Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-06-2011, 22:49   #1
Talie
Gjest

Meldinger: n/a
Noen som har sett denne YouTube videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=lASHgeVLE3Q&NR=1

Dette synes jeg var veldig interessant... Men så enkelt er det nok ikke.

Sist endret av Talie; 10-06-2011 kl 23:27.
  Svar med sitat
Gammel 09-06-2011, 23:17   #2
Della
Seniormedlem

Della sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østafjells
Meldinger: 2,773
Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.
Sv: Noen av sliterne som har tenkt over dette her?

Tenker du på det mentale rundt å bli gravid?
Jeg er litt usikker på om jeg vil kalle den videoen for dokumentasjon...

Selvsagt er det viktig å prøve å tenke positivt, stresse lite, spise sunt, trene endel, osv. osv. for å maksimere sjansen for å bli gravid. Men noen blir ikke gravide likevel...

Jeg kjenner nemlig at jeg blir litt provosert av denne videoen.
Det er bevist at infertilitet ligger i 1/3 av tilfellene hos kvinnen, 1/3 hos mannen og den siste tredjedelen kalles uforklarlig barnløshet. De langt fleste ufrivillig barnløse kan derfor finne en årsak til infertiliteten som i de fleste tilfeller kan behandles. DET er dokumentert.

Om det er nå er endorfiner som gjør det lettere å bli gravid, hvordan løse dette "medisinsk"? Kan man gi endorfiner i sprøyte, liksom? Nå spør jeg i all min uvitenhet, altså.
Gammel 10-06-2011, 00:13   #3
Talie
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Della Vis post
Tenker du på det mentale rundt å bli gravid?
Jeg er litt usikker på om jeg vil kalle den videoen for dokumentasjon...

Selvsagt er det viktig å prøve å tenke positivt, stresse lite, spise sunt, trene endel, osv. osv. for å maksimere sjansen for å bli gravid. Men noen blir ikke gravide likevel...

Jeg kjenner nemlig at jeg blir litt provosert av denne videoen.
Det er bevist at infertilitet ligger i 1/3 av tilfellene hos kvinnen, 1/3 hos mannen og den siste tredjedelen kalles uforklarlig barnløshet. De langt fleste ufrivillig barnløse kan derfor finne en årsak til infertiliteten som i de fleste tilfeller kan behandles. DET er dokumentert.

Om det er nå er endorfiner som gjør det lettere å bli gravid, hvordan løse dette "medisinsk"? Kan man gi endorfiner i sprøyte, liksom? Nå spør jeg i all min uvitenhet, altså.
Ja det har jeg også tenkt på, det med endorfiner, jeg har ærlig talt ikke peiling på dette området.
Nei, denne videoen er ikke dokumentasjon, men det finnes nok en eller annen form for dokumentasjon om dette temaet med følelser. Det jeg tenkte mest på, var den kommentaren om at "hvis man er forelska, setter EL i gang av seg selv, spontant". Da vil det si at de fleste som ikke blir gravide med en gang, ikke er forelska? Haha, det ble forferdelig dumt ja. Har komt over så utrolig mye rart på youtube de siste kveldene
  Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 00:21   #4
Mimo
Supermedlem

Mimo sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: i byen
Meldinger: 849
Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Talie Vis post
Det jeg tenkte mest på, var den kommentaren om at "hvis man er forelska, setter EL i gang av seg selv, spontant". Da vil det si at de fleste som ikke blir gravide med en gang, ikke er forelska? Haha, det ble forferdelig dumt ja. Har komt over så utrolig mye rart på youtube de siste kveldene

Talie: jeg tror IKKE denne er mest myntet på oss slitere. Det er ikke sånn at vi generelt er sure, har dårlige liv, ikke er forelsket, dårlig sexliv, eller at det er vår skyld at vi er barnløse (selv ikke de som er uforklarlig barnløse). Det finnes selvfølglig de det klaffer for etter lang tid, kombinert med en livstilsendring. Men så vidt meg bekjent er det ingen dokumentasjon på at det er fordi de da produserer mer endorfiner.

Men at det hjelper å være i en "postitiv mental plass" når man ønsker å bli gravid er selvfølgelig ingen ulempe.

