Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Behandling > IVF-behandlinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-10-2017, 22:35   #101
Drømmegull
Medlem

Medlem siden: Aug 2017
Meldinger: 87
Drømmegull er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Septemberklubben 2017

Sitat:
Opprinnelig postet av Laluna Vis post
Å hjelpe meg så spennende! 😄
Krysser alt jeg har for deg nå 🍀❤ Tenk så moro hvis dere har klart det på egenhånd! 😍
Tusen takk😊 Hadde jo vært stas❤️ Men er skeptisk… Hvordan går det med deg?
Drømmegull er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2017, 07:26   #102
Drømmegull
Medlem

Medlem siden: Aug 2017
Meldinger: 87
Drømmegull er en ukjent størrelse akkurat nå.

Æsj… Tok en digital test nå på morgen. Orket ikke tolke streker. Den var negativ. Skjønner bare ikke helt TR. Bare vært bittelitt lyserosa. Og en uke fort uskiftet. Noen som har opplevd det i etterkant av hormonbehandling?
Drømmegull er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2017, 08:34   #103
Dani
Medlem

Dani sin avatar

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 459
Dani er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Drømmegull Vis post
Æsj… Tok en digital test nå på morgen. Orket ikke tolke streker. Den var negativ. Skjønner bare ikke helt TR. Bare vært bittelitt lyserosa. Og en uke fort uskiftet. Noen som har opplevd det i etterkant av hormonbehandling?
Æsj! Opplevde sånn tidlig spotting hele tiden før- lyserosa. Opp til en uke før. Har trodd så mange ganger at det var «festeblødning».. men den gang ei.
Kan være skjøre slimhinner? Spurte gyn om det gang og hun sa at det nok var kroppen som «støtet» ut litt livmor før tiden. Mener å ha lest noe om at det kan være tegn på lavt progesteron, så verdt å nevne for gyn neste gang mtp ev progesteron støtte. Mine sykluser og blødninger er generelt annerledes etter div. hormonkurer. Nå sist var den helt svartaktig (Sorry detaljer) og veldig lite- hva skjer? Kan umulig være bra tenkte jeg, men nå har jeg kommet til et sted hvor jeg har klart å legge Google litt på hylla. Får spørre gyn på onsdag (googlet selvsagt litt da- og fant ut at det bare var koagulert- får heldigvis klexane nå da- så neste TR blir nok veldig «frisk» om den kommer. ����)

Men, når det er sagt er det vel enda noen dager til TR for deg, Drømmegull? Krysser fingrene for deg litt til jeg da. ❤️
FER juni (naturlig syklus) 2017:
Letrozol (hjemmeprøving) juli 2017:
FER august (Letrozol pluss Ovitrelle) 2017: Kjemisk 4+2
2.IVF oktober 2017: 🍀❤️

Sist endret av Dani; 03-10-2017 kl 08:37.
Dani er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2017, 09:38   #104
Vilja_
Medlem

Vilja_ sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 228
Vilja_ er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av aboutJune Vis post

Så spennende at du er i gang med nytt forsøk! 5. forsøk ja... da fortjener du virkelig et positivt resultat! Krysser fingrene for deg

Jeg har kun gått på gonal-f selv, men har sett at andre har hatt den samme miksen som deg med hell. Har også lest studier som har vist at det skal være effektivt å blande de to typene FSH som er i de to medisinene, og i tillegg LH fra menopur så blir det sikkert topp Satser på mange egg og god kvalitet! Lykke til
Tusen takk for lovende og oppmuntrende ord 😊 Jeg håper virkelig at dette er den rette cocktailen for meg 🤞🏼

Jakten på søsken startet 2014. Mannen har nedfrosset spermier pga sykdom som har gjort ham steril. Jeg fikk september 2016 diagnosen antifosfolipidsyndrom og kollagenose.

