Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Utredning for infertilitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2017, 13:48   #1
mg4
Juniormedlem

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 11
mg4 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Prøverørsbehandling - ny jobb?

Hei!

Jeg og min samboer skal inn til forsamtale i slutten av november.
Arbeidsplassen min går snart inn i en omorganiseringsperiode, og jeg lurer på om jeg skal søke meg ny jobb..

Men - jeg er veldig usikker om jeg skal søke eller ikke - da m.t.p oppstart av prøverørsbehandling, hormoner, ev.t sykemelding og alt det andre som kan og vil komme i forbindelse med behandlingen. Jobber nå på en veldig travel avdeling (sykepleier).

Er det noen her som kan komme med egne erfaringer, råd og tips?

Setter stor pris på svar!

mg4

Sist endret av mg4; 19-10-2017 kl 13:48. Begrunnelse: ordfeil
mg4 er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-10-2017, 13:54   #2
Sunniv
Supermedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 732
Sunniv er på vei til noe stort.
Sv: Prøverørsbehandling - ny jobb?

Jeg hadde akkurat startet i ny jobb da vi gikk i gang med vår prosess. Jeg valgte å holde prosessen hemmelig for leder og kollegaer, men det gikk veldig fint. Min erfaring er at hele prosessen tar mye tid og man kommer ikke i gang med forsøkene før etter en stund uansett. Vi var vel i gang med forsøkene ca 1 år etter vi hadde første utredningstime (tror det er lenger ventetid nå på Riksen iallfall). Jeg trengte heller aldri sykmelding i forbindelse med dette, hadde kun behov for å gå litt tidligere fra jobb enkelte dager.

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-11-2017, 14:24   #3
mg4
Juniormedlem

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 11
mg4 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Takk for svar!
Vi har vært gjennom utredning - vi vet hvor problemet ligger.
Er det fortsatt sånn at man muligens må vente opptil 1 år før man får startet opp med behandling, etter forsamtalen?

Hører til Haukeland U.S.

mg4 er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-11-2017, 11:48   #4
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 701
Tommelise er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av mg4 Vis post
Hei!

Jeg og min samboer skal inn til forsamtale i slutten av november.
Arbeidsplassen min går snart inn i en omorganiseringsperiode, og jeg lurer på om jeg skal søke meg ny jobb..

Men - jeg er veldig usikker om jeg skal søke eller ikke - da m.t.p oppstart av prøverørsbehandling, hormoner, ev.t sykemelding og alt det andre som kan og vil komme i forbindelse med behandlingen. Jobber nå på en veldig travel avdeling (sykepleier).

Er det noen her som kan komme med egne erfaringer, råd og tips?

Setter stor pris på svar!

mg4
Jeg gjorde det. Var HELT ny i jobben. Valgte å holde det hemmelig, da det er et privat anliggende. Vi må reise et stykke for behandling og jeg var da sykemeldt i forbindelse med uttak og innsetting, men kun de 3 dagene. Ul- kontrollene var legebesøk som jeg kunne ta i nærområdet. Jeg jobbet en del overtid sånn at jeg kunne avspasere til ekstra legebesøk. Da ble ikke belastningen i forhold til ny jobb så stor.
Rent fysisk går det godt an å greie seg gjennom prøverør og ny jobb, men det ER tøft. Jeg gikk gjennom krevende opplæring også.
Prøverør kan være en psykisk påkjenning såvel som tildels fysisk med de bivirkninger hestedoser av hormoner kan gi. Det er greit å ta med i betraktningen.
Hvis du er som meg, som syns det er godt å ha noe annet å tenke på når privatlivet er utfordrende, så skal du ikke være redd for å ta deg ny jobb, men hvis du er av den typen som ikke greier å konsentrere deg på jobb fordi privatlivet er utfordrende, så vil jeg fraråde deg det.

Ønsker deg så mye lykke til.
(kjemisk graviditet-hjemmeprøving mai-15)
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:42.