Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Diverse > Unge prøvere
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-01-2010, 21:03   #11
Loolah
Medlem

Loolah sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Finnsnes
Meldinger: 209
Loolah er på vei til noe stort.
Sv: tidlig:P

Enig med Siljemor der Akkurat samme tankegang her.. Men jeg er 20 år da, men er jo fortsatt ung..
Gammel 27-01-2010, 00:21   #12
britto90
Medlem

britto90 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: karmøy/Kopervik
Meldinger: 299
britto90 er på vei til noe stort.
cool Sv: tidlig:P

Sitat:
Opprinnelig postet av Siljemor Vis post
Er 18 år og føler meg veldig klar Var skikkelig dukkemamma, og når det var slutt på, så tok det ikke mange årene før drømmen om et barn sto i hodet på meg hele tiden. Men visste at jeg måtte finne "den rette" og bli ferdig med utdannelse.

Er mange som får barn uplanlagt, og klarer seg bra. Dette barnet blir veldig planlagt og veldig ønsket, så da ser jeg ikke noe poeng i å vente. Jeg har ikke noe typisk fest-ungdomsliv, så kommer nok ikke til å savne ungdomstiden min; Det er dette jeg (vi) virkelig ønsker! Leser side opp og side ned om baby/barn og alt som hører med, og koooser meg når jeg gjør det

Og for alt man vet, så kan jo dette ta mange år
helt enig med deg her jeg var ei "dukkemamma" leenge.. faktisk ganske lenge.. helt til jeg gigg i 10 klasse men det føltes normalt for meg, jeg var med mange som var yngre enn meg og lekte med dukker med de den dag i dag angrer jeg ikke ett sekund på at jeg "lekte" med dukker såå lenge. jeg ELSKER barn og alltid så og si hadd lysst på min egen levende baby, nå sitter jeg her å bare venter på at MIKE skal bli helt klar, snakket i fjord om i 2010 altså i år skulle vi begjynne å prøve jeg gleder meg bare til jeg får beskjed "NÅ kan vi begjynne" hehe
britto90 er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-01-2010, 18:08   #13
Junimor
Gjest

Meldinger: n/a

Vel, det dere skriver kunne det vært jeg som skrev, jeg følte det akkurat på samme måten.Jeg nileste om graviditeter, elsket å titte på magebilder, babybilder og gledet meg noe helt vanvittig til det en gang skulle bli min tur. Dukkemamma, trillepike, barnevakt, u name it, jeg ELSKET å være blant små barn.
Det gjør jeg forsåvidt enda, men herregud så deilig det er med noen timer/døgn for seg selv også.

Jeg var 17 og i hodet mitt var det ikke en ting som sa at det ikke passet å få baby.
Jeg skulle bare "gjøre sånn og sånn", så ble alt så fint så.
Vel. Forholdet til barnefar gikk til h. Barnet mitt viste seg å ha et syndrom som førte med seg en hel del ekstra jeg ikke hadde sett for meg.
Man er ikke garantert å få et friskt barn selv om man er ung.
Og bestemmer man seg for å få barn så må man være beredt på ALT.
Man kan miste i svangerskapet, man kan bli utrolig dårlig (omgangssjuka og influensa er ingenting mot ekstrem svangerskapskvalme.), barnet kan være sykt eller ha syndrom eller andre feil, man kan få tvillinger osvosvosvosv.
Vil man bli gravid må man tenke mye lenger enn hva slags vogn man vil ha og hvilken farge soverommet skal være.

Men for all del, jeg tviler ikke på at dere føler dere klar, og dere er kanskje klar, men det er ingenting som haster i det hele tatt!
Nyt å bare være to, å kunne være spontan (her må liksom en tur på butikken planlegges minst to timer i forveien omtrent..), å sove leenge om morgenen, å kun ha to personers klær å vaske i stedet for det fjellet som velter over meg når jeg åpner døra til vaskerommet..
Jeg har vært mamma siden jeg flyttet ut hjemmefra, og jeg er lei meg for å ikke ha hatt den muligheten å bo for meg selv, være selvstendig og uavhengig uten at noen andre var avhengig av meg for å overleve.

