Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Diverse > Unge prøvere
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-02-2008, 13:47   #11
Lollipop
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Fortelle foreldre det?

Sitat:
Opprinnelig postet av michellemor Vis post
Mamma vet at jeg ikke bruker prevensjon og maser høl i huet på meg pga det, men hun vet ikke at vi vurderer å prøve da.. hun vet at jeg vil ha barn men hun mener at jeg er altfor ung. så jeg venter nok med å fortelle det til jeg faktisk er graivd..
Signere deg michellemor.

Her er det akkurat det samme
  Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 13:49   #12
AnnKristin
Medlem

AnnKristin sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Ullensaker
Meldinger: 312
AnnKristin vil raskt nok bli berømt.AnnKristin vil raskt nok bli berømt.AnnKristin vil raskt nok bli berømt.

Jeg kommer nok ALDRI til å si det føre det har gått 12 uker. kanskje jeg sier det til mamma og pappa. for å ha de der hvis det skulle gå galt. Men ellers kommer jeg nok til å holde helt kjeft.... kan jo bli litt mye når man står oppi alt sammen.
Prøvd siden: Juli 2007
AnnKristin er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 13:50   #13
michellemor
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Lollipop Vis post
Signere deg michellemor.

Her er det akkurat det samme
det skal ikke være lett... pappa har ikke peiling tror jeg men men.. jeg gjør som jeg vil.. "har du lyst har du lov, har du vett lar du vær, vettet har jeg lagt til side for en stundt "
  Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 13:52   #14
Lollipop
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av michellemor Vis post
det skal ikke være lett... pappa har ikke peiling tror jeg men men.. jeg gjør som jeg vil.. "har du lyst har du lov, har du vett lar du vær, vettet har jeg lagt til side for en stundt "
Min mor kan ikke si noe sånn sett, når hun var like gammel hadde hun 2.
Men hun graver å spør hele tiden om jeg har fått mensen osv.. Om Sambo bruker beskyttelse etter at jeg sluttet på p-piller.. Hallo? Vi er voksne mennesker begge to!
  Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 15:26   #15
Teeny
Hjelpeadmin

Teeny sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 8,939
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi fortalte det til min familie da jeg var 21, og vi hadde prøvd i ett år. Har fått fantastisk støtte fra hele familien etter at vi valgte å være åpne om det, og angrer ikke et sekund Fortalte det til mannens familie da jeg var 22 år, og vi hadde vært gjennom det første prøverørsforsøket. Også her har vi fått fantastisk støtte, og de var faktisk litt skuffet over at vi ikke hadde fortalt noe før.

Så fremt man er moden nok til å få barn bør man stå for det man gjør. Det betyr ikke nødvendigvis å fortelle om prøvingen, men jeg skjønner ikke at man trenger å skjule at det var planlagt om man skulle bli gravid. Det er i alle fall min mening..
Enda en hjemmesnekret
født aug '13
Ferdig.
Teeny er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 16:23   #16
michellemor
Gjest

Enig med deg der skjer det så er jeg ærlig om at det var det vi ville, men frem til den tiden så velger jeg foreløpig å ikke nevne noe i det hele tatt.. vil ikke ha alle spørsmålene om hvordan det går, vet jo ikke om det klaffer den dagen vi begynner å prøve for fullt eller ikke....
  Svar med sitat
Gammel 12-03-2008, 20:42   #17
AnnKristin
Medlem

AnnKristin sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Ullensaker
Meldinger: 312
AnnKristin vil raskt nok bli berømt.AnnKristin vil raskt nok bli berømt.AnnKristin vil raskt nok bli berømt.

Nå har jeg fortallt det til min søster å hun ble så glad og overlykkelig. Noe jeg ikke trudde. Jeg snakker med min søster om alt å ingen ting så det var egentlig ganske godt å få fortalt det til noen Og hun hadde jo skjønt at det var noe vi ønsket for jeg klarer ikke å stoppe å snakke om barn. Men hun ble så glad og skjønte hvorfor vi ikke forteller det til mamma og pappa. For pappa gleder seg nemelig til å bli bestefar. Så vi vill ikke at han skal sitte å vente på det skal skje når det kan ta lang tid. Så nå har jeg i hvertfall en i famillien å snakke om det med. Så det blir vel til at hun kommer til å få hvite alt som skjer.. Og etter hvert får resten hvite det men ikke føre om en stund i hvertfall...
Prøvd siden: Juli 2007
AnnKristin er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-03-2008, 20:53   #18
maia*
Supermedlem

maia* sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Telemark
Meldinger: 814
maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.maia* er bare skikkelig grei.

Jeg fortalte ikke noe til mamma før etter prøvingen var avsluttet.
Moren min er av den typen at ho ikke maser om ting ho syns er en "privat sak", så egentlig kunne jeg fortalt det fra starten av.
Grunnen til at jeg ikke gjore det var rett og slett fordi det skulle være en overraskelse dersom vi fikk det til.

Er veldig glad jeg fortalte mamma om både prøving og utredningen i etterkant, så kan jeg komme til henne dersom jeg har behov for det neste gang jeg blir prøver.
Kjente at jeg trengte mamma som støtte på slutten av prøvingen sist, så skal helt klart benytte meg av den fordelen neste runde.

Siden både min mor og sambos mor ble foreldre i ung alder (begge 18 år), så syns de nesten vi er for treige med å få barn når vi er over 20
Gammel 13-03-2008, 02:33   #19
isola
Gjest

Jeg hører vel ikke til her, men jeg er ung til sinns, ok?
Jeg tror nok både hans og mine foreldre bare hadde blitt glade, så sånn sett er det jo greit.. Men jeg merker allerede nå, før vi i det hele tatt har begynt prøvingen, at jeg stresser en del med tanken på om vi får det til eller ikke, om det kommer til å ta lang tid osv. Det holder med mitt eget stress, om jeg skal få hundre spørsmål fra andre blir det rett og slett for mye. Om det skulle vise seg å være problematisk å bli gravid, om det feiler en av oss noe og vi trenger hjelp for å få det til, så stiller det seg litt annerledes syns jeg. Men det vet vi jo ikke noe om enda.. Nå er det kun en venninne av meg som vet om det. Hun er min ventil, og hun er helt fantastisk. Ikke noe mas, bare masse støtte.
  Svar med sitat
Gammel 13-03-2008, 07:08   #20
Ke@
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Teeny Vis post
Vi fortalte det til min familie da jeg var 21, og vi hadde prøvd i ett år. Har fått fantastisk støtte fra hele familien etter at vi valgte å være åpne om det, og angrer ikke et sekund Fortalte det til mannens familie da jeg var 22 år, og vi hadde vært gjennom det første prøverørsforsøket. Også her har vi fått fantastisk støtte, og de var faktisk litt skuffet over at vi ikke hadde fortalt noe før.

Så fremt man er moden nok til å få barn bør man stå for det man gjør. Det betyr ikke nødvendigvis å fortelle om prøvingen, men jeg skjønner ikke at man trenger å skjule at det var planlagt om man skulle bli gravid. Det er i alle fall min mening..
Enig.

Vi har også valgt å være åpen om prøvingen. Til både familie og venner.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:44.