Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Nedsatt sædkvalitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-08-2003, 00:10   #1
Soffi
Gjest

Meldinger: n/a
Endringer i sædkvaliteten

Hei allesammen!
Jeg er litt interessert hvor mye sædkvaliteten egentlig kan endres av vitaminer og mineraler eller hva det kan være.
Her er resultaten av min mans prøver, han spiste en vanlig vitamin-mineraltablett/dag i to måneder føre andre sædprøven:

Prøve 1:
Totalt antall: 1 miljon
Viskos: 1
Det sees noen immotile spermier med svært avvikende morfologi. Ingen motile spermier.

Prøve 2:
Totalt antall: 3 miljoner
Det ses noen immotile og 2 motile spermier i hele preparatet, motilitetsgrad 1- med svært avvikende morforlogi.

Dette er jo ikke så mye men jeg håper givetvis at det forbedrer seg enda mer etter vært. *Det er jo lov å håpe* Vi vurderer også andre alternative behandlingsmetoder men har ikke mulighet til dette akkurat nu.

Gynekologen mente at det var mulig at min mann hadde tungmetaller i kroppen og jeg tror det var selen skal vel gi en viss beskyttelse mot det?
Har dere hørt noe om det?

Hva er deres erfaringer?
Soffi
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2003, 09:35   #2
henni
Seniormedlem

henni sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Bærum
Meldinger: 1,695
henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.
Re: Endringer i sædkvaliteten

Sitat:
Opprinnelig postet av Soffi
Hei allesammen!
Jeg er litt interessert hvor mye sædkvaliteten egentlig kan endres av vitaminer og mineraler eller hva det kan være.
Her er resultaten av min mans prøver, han spiste en vanlig vitamin-mineraltablett/dag i to måneder føre andre sædprøven:

Prøve 1:
Totalt antall: 1 miljon
Det sees noen immotile spermier med svært avvikende morfologi. Ingen motile spermier.

Prøve 2:
Totalt antall: 3 miljoner
Det ses noen immotile og 2 motile spermier i hele preparatet, motilitetsgrad 1- med svært avvikende morforlogi.

Dette er jo ikke så mye men jeg håper givetvis at det forbedrer seg enda mer etter vært. *Det er jo lov å håpe* Vi vurderer også andre alternative behandlingsmetoder men har ikke mulighet til dette akkurat nu.

Gynekologen mente at det var mulig at min mann hadde tungmetaller i kroppen og jeg tror det var selen skal vel gi en viss beskyttelse mot det?
Har dere hørt noe om det?

Hva er deres erfaringer?
Soffi
Hei Soffi

Vi har samme problem som dere og venter nå på å få oversendt jornalen til min mann slik at vi kan selv får vite verdiene. Jeg lurte litt på hva motile spermer er og viskos?

Hvilken tablett tok din mann forresten? Lurer nemlig litt på hva jeg skal dytte i mannen min fremover skjønner du

HAr forøvrig tro på akupunktur jeg og tror vi skal prøve dette fremover.

klem henni
1. søsken ICSI forsøk negativt
Hjemmelaget oktober 09
henni er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2003, 14:37   #3
Soffi
Gjest

Re: Re: Endringer i sædkvaliteten

Hei Henni,
Motile spermier har jeg skjønt er rørlighet. Viskos er jeg deremot ikke helt sikker på hva det er jeg heller Man skulle visstnok ha et verdi på 2.

Fra begynnelsen tok min man bare de tabletter som vi kjøpte i en almindelig butikk. Nå har vi kjøpt noe som heter Multivitamin for menn av merke New Nordic - det er litt høyere konsentrater av noen vitaminer og mineraler. Jeg kjøpte også en te som skulle avgifte kroppen fra tungmetaller men min mann nekter å prøve det

Har dere prøvd lenge?

Vi får holde hverandre oppdatert hvordan det går videre

-Soffi
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2003, 14:55   #4
henni
Seniormedlem

henni sin avatar

Sted: Bærum
Meldinger: 1,695
henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.henni er fantastisk mot andre.
Re: Re: Re: Endringer i sædkvaliteten

Hei Soffi

Takk for tips om hva mannen min skal ta av tilskudd. Vi har prøvd i snart 2 år og jeg begynner å bli lei.............
Hvor tok han sædprøven? Jeg snakket med fertilitetssenteret i Porsgrunn og de kunne opplyse om at mange steder tar ufulstendige prøver. Min mann tok prøven på Andrologisk senter i Oslo og der var de visstnok pålitlige sa de.

Håper på klaff for oss begge snart. HAr der vurdert ICSI ennå?
1. søsken ICSI forsøk negativt
Hjemmelaget oktober 09
henni er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2003, 18:38   #5
Soffi
Gjest

Re: Re: Re: Re: Endringer i sædkvaliteten

Hei igjen Henni
Mannen min tokk prøven i Tromsø. De virket greie der så jeg håper på at de har gjort det riktig... På hvilken måte tar de ufulstendige prøver ? Kan de påvise et sæmre reultat enn hva som egentlig er? (*Det hadde ju vært noe å håpe på i det minste )

Vi har ikke vurdert ICSI, jeg vil prøve alternativ behandling. Man hør ju stadig vekk om dem lykkes med det så jeg håper.....

Har dere vart hos en androlog eller ureolog (hva heter de egentlig, mennens gynekolog ) Kan de hjelpe men med dårlig kvalitet? Snakket med frøyaklinikken og hun sa at mannen min burde gå dit og bli undersøkt i det minste....

Soffi
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2003, 19:17   #6
Mistral
VIP-medlem

Mistral sin avatar

Sted: Paris
Meldinger: 7,476
Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.
Jeg kan ingenting om sædprøver, men "viskositet" indikerer iallfall hvor tynt- eller tyktflytende en væske er. Kan tenke meg at det er dette som er oppgitt.

Lykke til begge to!

Mistral
Mistral er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-08-2003, 23:29   #7
Soffi
Gjest

Takk skal du ha Mistral, du har sikkert rett. Lurer på hvordan viskositeten påvirker "fruktbarheten"? Hm. Kanskje de simmer bedre i tyntflytende vetske??

Lykke til videre du også Mistral, har din man også problemer med sædkvaliteten?

-Soffi
  Svar med sitat
Gammel 18-08-2003, 09:34   #8
Mistral
VIP-medlem

Mistral sin avatar

Sted: Paris
Meldinger: 7,476
Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.
Jeg håper ikke det! Vi har prøvd siden desember i fjor, men håper fortsatt å slippe utredning...

Lykke til!
Mistral er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-08-2003, 13:02   #9
Siss
Gjest

Heisann. Minn mann har også dårlig sædkvalitet. skal ta ny prøve i slutten av sept. Mye jeg ikke skjønner av resultatet. Noen som kan gi meg et tips om hvor jeg kan finne ut hva de forskjellige tingene betyr? Lykke til alle sammen. Vi får oppdatere hverandre under veis.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:56.