Ja, det er koselig med barn, det er koselig å amme, å bysse små babyer, å nusse små mye småbarnskinn og å studere små sovende ansikter.
Det er ikke like koselig å vaske diarebleier og klær mens man ligger på baderomsgulvet og er grønn i trynet selv, bli spydd på, bli skreket i øret så man tror trommehinna skal sprekke og å føle at uansett hva man gjør så er det vanskelig å strekke til når babyen hyyyyler av magesmerter og ørevondt.
Trassalderen gidder jeg ikke nevne en gang, den er virkelig et eventyr for seg selv.

Jeg skriver ikke dette for å ødelegge deres glede og lyst på barn, men å få barn er så utrolig mye mer enn hva man kan noensinne forestille seg.
Det er viktig å være realistisk. Et barn er avhengig av DEG for alltid! Man kan ikke ringe inn syk, man kan ikke si at "nei i dag gidder jeg ikke", for man MÅ, uansett vær og vind.
  Svar med sitat
Gammel 29-01-2010, 18:36   #14
Sunrise
Medlem

Sunrise sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 358
Sunrise er en kommende stjerneSunrise er en kommende stjerne

Enig med deg her, Junimor.
Jeg er 25 år og barnløs, men har også foretatt et veloverveid valg. En av grunnene til at jeg har ventet litt er at jeg har hatt ansvar for andres barn/oppvekst hele min egen oppvekst. Og vet hvilken innsats og arbeidsmengde det er å få barn.. Jeg vil iallefall si at om man ønsker barn mens man man selv er tenåring og fremdeles ikke har nådd voksenalder, bør man være et sterkt menneske, og samtidig også ha tenkt igjennom alle negative sider ved det å få barn.

I og med at dere har meldt dere inn på SG, så regner jeg med at dere har tenkt nøye igjennom beslutningen.
Sunrise er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-01-2010, 21:04   #15
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Jeg må si jeg er en smule enig. Jeg fikk barn da jeg var 18, og jeg hadde vært klar "lenge" før den tid.
Ingen angrer jo på at de får barn i ettertid, men det var jammen ikke enkelt!
Jeg er heller ikke sammen med barnefaren, vi vokste fra hverandre etter jeg ble etpar og tjue... Plutselig hadde vi ikke tid til noe, kunne ikke dra til venner i helgene, og være der utover kveldene, ikke stikke på kino når vi ville, dra ut og spise, dra på ferie, sove lenge, eller ha tid til hverandre.
Og alene var det veldig, veldig slitsomt...

Jeg ville aldri i verden valgt bort barna mine, som sagt, ingen vil det,
MEN jeg skjønner jo nå, som jeg er voksen, at jeg faktisk ikke var voksen, selv om jeg trodde det, da jeg var 18-20 år, og jeg innser at det å vente hadde vært det smarteste.

Det jeg er mest lei meg for, er at det ødela for utdannelsen min. Jeg skulle bli noe, men utdanningen min ble avbrutt når babyen kom. Jeg skulle gå skole "senere" istedenfor, men for de fleste skjer dette ikke. Da hadde vi familie og jeg måtte tjene penger istedenfor å studere. Det har vært det verste. For å tjene penger, når man ikke hadde en skikkelig utdannelse, det var vanskelig. Og jobbene var ikke av de morsomme.
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2010, 09:53   #16
jamila80
Gjest

Enig med de siste 3 damene her.
Å kunne oppfostre et barn krever mye. Mye mer enn du hadde trodd på forhånd.

Har man masse livserfaring, fullendt utdannelse, i fast sikker jobb, stabilt forhold og mye mer så står man bedre rustet til oppgaven som mamma, og alt det innebærer.
Alt dette kan man ikke ha som 17-18-19-åring, helt umulig!

Husk at dere skal også ta dere av dere selv, dere skal også bli voksne selv, for det er dere ikke, selv om det føles sånn nå.

Beklager negativiteten her, men om 10 år vil dere nok si det samme selv.
  Svar med sitat
Gammel 31-01-2010, 13:20   #17
britto90
Medlem

britto90 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: karmøy/Kopervik
Meldinger: 299
britto90 er på vei til noe stort.
cool Sv: tidlig:P

