Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2008, 01:00   #11
LNG
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: The fertility diet: Kutt ut soya og hold en lav GI-diett

Nå vet jeg ikke om lavkarbo hjelper på fertiliteten min, for jeg har bare, av forskjellige grunner, spist lavkarbo i perioder. Men det har gjort syklusene mine mer stabile, og bare det er jo noe å juble for i seg selv..
  Svar med sitat
Gammel 23-11-2008, 02:56   #12
*babysyk
Gjest

Meldinger: n/a

Angående aspartam så tror jeg det er helt riktig at det kan påvirke fruktbarheten. Jeg synes faktisk å ha merket det selv på syklusene mine når jeg har drukket mye sukkerfri cola for jeg har gjort det i perioder. Syklusene har blitt mye lengre og enkelte ganger har mens helt uteblitt. Uten denne brusen har jeg ganske stabile perioder på ca 40 dager, helt klart ikke normalt det heller, men enda verre har jeg merket meg at det har vært med sukkerfri brus. Så for dem som sliter i utgangspunktet tror jeg dette kan være en faktor. Det samme gjelder lav GI og mer stabilt blodsukker, men det er jeg ikke like flink med for jeg er så forferdelig glad i sjokolade Soya vet jeg ingenting om
  Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 13:04   #13
Studentinne
Supermedlem

Studentinne sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 468
Studentinne er på vei til noe stort.

Men noen steder står det at soyabønner skal være bra for fertiliteten:

http://www.althelse.com/svangerskap-...e-fertiliteten

http://www.fertilityfriend.com/home/250dae

Studentinne er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 14:26   #14
Lykkekløver
Supermedlem

Lykkekløver sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Møre & Romsdal
Meldinger: 975
Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.

Jeg tenker å bestille en slik og prøve ut i 14 dager. Det står at gravide ikke bør bruke den, men skulle vi være så fryktelig heldige at det går på første forsøk igjen, så vil det vel ikke være så krise å bruke denne i lutealfasen? Noen som har synspunkt?
1.Frys mars 11: positivt, SA 5+3
2.IVF september 11 (kortregime): GRAVID! Termin 1.juni

Lykkekløver er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 15:14   #15
Nre
Supermedlem

Nre sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 854
Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.

Har aldri tenkt på at light-saft kan ha neg povirkning på fruktbarheten. Jeg drikker endel fun light saft. ikke mye i mengde pr dag (kanskje 3 glass) men det er så og si den eneste drikken jeg får i meg. Ja, jeg drikker altfor lite - I know. Klarer ikke å drikke vann.. har prøvd mange ganger å ta meg selv i nakken og bli flinkere med det, men jeg klarer ikke å gjennomføre det. Synes ikke at det er noe godt. Har prøvd med sitron i vannet osv.. det blir bare ikke noe av. Unntaket er vann på flaske med smak, den kan jeg drikke. Men den er jo så dyr... Grunnen til at vi drikker sukkerfri saft og ikke vanlig sukkersaft, er pga tennene til barna. Men når jeg tenker etter,så drikker de ikke så mye saft heller... drikker melk og vann også.. kankje vi bare skal kutte ut den fun ligh-safta... Har jo visst hele tiden at kunstig søtningsstoff ikke er bra. Men har tenkt som så at det er jo ikke sukker heller,....
Gammel 27-08-2010, 19:48   #16
Javelin
Seniormedlem

Javelin sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,128
Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.

Jeg er helt avhengig av vann, og synest det er kjempegodt. Jeg drikker svært sjeldent brus og minst like sjeldent saft. Vann går ned hele dagen hos meg, så jeg klarer aldri helt å forstå at noen ikke liker det. Men jeg vet jo at det er sånn, har en del venner som ikke liker det.

Et triks som jeg vet at funker for mange er å drikke det med isbiter i. Prøvd det? Blir ekstra godt når det er iskaldt.

Bare et tips

På jobben har vi en vanndispenser. Syns også vannet i den blir veldig kaldt, godt og friskt.

Ellers bør man passe på å drikke vann rett fra bekken om man er i fjellet. DET er godt det

Veien mot førstegullet: 5 IVF og 3 fryseforsøk: 1 kjemisk, 1 SA, 1 MA.
Frys nov 2012 fra 13.11
SG-bloggen

Sist endret av Javelin; 27-08-2010 kl 19:51.
Javelin er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-08-2010, 19:49   #17
Hannah
Supermedlem

Hannah sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 400
Hannah er en kommende stjerneHannah er en kommende stjerne

Jeg har lest en plass at man ikke skal drikke vann med isbiter eller kaldt vann. Dette skal hvisnok ikke være bra for fruktbarheten. Husker ikke hvor jeg las det men har hørt det av andre også så det må vel være noe i det.

Hva med suketter? Er det aspartam i dem? Jeg drikke ikke brus siden jeg går på lavkarbo men drikker litt te og bruker å ha en sukett i en kopp.

Hannah er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-08-2010, 20:00   #18
Nre
Supermedlem

Nre sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 854
Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.Nre har en aura rundt seg.

Mener å ha hørt av det beste for kroppen er lunkent vann, og ikke iskaldt. Husker ikke om det hadde noe med fruktbarhet å gjøre, men at kroppen foretrakk lunkent vann.
Gammel 29-08-2010, 20:22   #19
Javelin
Seniormedlem

Javelin sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,128
Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.

Jeg er temmelig sikker på at det er mye sunnere for kroppen å drikke mengder av iskaldt vann hvis alternativet er brus, saft eller annen sukkerholdig drikke. Men ellers så er det riktig at det aller sunneste er lunkent vann, men det er jo ikke noe godt. Litt glede over det vi drikker og spiser skal vi jo ha i livet. Enten vi prøver å bli gravide eller ei.

At vann med isbiter ikke er heldig for fertiliteten har jeg ikke hørt, men det kan jo godt tenkes... Men når det gjelder det så tenker jeg som over: Hvis isbiter det bidrar til at man drikker mer vann enne sukkerholdig drikke, så er jeg 100 % ovebevist om at det likevel er bedre for fertiliteten enn å bøtte nedpå med brus

Alt med måte...

Veien mot førstegullet: 5 IVF og 3 fryseforsøk: 1 kjemisk, 1 SA, 1 MA.
Frys nov 2012 fra 13.11
SG-bloggen
Javelin er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-11-2012, 14:42   #20
GonnaBee
Medlem

GonnaBee sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 36
GonnaBee er en ukjent størrelse akkurat nå.

Ser at denne tråden har vært stille en stund, men den var helt ny for meg, og fikk meg til å tenke litt:

Jeg er intolerant mot melk, hvete, egg og sukker, og derfor bruker vi en del erstatninger. Blant annet bruker vi soyamelk. Har aldri tenkt på at det kan påvirke syklusen

Jeg er ikke veldig flink til å holde meg unna sukker Har ikke kommet så langt at fruktbarhet er blitt et slikt prosjekt der jeg tenker på slike ting før nå. Utrolig mye å ta hensyn til! Hjelpe meg!
GonnaBee er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:44.