Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-02-2015, 17:05   #1
sola88
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2015
Sted: oslo
Meldinger: 16
sola88 er en ukjent størrelse akkurat nå.
unormal syklus

Hei.
Jeg er litt forvirret over min egen syklus om dagen. Jeg har hatt en syklus som så og si følger klokka, på 28 dager og fem dager med blødning (ikke hatt avvik de siste tre årene, før nå).
Denne gangen kom menstruasjonen (hvis det var det da) tre dager forsent og var helt anderledes enn den pleier. Den varte bare såvidt tre dager, hadde mye mindre blødning, nesten farget som svak saft (så ikke ut som friskt blod altså) og jeg har vært kvalm i bølger de sise fem dagene. "blødningen" stoppet 30 januar. I går og dagen før har jeg hatt et par episoder med litt brunlig "utflodlignende" når jeg har tørket meg etter toalettbesøk. Dette har jeg aldri opplevd tidligere.

Er det mulig jeg er gravid, at dette kan ha vært en festeblødning?
sola88 er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-02-2015, 20:39   #2
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,899
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.
Sv: unormal syklus

Som oftest er vel ikke festeblødning sånn, for de som har det (ikke mange). En del har dog hormonelle blødninger, og da spesielt på den tiden menstruasjonen skal komme. Er det noen sjanse for at du er gravid da..? I så fall ville jeg absolutt tatt en test å sjekket det ut, selv om det også er normalt at syklusen varierer litt i dager (derfor "sikre perioder" er en dårlig prevensjon ).
Gammel 02-02-2015, 20:45   #3
sola88
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2015
Sted: oslo
Meldinger: 16
sola88 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: unormal syklus

Sitat:
Opprinnelig postet av Ophelia Vis post
Som oftest er vel ikke festeblødning sånn, for de som har det (ikke mange). En del har dog hormonelle blødninger, og da spesielt på den tiden menstruasjonen skal komme. Er det noen sjanse for at du er gravid da..? I så fall ville jeg absolutt tatt en test å sjekket det ut, selv om det også er normalt at syklusen varierer litt i dager (derfor "sikre perioder" er en dårlig prevensjon ).
Bare stusset litt over at jeg som har hatt relativt store blødninger i alle år og hatt fått menstruasjon på akuratt samme plass i syklusen (28 dager) i hvertfall tre år, plutselig har saft-tynn "blødning", veldig liten mengde og tre dager for sent ifht min normale syklus... i tillegg varte den bare tre dager, mot fem til vanlig.
har ikke turt å ta no test enda. Jeg tok en abort for ti år siden (var vel ikke helt klar som 16 åring..), da fikk jeg ikke positiv test før i uke 10, selvom jeg tok flere tester i ukene i forkant.
Sjansene for å være gravid kan absolutt være tilstede mtp at jeg er i fast forhold og vi har jo regelmessig samleie.

Sist endret av sola88; 02-02-2015 kl 20:49. Begrunnelse: glemte å svare på spørsmålet.
sola88 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:34.