Jeg er faktisk litt enig her. jeg har utdanning, venter med barn til jeg finner meg jobb.. har en mann med fulltids jobb på hydro, vi har et hus sammen, bil har mannen snart ferdig med lappen selv jeg har vert i barnehage og jobbet der med barn fra 0-6 år trivdes veldig der, taklet alt så og si, begjynte en å gråte var det bare å trøste den å holde rundt barnet så det følte seg trygg, bleier med diare igjennom alle klær er ikke såå ekkelt, det er dagligvare for å si det slik, enten fasst eller bløtt, tissebleier, oppkasst, og altdet der,, ingen problem. skriking, gråt, lek, legging.. neeh ikke såå mye det nei. men jeg har erfaring siden jeg var 8 år da.. så vet hva en skal igjennom..
så klar vil jeg iallefal si JEG er..
britto90 er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-02-2010, 20:19   #18
Millemor90
Medlem

Millemor90 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 151
Millemor90 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Jeg er 19 år og er kjempe klar til å få barn Mamma var 18 år da hun fikk meg, og hun syns det er kjempe koselig at jeg og samboeren min prøver nå! Det er greit å kunne dele dette med andre enn bare samboeren. De som vet det er bestevenninna mi, samboeren og foreldrene mine. De er kjempe positive, og det er veldig betryggende

Millemor90 er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-02-2010, 21:06   #19
tmsz
Gjest

Hei.
Jeg har ikke funnet ut hvordan en legger ut her men bare hvordan en svarer. Håper noen leser denne og kan svare meg..
Jeg om min samboer hadde sex 1 og andre februar og min siste mens(første dag) var 23 januar, og jeg har syklus på 26-27 dager. Eg lurer på om vi kan være gravid. Jeg har ikke gått på p-piller eller annen prevnesjon siden juli 2009 pga jeg ikke tåler østrogen men bruker pfc-pearly men den ble ødelagt under en flytur og vi (trur eg) beregnet litt feil og trur vi har havnet mudt i eggløsningen og trur nå kanskje eg kan være gravid????? vi har vært sammen snart 6år og vi er skal snart gifte oss og flytte i ett nytt hus men tenkte ikke helt å stifte familie enda men blir jo selfølgelig glad hvis vi er gravide=) Håper noen kan svare meg grunnet jeg vett kke hvordan jeg beregner eggløsning og sånn..... Håper som sagt at noen kan hjelpe meg??????????????????????? kleem til alle som prøver eller har/er /blitt gravid/mor..=)
  Svar med sitat
Gammel 07-02-2010, 21:18   #20
Millemor90
Medlem

Millemor90 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 151
Millemor90 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av tmsz Vis post
Hei.
Jeg har ikke funnet ut hvordan en legger ut her men bare hvordan en svarer. Håper noen leser denne og kan svare meg..
Jeg om min samboer hadde sex 1 og andre februar og min siste mens(første dag) var 23 januar, og jeg har syklus på 26-27 dager. Eg lurer på om vi kan være gravid. Jeg har ikke gått på p-piller eller annen prevnesjon siden juli 2009 pga jeg ikke tåler østrogen men bruker pfc-pearly men den ble ødelagt under en flytur og vi (trur eg) beregnet litt feil og trur vi har havnet mudt i eggløsningen og trur nå kanskje eg kan være gravid????? vi har vært sammen snart 6år og vi er skal snart gifte oss og flytte i ett nytt hus men tenkte ikke helt å stifte familie enda men blir jo selfølgelig glad hvis vi er gravide=) Håper noen kan svare meg grunnet jeg vett kke hvordan jeg beregner eggløsning og sånn..... Håper som sagt at noen kan hjelpe meg??????????????????????? kleem til alle som prøver eller har/er /blitt gravid/mor..=)
Hei! Kan prøve å svare så godt jeg kan ut ifra det jeg vet. Vanligvis går det ca 14 dager FRA eggløsning til du får mensen. Når du har en syklus på 26-27 dager som er veldig nærme gjennomsnittet på 28 dager, så har du eggløsning ca midt mellom siste mens (første dag) til neste mens (første dag). Det vil si rundt den 4-5 februar.

Egget lever i rundt 24 timer. Sædcellene kan leve lenge, altså så lenge som 3-4 døgn. men det er vanligt med 1-2 døgn, noe som vil si at dersom du hadde sex siste gang den 2. februar, så KAN du har klaffet med eggløsningen. Men det er veldig individuelt når man har eggløsning i syklusen sin, samt hvor lenge sædcellene lever. Derfor er det vanskelig å si om det kan ha klaffet. Men det er mulig. Ta en test om et par uker å se eneste du kan gjøre. Lykke til

Millemor90 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:36.