Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Diverse > Unge prøvere
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2008, 00:02   #21
Nillis
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Noen som føler de vil gi opp?

Sitat:
Opprinnelig postet av jente89 Vis post
Ja, det har du jammen meg rett i. Jeg syns sånne ting er litt ekkelt jeg da, men da hjelper jeg kanskje andre som skulle være så uheldige og havne i samme situasjon

Skjønner at du syns det er ekkelt. Lett for meg å sitte her å si at du bør varsle til hans overordnede, men er ikke sikker på om det hadde vært så greit hvis det var jeg som var i din situasjon.
Men det er en del som er under 20 år som har lyst på en familie, så sjangsen er jo ganske stor for at legen kommer opp i samme problemstilling senere.
Jeg har jobbe i helsevesenet før. Leit å måtte si det, men har vært borti det at pasienter føler seg misforstått og/el oversett av legen ganske ofte!

SLIK SKAL DET IKKE VÆRE!!

All lykke til deg! Samme hva som skjer!
  Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 12:05   #22
Mili
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 679
Mili er en ukjent størrelse akkurat nå.Mili er en ukjent størrelse akkurat nå.Mili er en ukjent størrelse akkurat nå.Mili er en ukjent størrelse akkurat nå.Mili er en ukjent størrelse akkurat nå.Mili er en ukjent størrelse akkurat nå.Mili er en ukjent størrelse akkurat nå.

Huff,trist å se at det er så mange unge prøvere som blir behandlet dårlig!
Jeg har 18 når vi begynte å prøve(er 86 modell) Jeg hadde sterke smerter i magen i over 1 år,men legen tok ikke sikkelig undersøkelser av meg før moren min tryglet han om det! Kort sagt fant dem en stor cyste,og under operasjonen fant dem tette eggledere og sammenvoksinger i magen. Da var jeg 19 år,og ble henvist til Haugesund sjukehus,prøverørs avdelingen der. Sykepleieren der stoppet oss etter samtalen med legen,og mente at jeg var så ung burde vente noen år til,og bla bla bla.
Vi har enda ikke tatt prøverør,ikke pga av det da,men skal snart til St. Olavs.
Poenget mitt er at ofte tar det lang tid for noen å bli gravide,og det blir jo ikke bedre med årene. Viss en begynner å prøve når en er feks 18 år,og det tar lang tid,hvorfor da vente i maaange år,det blir jo som sagt ikke bedre med årene.
Nå er jeg 22,og er "sjeleglad" for at jeg fikk beskjeden om de tette egglederene i en alder av 19,og ikke en alder av 30! For dette KAN ta lang tid!

Så,unge prøvere,stå på deres! Ingen leger har rett til å ta dere "useriøst" bare pga av ung alder!

1. IVF: Negativ
1. Frys: Ingen egg overlevde
Mars 09: Opererte bort begge eggledre og muskelknuter
2. IVF : Kjemisk
2. Frys: Februar 2012. Negativ

Mili er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 12:14   #23
Nuppa
Gjest

Jeg er 20 år, men opplever at legen min tok meg seriøst, kanskje fordi det er en kvinnelig lege. Hun henviste meg videre til gynekologen da hun ikke kunne hjelpe meg mer. Viste seg at jeg hadde PCO.
Hadde hun sagt at jeg skulle vente noen år å se, hadde jeg byttet lege eller funnet en gynekolog selv. Alle må møtes på samme måte, uansett alder. Om man virkelig har betsemt seg, er barneønsket like stort om man er 19 eller 30.
  Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 12:22   #24
carija
Supermedlem

carija sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 621
carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nuppa Vis post
Jeg er 20 år, men opplever at legen min tok meg seriøst, kanskje fordi det er en kvinnelig lege. Hun henviste meg videre til gynekologen da hun ikke kunne hjelpe meg mer. Viste seg at jeg hadde PCO.
Hadde hun sagt at jeg skulle vente noen år å se, hadde jeg byttet lege eller funnet en gynekolog selv. Alle må møtes på samme måte, uansett alder. Om man virkelig har betsemt seg, er barneønsket like stort om man er 19 eller 30.
Så bra Jeg skal oppsøke lege snart, og håper at jeg får samme behandling som deg! Selv om jeg selv har vært borti og jeg har hørt om flere som ikke har blitt behandlet som de håpet, så har jeg tro på at de fleste leger tar oss på alvor selv om vi er relativt unge
carija er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 12:39   #25
Nuppa
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av carija Vis post
Så bra Jeg skal oppsøke lege snart, og håper at jeg får samme behandling som deg! Selv om jeg selv har vært borti og jeg har hørt om flere som ikke har blitt behandlet som de håpet, så har jeg tro på at de fleste leger tar oss på alvor selv om vi er relativt unge
Vi må jo ha de samme rettighetene som andre. Da jeg var hos legen første gang tok hun blodprøver for å sjekke hormonene mine, blodprøvene alene kunne ikke gi noe ordentlig svar så hun henviste meg videre. Gynekologen nevnte ingenting på alderen min.
  Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 14:43   #26
maia*
Supermedlem

maia* sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Telemark
Meldinger: 814
maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.

Fryktelig leit er det og høre alle historiene om dårlig behandling av unge
når det kommer til barneønske.
Jeg har heldigvis vært heldig.
Jeg er nå 21 år, men var prøver med min tidligere samboer fra jan.06-jun 07.
Gikk da til fastlegen min og fortalte om problemene. Hadde da hatt 1 SA.
Opplevde og bli møtt med bøttevis av forståelse og sympati, og fikk henvisning på flekken.
Vi hadde da prøvd i nesten 1 år, og jeg var da 19 år.
Vi var til første time av utredningen, og ble møtt av koselige særiøse folk der også.
Følte meg like godt ivaretatt hele veien!

Når jeg var til fastlegen sist, etter ny samboer kom inn i bildet, fikk jeg beskjed om at så fort
jeg var klar for å prøve igjen så skulle jeg komme til henne med en eneste gang.
Der skulle jeg få hjelp igjen når jeg måtte ønske det.

Håper dere andre får bytta lege, for det er ikke sånn det skal være!
Dere har like mye rett til å bli behandlet som alle andre slitere rundt om i Norge!
Kjenner jeg blir skikkelig provosert her nå jeg
Håper til slutt dere også kan få den samme gode behandlingen jeg fikk, det har dere krav på.

Masse lykke til
Gammel 13-10-2008, 15:06   #27
AngelUnderCover
Gjest

Jeg HAR gitt opp!
Eller det vil si jeg gidder ikke å telle syklus dager lenger, jeg prøver å ikke tenke på det, men når alt kommer til alt, så er fortvilelsen og de tunge følelse der like fordømt alikevel
  Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 20:53   #28
Yoshi
Gjest

Jeg blir så provosert!
Her får vi høre om og om igjen at kvinner får barn for sent osv.
Men de gidder ikke høre på og tilrettelegge for de som prøver tidlig.
Bra du byttet lege. Man trenger ikke ha en lege man ikke er fornøyd med. De får tross alt betalt for å ha oss på listen sin.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:59.