Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-12-2010, 13:59   #151
Sopelim
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 77
Sopelim er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Vitex gjør deg gravid

.....

Sist endret av Sopelim; 07-02-2014 kl 00:04.
Sopelim er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2010, 14:09   #152
Sopelim
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 77
Sopelim er en ukjent størrelse akkurat nå.

.....

Sist endret av Sopelim; 07-02-2014 kl 00:04.
Sopelim er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-12-2010, 23:03   #153
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 1,160
Silje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerne

v: Vitex gjør deg gravid Jeg har testet det meste denne måneden, og fikk EL på dag 8, så jeg måtte kutte Soya`n en dag for tidlig...

Men dere som sliter med å bli gravide, har dere sjekket Ph i kroppen? Jeg har testet vanlig natron fra butikken i ca 1,5 uke nå, og det virker som kroppen er i ferd med å rette seg veldig... Tegn på for surt miljø i kroppen er overvekt/undervekt, lavt immunforsvar, fettstoffer i blod, høyt kolestrol,fibromyalgi, ja, sant og si de fleste ubalanser i kroppen... Test med en halv teskje natron i et glass vann 2-3 g daglig... Jeg har nå kuttet alt av medisiner, utenom astma medisin, og kroppen fungerer veldig bra... Til og med fibroen virker bra...

Er ny her og vet ikke om dette er rette måten å poste på..

Men jeg ble gravid etter 3 mnd med basisk kosthold, det vil si mat som er gunstig for pH verdien.. desverre så SA jeg, noe jeg tror er fordi jeg sluttet på progesteron kremen wild yam rett før jeg ble gravid ( en bør fortsette med kremen 3mnd inn i svangerskapet for å være sikker på at en har nok progesteron for at det skal sitte, etter hva jeg har hørt) Jeg kjenner flere som er blitt gravide etter å ha lagt om kost og livsstil som er bedre for å opprettholde riktig pH i kroppen.

klem
Silje78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-12-2010, 00:50   #154
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

20 mg er nok altfor lite for atvitexen skal funke. mener min er på 450 mg...!
Kjøp fra Danmark, skal den ha effekt

En annen ting man også skal tenke på, er nok jern. Mange har langvarige blødninger, og dermed for lite jern. Vitaminer generelt har mye å si, også omega 3-mangel skal i følge studier forpurre fruktbarheten...
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-12-2010, 17:25   #155
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Silje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerne

Min vitex er kjøpt i Danmark, mener den er 400mg.
Ja jeg har slitt med å få opp blodprosenten siden mars da jeg hadde en dramatisk SA, ble hentet med ambulanse, hadde bare 35% blodprosent da jeg kom inn. Huff er lei av å være redusert, tygger jerntabbeletter, men får såvidt kommet litt oppå..sånn som nå har jeg ca 65% det er bra til å være meg, men nå er ny runde med kraftige blødninger startet, vet aldri om det vil vare i 1 uke eller2-4mnd. Nå har jeg progesteron krem og vitex jeg skal bruke for å "lage " syklus selv.. har blødd i 6 dager nå, og begynner på vitex og wy i dag. jernlager er kun på 35% kan ikke være heldig å bli gravid meg så lave verdier...
Gammel 28-12-2010, 00:55   #156
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Jeg vet ikke om wild yam er så smart å begynne med allerede... ikke om du skal ha eggløsning, iallefall.

I kroppens naturlige sykluser, så er det "etter boka" eggløsning rundt dag 14, SÅ stiger progesteronet og holder seg der to uker, før det faller og mensen kommer. Så er det en ny runde med økning av østrogen for å få eggløsning.

Mao, tar man wild yam, før eggløsning, kan dette hemme eggløsning.
Også vitex hemmet eggløsning hos meg, da jeg tok det tidlig i syklusen, men for de med pco skal visst vitex fungere bedre å ta hele syklusen.
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 09:22   #157
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Ah.. stemmer Fransiscka, takk for råd. Ja jeg vet at progesteron hemmer eggløsning..Jeg har lest boken til Lee ang progesteron så jeg vet godt hvordan den fungerer, MEN jeg har litt problemer med å finne utav akurat når den skal brukes.. Jeg venter på svar fra Hethir på fertillityinfo.com Hun jobber med urter og fertillitet. Veldig flink!! Så jeg bet for en konsultasjon med henne via mail. Der gir hun en opplegg hvordan og når jeg skal bruke vitex og progesteron krem og evt. andre urter/mat. Jeg tror du har rett jeg begynnte gjerne på feil dag nå...men jeg fortsetter litt da jeg har så lav blodprosent og orker ikke en ny runde med kraftige blødninger, der er progesteron kremen god å ha så får jeg forandre når jeg får hennes svar Takk for hjelpen

Når ville du startet med wy?

1999 2014
?
Gammel 28-12-2010, 09:40   #158
iScream
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 160
iScream er en kommende stjerneiScream er en kommende stjerne

Oppdater oss gjerne når du får svar
Jeg har brukt vitex nå, er på 2pp med vitex. Begynte med det under mens og har tatt det hver dag siden. Dette forlenget lutealfasen min med mange dager( har hver pp begynt å spotte fra 5dpo ca, nå beg jeg ikke spotte før 10-12dpo) så det var kjempebra.
Det jeg lurer litt på er jo når man skal slutte på de ved evt graviditet. Trapper dere ned etter hver eggløsning, eller avventer dere dette til påvist graviditet?

Trist å høre om din sa .Håper du får opp blodprosenten din snart. Jeg hadde veldig lavt jernlager for et par år siden. Tok da floradix og det hjalp fort. Dette var da etter jeg hadde prøvd forskjellige jerntabletter uten hjelp. Lykke til
iScream er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 10:07   #159
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Hei Magetrøbbel
Jeg har prøvd floradix tidligere, men det er ikke nok til å holde tritt med blodtapet jeg har, men jeg kunne tenke meg å prøve det igjen og ta det i tillegg til aminojern som jeg også kjøper på helsekosten..

Takk for støtte Jeg skal gi lyd når jeg får svar..tror hun sier noe om at en ikke skal ta vitex i hele perioden..men får vente å se

Ønsker deg også masse lykke til

1999 2014
?
Gammel 28-12-2010, 21:37   #160
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Hei igjen Magetrøbbel

Her er et utdrag fra svaret jeg fikk i fjord :

Inducing ovulation using progesterone
Dr. Lee had a number of patients in his practice that had been unable to conceive because they were not ovulating. For two to four months he had them use natural progesterone from days 5 to 26 in the cycle (stopping on day 26 to bring on menstruation).
Using the progesterone prior to ovulation effectively suppressed ovulation. After a few months of this, he had them stop progesterone use. If you still have follicles left, they seem to respond to a few months of suppression with enthusiasm — the successful maturation and release of an egg.
His patients, some of whom had been trying to conceive for years, had very good results conceiving with this method.

To learn more about Progesterone supplementation go to our Progesterone Fertility Guide here: http://natural-fertility-info.com/pr...ertility-guide

Ellers så anbefaler de vitex i hele perioden untatt under menstruasjonen.

Så som Fransiscka sier så stemmer det at jeg burde vente med progesteron kremen til ETTER eggløsning. Men i mitt tilfelle kan det lønne seg å gjøre som forklart over her, altså fra dag 5 til 26 for å lage en syklus..da slipper jeg ivertfall å blø nesten heeele tiden ikke godt å bli gravid med lav blodprosent

1999 2014
?
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:00.