Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2013, 09:21   #1
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 1,160
Silje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerne
svar fra naturalfertillity.com Vitex øker ikke direkte progesteron

Det har vært litt forvirring ang. vitex
Jeg sendte mail til Dalene (senior herbalist) hos naturalfertillity.com

Her er svaret fra henne :

Hi .....,

"Is it true that during the time you take vitex you can not consieve??"

No, this is not true. Vitex helps with hormonal regulation and promotes and supports regular ovulation. Vitex doesn't directly raise progesterone levels in the body like natural progesterone cream does. It supports pituitary function. The pituitary is known as the “master gland” because it controls many vital bodily functions including sending chemical signals (hormones) to the ovaries, telling them how much hormones to make and release for proper regulation of the entire menstrual cycle.

When first using vitex, it is possible there may be a shift in the menstrual cycle, which means that timing of ovulation and menstruation may change. This means that the menstrual cycle or ovulation doesn't show up at the same time they did in past cycles. This typically regulates over the first 3-4 cycles. At first this can seem wrong and prompt women to give up on regular use of the vitex, but actually vitex needs more time to be effective, it really takes about 6-12 cycles to achieve the full benefits of this herb. This doesn't mean that it should be discontinued after 6-12 months of use, just that it can take that long to help regulate ovulation and the entire menstrual cycle. Remember the vitex is helping to support your body in functioning correctly on its own. It has an action on the hormonal system, but does not contain hormones. Vitex is not going to make your body produce progesterone when it should not. Vitex helps to regulate and balance the entire hormonal communication throughout the entire menstrual cycle, not just progesterone.

"And can it make the temperature rise just 1-3 days after starting on the pills?
making fertillity chart thinking you ovulate?"

When you ask this question, are the women saying at what point in their cycle they began the vitex?

Best Wishes,

Dalene Barton
Senior Herbalist
www.Natural-Fertility-Info.com
www.NaturalFertilityShop.com

1999 2014
?
Silje78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-04-2013, 23:46   #2
babysyk
Medlem

babysyk sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 223
babysyk er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: svar fra naturalfertillity.com Vitex øker ikke direkte progesteron

Godt å få oppklart litt om vitex jeg begynner på det nå.
Har ikke turt pga det var så mye motstridende meninger om dette, men etter å ga lest dette er jeg trygg. Takk for info
babysyk er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-04-2013, 23:57   #3
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Silje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerne

Jeg fikk også mer svar fra dem her.... :

Hi .....,

The women in the forum are correct in suggesting you not take a hormone test while also taking Vitex. It is best to get hormone testing done while you are not taking any herbs that have an action on hormonal balance because they could potentially alter the test results. What I mean by that is that the Vitex is supporting your body in regulating hormones through an action on the pituitary gland. You want to know what your body is doing without the help of the Vitex. Hormone tests should be taken when you are not taking any herbs at all, that way you can have accurate reading of how your body is functioning on its own. I hope that makes sense.

Vitex is not raising your temperature directly, remember it is supporting your pituitary function, which will be regulating progesterone production. An increase in progesterone raises the body's temperature, not the vitex. So support from the vitex may be aiding your body in progesterone production, but would not directly cause a "false positive" ovulation indication, your body would have to increase progesterone production with the help of vitex, but would not increase progesterone levels without ovulation occurring. Increasing progesterone levels equals a rise in BB temperature, the vitex may be helping your body do this.

In the future I would not suggest beginning any herbs in the middle of the cycle as a starting point for any herbal program. It would be best to begin at the beginning of the cycle, rather than later. Vitex has been shown most effective when taken all month long.

1999 2014
?
Gammel 03-05-2013, 11:15   #4
babysyk
Medlem

babysyk sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 223
babysyk er en ukjent størrelse akkurat nå.

Begynte på vitex denne pp og jeg har fått peak på cbfm for første gang

Og Teststreken på BT var blodrød!!! Så det ser ut til at vitex har fått orden på ting hos meg! Jippiaiai !!!! Nå blir det
babysyk er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-01-2015, 12:45   #5
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Dytter i denne
Gammel 16-01-2015, 23:23   #6
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Er med og dytter denne hadde jeg glemt av.. greit å lese selv

ble jo gravid mens jeg gikk på vitex jeg om det blir med en kjemisk denne gang så skal jeg jammen lete etter EL så jeg kan bruke vitex neste periode

red. jeg måtte lese svaret hennes igjen.. supert! jeg kan jo ta vitex hele mnd det er jo bra for meg som ikke temper enda og ikke vet når jeg har EL.
husket bare at en kun skal ta vitex mellom EL og frem til tr.

Men da er det bare å begynne da troooor jeg.. vente litt...

1999 2014
?

Sist endret av Silje78; 16-01-2015 kl 23:28.
Gammel 16-01-2015, 23:43   #7
Sunshine
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 2,910
Sunshine er på vei til noe stort.

Jeg bruker Vitex hele syklusen. 1600 mg. Vet ikke om det er det som har hjulpet meg til å få litt tidligere EL, men tror det så jeg tør ikke å slutte. Da jeg kuttet dosen fikk jeg senere EL. Kan jo ha vært tilfeldig. Hadde håpet på mindre spotting i lutealfasen også, men der vet jeg ikke hvor mye effekt jeg har fått.

Sunshine er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:45.