvillinger ja .....

men dukker det opp en liten baby,så er det det som er viktig.
En baby er bedre enn ingen baby.
Bare vi blir foreldre og får et frisk barn,så er lykken fullkommen.

Tusen takk for alle koselige PM,og alle tilbakemeld her inne.
Jeg er så glad for at det er så mange som følger oss på denne veien.
Her inne er det mange fine engler Det er så utrolig flott
å tenke på at selv om det er mange her inne som sliter, så er dere
så flinke til å unne andre lykken og gleden her i livet.
Takk for at dere er til, alle sammen.

Varme hilsner fra en Giz.
  Svar med sitat
Gammel 09-09-2007, 20:48   #19
bolle06
Veteranmedlem

bolle06 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,579
bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.

Kjære Giz

Jeg kommer til å følge spent med framover - så flott at du vil dele historien din med oss.

Selv går vi for forsøk i Finland (AVA) i høst for å sjekke om eggene mine er "liv laga". Er de ikke det må vi vudere ED vs. adopsjon. Akkurat nå er vi mest for adopsjon for vi synes vi har prøvet og feilet såååååå lenge nå, og ønsker å gå for en prosess som faktisk fører til at vi blir foreldre. ED virker spennende, men også usikkert... Vi høres
bolle06 er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2007, 21:23   #20
alia
Supermedlem

alia sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 862
alia har en aura rundt seg.alia har en aura rundt seg.alia har en aura rundt seg.alia har en aura rundt seg.alia har en aura rundt seg.alia har en aura rundt seg.

Kjære Giz.
Så utrolig spennende dette blir å følge med på. Lykke til med valget.
Kjempbra at du deler dette med oss.
Stor klem fra alia
2.frys/UL 15.5/innsetting 27.mai-08- og fikk en
1.søskenforsøk. ED/icsi innsetting 17.8.12 test 29.8.12- negativ
1.frys - innsetting 24.10.12 test 5.11.12, positiv, men mens 8.11
2.frys ?
alia er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:58.