1. ICSI august-15 - (SA 4+3)
Fryseforsøk oktober-15

2. ICSI mars-16

3. ICSI september-16

4. ICSI juni-17 - avbrutt pga ingen befruktning

5. ICSI oktober-17
Vilja_ er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2017, 09:45   #105
Vilja_
Medlem

Vilja_ sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Drømmegull Vis post
Så leit 😔 Jeg har selv opplevd at menstruasjonen tuller endel etter hormonbehandling. Har hatt småblødninger, og den ene gangen fikk jeg liksom aldri en skikkelig menstruasjon. Bare bittelitt blod på papiret ene dagen. Bruker liksom et par sykluser på å komme i gjenge igjen.. Skal du ha forsøk nå eller har du pause etter forsøk? Sender deg en god klem

Jakten på søsken startet 2014. Mannen har nedfrosset spermier pga sykdom som har gjort ham steril. Jeg fikk september 2016 diagnosen antifosfolipidsyndrom og kollagenose.

Fryseforsøk oktober-15

2. ICSI mars-16

3. ICSI september-16

5. ICSI oktober-17
Gammel 03-10-2017, 09:56   #106
Vilja_
Medlem

Vilja_ sin avatar

Hvordan går det med stikkingen Dani? Du skal vel til UL i morgen? Jeg begynner føle meg bra stinn og magen er veldig hoven 😅 Håper det er produsert egg av god kvalitet inni der 🤞🏼 Men det er leeenge til fredag for min del altså 🙄 Så blir det jo heller ikke uttak før i neste uke. Kjenner jeg er spent! 🦋

Ellers så føler jeg meg skikkelig trett og lat. Jeg får ikke trent slik jeg ønsker pga travel jobb og null energi når jeg er hjemme. Kjenner jeg er skikkelig skuffet over meg selv.. I dag har jeg fri og skulle endelig få slept meg ned på treningssenteret, men da våkner 5-åringen selvfølgelig med feber 🙄 Så da er jeg stuck i sofaen med henne frem til i ettermiddag i alle fall 😅 Men klarer dere trene sånn skikkelig når magen er så stinn? Er mulig jeg bare legger begrensinger på meg selv, men er så redd for å gjøre noe galt..

Fryseforsøk oktober-15

2. ICSI mars-16

3. ICSI september-16

5. ICSI oktober-17
Gammel 03-10-2017, 18:25   #107
Dani
Medlem

Dani sin avatar

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 459
Dani er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vilja_ Vis post
Hvordan går det med stikkingen Dani? Du skal vel til UL i morgen? Jeg begynner føle meg bra stinn og magen er veldig hoven 😅 Håper det er produsert egg av god kvalitet inni der 🤞🏼 Men det er leeenge til fredag for min del altså 🙄 Så blir det jo heller ikke uttak før i neste uke. Kjenner jeg er spent! 🦋

Ellers så føler jeg meg skikkelig trett og lat. Jeg får ikke trent slik jeg ønsker pga travel jobb og null energi når jeg er hjemme. Kjenner jeg er skikkelig skuffet over meg selv.. I dag har jeg fri og skulle endelig få slept meg ned på treningssenteret, men da våkner 5-åringen selvfølgelig med feber 🙄 Så da er jeg stuck i sofaen med henne frem til i ettermiddag i alle fall 😅 Men klarer dere trene sånn skikkelig når magen er så stinn? Er mulig jeg bare legger begrensinger på meg selv, men er så redd for å gjøre noe galt..
Heia! 💚 Takk som spør. Her går det greit- sprøytedag 8, tror 12 sprøyter er satt, men begynner å komme ut av tellingen. Begynner å kjenne at det skjer noe nedi der nå. Veldig stinn og oppblåst. Var på kurs i dag, og litt flaut da magen laget lyder i hele dag. 😂 Skal ha to kursdager til. 🙈 Og i morgen etterlengtet, men også skummel UL- da får vi en pekepinn om hvordan det står til nedi der.

