Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-11-2011, 23:05   #21
Bente
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2011
Sted: USA
Meldinger: 11
Bente er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Slik fikk jeg bedre eggkvalitet

Sitat:
Opprinnelig postet av Javelin Vis post
Ok, jeg leser ut av google at Doxycycline er en form for antibiotika som skal forhindre infeksjon under forsøket og Estrace er et østrogentilskudd.

Menopur og Gonal F er vanlig å bruke her til lands også. Men jeg har vel ikke hørt om at de kombineres med Clomid (Pergotime). Interessant.

Menopur brukes veldig ofte i de tilfeller der man trenger å forbedre kvaliteten på eggene. Så det kan jo godt tenkes at kombinasjonen av medisiner har spilt inn på det endelige resultatet ditt ved dette forsøket.

Dexamethasone er en slags antiinflammatoris/kortison og høres ut som den brukes litt på samme måte som Prednisolon her. (Det får jeg ved neste forsøk, er spent på om det har effekt.)

Cetrotide brukes også her – det brukes ved kortregime/protokoll og tilsvarer på en måte Synarel ved at det skal forhindre eggløsningen.

HCG-triger shot er nok den vanlige eggløsningssprøyten.

Hvorfor du ikke fikk ferskoverføring av egg vet jeg ikke, men kanskje det har noe med infeksjonsfare eller at kroppen skal få ro å gjøre? Det er jo veldig individuelt om folk blir gravide av ferskforsøkene eller fryseforsøkene. Men ved nedfrysing risikerer man jo faktisk at ingen egg overlever tiningen.

Aspirin brukes fordi det er en blodfortynnende og man regner med det kan ha effekt for å få egget til å feste seg. Det blir også brukt her hos enkelte pasienter. Jeg får en type blodfortynnende neste gang og håper det også vil ha effekt.

Lupron fikk du nok for å hemme en ny eggløsning før du skulle få satt inn egg.

Vivelle plaster er også noe østrogenpåvirkning som blant annet brukes for kvinner i overgangsalderen (og medisiner som Lupron, Synarela osv setter oss jo i en kunstig overgangsalder så det har nok noe med det å gjøre vil jeg tro...?)
Endometrin er vaginalt tilført progesteron - tilsvarende Lutinus eller lignende som brukes mye her da sikkert.
Tetracycline er nok et antibiotikum brukt bla ved urinveisinfeksjoner.
Medrol er nok en type kortison, og ser ut til også å brukes tilsvarende Prednisolon
Lovenox ser også ut til å tilsvare Klexane og er altså en form for blodfortynnende.

Med andre ord er ikke det opplegget så veeeldig annerledes enn det en del får her tillands.

Det jeg synes høres mest annerledes ut er kombinasjonen med Pergotime. Jo - også Østrogentilskudd og antibiotikabruken er vel noe jeg ikke har lest så mye om her til lands nei...

Men det var jo litt av en voldsom medisincoctail å skulle putte i kroppen da. Riktig nok i to omganger – men likevel!

De forsøkene du hadde før dette, hadde de like "kompliserte" protokoller?
På 3. IVF forsøk så hadde vi samme protokoll med 0 egg i resultat! Jeg har brukt Menpur i flere av forsøkene uten resultater. Den beste IVF legen i USA ville derfor at vi skulle bruke donor egg (lovlig i USA), men min mann og insisterte på å prøve en gang til.

Grunnen til at jeg ikke fikk fersk overføring er fordi jeg hadde tatt Clomid og det gjør at livmoren trekker seg i sammen og ikke er mottakelig. Hvis du tar Clomid må eggene fryses ned. Livmora er oppe og går igjen i neste syklus.
Eggene blir befruktet før de fryses ned, så det er kun de beste eggene de fryser og tiner opp igjen. Er ikke det utrolig hva de kan gjøre....

Opplegget er nok ikke så annerledes enn i Norge, men dette er en veldig komplisert protokoll. Små forskjeller store utslag....

På det verste så tok jeg medisiner 6 ganger til dagen!!! Folk som ikke har vært borti IVF tror bare en tar en sprøyte pr dag så blir en gravid, men det er hard jobbing og viktig å ikke gi opp

På de tre siste har jeg hatt kompliserte protokoller for jeg har ikke produsert egg så på det første forsøket så ga legen meg full dose av Follistim 450 IU i 12 dager uten å få et eneste egg de kunne bruke.... Ble bare utrolig syk og dårlig av alle hormonone.

Jeg ser du hadde en frys i 2011. Det jeg kan si er at det er veldig STOR forskjell på labratoriene. Noen er råflinke, mens andre "mister" egg en har tatt ut. Den klinikken vi har brukt er vanvittig flinke. Når de ringte meg etter at vi hadde tatt ut eggene så sa de at de hadde dårlige nyheter til oss. Det var bare 6 av 14 egg som utviklet seg og vokste som det skulle. For de var dette dårlig statistikk, men for min mann og jeg var hoppende glade over de "dårlige" nyhetene. De hadde nok ikke ventet den responsen. Litt komisk

Jeg håper dere finner ut av hva som gjør at dere ikke blir gravide! Det er som å lete etter nåla i en høystakk, men ikke gi opp
Det handler om balanse i kroppen slik Liila refererer til....
Bente er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-11-2011, 23:08   #22
Bente
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Javelin Vis post
Forresten, har jo helt glemt det viktigste av alt ( ) ....GRATULERER så masse med baby i magen!
Fantastisk belønnelse for strevet etter alle forsøkene du har vært gjennom!
Tusen takk, Javelin

Din dag kommer også Ikke gi opp. Lov meg det. Jeg vet hvor tøft det er.....
Gammel 13-11-2011, 23:15   #23
Bente
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Bella27 Vis post
Fortell mer om det Lilla TFT
Av og til føles ting håpløst, men ikke gi opp
Håper du finner noe informasjon som kan hjelpe deg litt på vei.
Alle er forskjellige. Noen blir gravide bare de vasker trusene i sammen
Vi andre må streve litt mer......

Lykke til!
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:42.