Jeg tar det litt med ro ifht trening nå (dvs blir nok bare gåturer og litt lett styrke fremover), eneste grunn til at jeg trente mye i helga var at det var happening på treningssenteret som skjer en gang i året, med utrolig dyktige instruktører fra Norge og andre land- så ble litt i overkant kjente jeg på søndag kveld.

På fredag ble det en dans, på lørdag ble det en yoga, to step timer og en aerobic, tok det litt med ro- men siden det gikk så bra på lørdag- var i finform, tok jeg i litt hardere på søndag- da ble det to steptimer og en dansetime. Utrolig gøy! Men- jeg kjente det på søndag for å si det sånn. Livredd for at jeg hadde gjort noe galt, og redd for at eggstokkene skulle «tvinne» seg rundt sin egen akse etc..

Så i går var det rett på sofaen etter jobb, og tror det blir det i dag og gitt- magen stikker jo ut, veldig oppblåst og hard, så tenker kroppen har godt av å ta det litt med ro jeg.

Det høres det ut som om din kropp også har Vilja! Ta det med ro og forsøk å kos deg på sofaen. Tror det er bra å slappe av.

Jeg sliter med søvnproblemer og er generelt stressa om dagen, pga ny jobb og nye mennesker og nytt ansvar og selvsagt, hel@^*%# IVF.

Tenker jeg skal spørre om resept på Melatonin- er visstnok viktig med søvn for god eggkvalitet. Og jeg har ikke sovet gjennom en hel natt siden fredag- prøver likevel å gi litt f og heller tenke at det kan jo gå likevel. Har forsøkt å gjøre alt «rett» de andre gangene, og da har det jo ikke gått- så vi får se om det funker å forsøke å leve helt som normalt denne gangen. Har planer om å kun ta fri egguttaksdagen, har lagt forsøk til ferier ellers. (sykmeldte meg faktisk forrige gang).

God bedring til jenta di Vilja, håper hun blir raskt frisk. Masse lykke til med stimuleringen videre. Håper dagene går raskt til fredag for din del. 💉✌️🍀
Blir det veldig mye symptomer kan du jo alltids ringe for å få fremskyndet timen, ev. en ekstra ul? Heier på deg! Det er jo et godt tegn at det kjennes- satser på at det er noen gullegg inni der nå ja. 💕💕💕
FER juni (naturlig syklus) 2017:
Letrozol (hjemmeprøving) juli 2017:
FER august (Letrozol pluss Ovitrelle) 2017: Kjemisk 4+2
2.IVF oktober 2017: 🍀❤️
Dani er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-10-2017, 16:30   #108
aboutJune
Medlem

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 175
aboutJune er en ukjent størrelse akkurat nå.

Så leit, Drømmegull.. Føler med deg 💗 Har blitt lurt av de strekene sååå mange ganger, så her går det i digital. Håper du snart får ordentlig mens og kan starte forsøk.

Heier på dere Dani og Vilja!

Synes dere skal ha god samvittighet med å ta det litt med ro nå💕 Jeg har ikke trent under forsøk, så vidt litt rolig yoga og rolige gåturer bare. Blir jo skikkelig dårlig form av de hormonene og vondt blir det jo også etterhvert med de store eggstokkene. Nå fikk jeg også en vridd eggstokk under forrige forsøk, så neste gang blir jeg nok ennå mer forsiktig.. selv om det antagelig ikke hadde noe med hva jeg gjorde.. Jeg satt bare i sofaen og strikket😅 Men om det skjer er man i alle fall ikke i tvil om at noe er skikkelig galt🙈

Melatonin er spennende, både for søvn og eggkvalitet. Jeg skal prøve inositol (om jeg får tak i det) som også er vist å være bra for eggkvalitet. Også sammen med melatonin.

Lykke til med ultralyder 🤞
1) IVF Jan2017: avbrutt etter uttak, ingen befruktning
2) ICSI Mai2017:avbrutt etter uttak, 1 embryo på frys
3) FER Aug/Sep 2017: negativ
4) ICSI Nov 2017 :Positiv, men BO 8+0
aboutJune er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:25.