Dette er nok mest myntet på de uten "andre" problemer (blir gravide innen rimelig tid = innen 1 år), og det er jo tross alt de aller fleste.
3 IVF/ICSI-D - juni/oktober/desember 2012

4 ICSI - D (6 ICSI totalt) april 2013:
født desember 2013

Sist endret av Mimo; 10-06-2011 kl 00:34. Begrunnelse: Fant ut at innlegget egenlig var litt fornærmende...
Mimo er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 02:30   #5
Talie
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Mimo Vis post

Talie: jeg tror IKKE denne er mest myntet på oss slitere. Det er ikke sånn at vi generelt er sure, har dårlige liv, ikke er forelsket, dårlig sexliv, eller at det er vår skyld at vi er barnløse (selv ikke de som er uforklarlig barnløse). Det finnes selvfølglig de det klaffer for etter lang tid, kombinert med en livstilsendring. Men så vidt meg bekjent er det ingen dokumentasjon på at det er fordi de da produserer mer endorfiner.

Men at det hjelper å være i en "postitiv mental plass" når man ønsker å bli gravid er selvfølgelig ingen ulempe.

Dette er nok mest myntet på de uten "andre" problemer (blir gravide innen rimelig tid = innen 1 år), og det er jo tross alt de aller fleste.
Misforstå meg riktig, det var aldeles ikke ment å gjøre noen irriterte! Synes bare at dette var en meget merkelig teori, og lurte på om andre hadde hørt om denne før.
  Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 10:02   #6
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Trykket meg inn på siden hennes også. Og der var det en del tomsnakk, for å prøve å få folk interresserte i å kjøpe bøker og videoer. Men, selvfølgelig vil hun selge

Endorfiner: Jeg tenker på dette og det er jo en sammenheng mellom dette og det å være på en god plass i livet. Har man mer endorfiner, føler man seg bedre. Gir ikke orgasmer endorfiner? I såfall burde jeg ha hatt skyhøy sjans for å bli gravid, men har likevel ikke blitt det.
Har også hørt at sjokolade gjør at vi produserer endorfiner. Og at det er derfor så mange elsker sjokolade(jeg er en av dem)
Gammel 10-06-2011, 11:24   #7
Talie
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Trykket meg inn på siden hennes også. Og der var det en del tomsnakk, for å prøve å få folk interresserte i å kjøpe bøker og videoer. Men, selvfølgelig vil hun selge

Endorfiner: Jeg tenker på dette og det er jo en sammenheng mellom dette og det å være på en god plass i livet. Har man mer endorfiner, føler man seg bedre. Gir ikke orgasmer endorfiner? I såfall burde jeg ha hatt skyhøy sjans for å bli gravid, men har likevel ikke blitt det.
Har også hørt at sjokolade gjør at vi produserer endorfiner. Og at det er derfor så mange elsker sjokolade(jeg er en av dem)
Ja det er vertfall kjent at stress påvirker fertiliteten, så da er vel det motsatte positivt. Men det er vel som regel mange andre faktorer som spiller inn som man ikke er klar over kanskje, når man ikke blir gravid. Enig med det om sjokoladen, jeg er ei årntlig "godterau"
uansett alt for deg nå LivsGnist!
  Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 11:33   #8
Oblivion
Supermedlem

Oblivion sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 1,259
Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Talie Vis post
Ja det er vertfall kjent at stress påvirker fertiliteten, så da er vel det motsatte positivt. Men det er vel som regel mange andre faktorer som spiller inn som man ikke er klar over kanskje, når man ikke blir gravid. Enig med det om sjokoladen, jeg er ei årntlig "godterau"
uansett alt for deg nå LivsGnist!
Er du sikker på at stress påvirker fertiliteten - denne artikkelen sier noe annet: http://www.bmj.com/content/342/bmj.d223.full.pdf

Mange av sliterne har medisinske diagnoser som gjør at de ikke lykkes på hjemmebane - eller med IVF. Medisinske diagnoser som nedsatt sædkvalitet, tette sædledere, tidlig overgangsalder, PCOS, PCO, hormonforstyrrelser, tette eggledere, endometriose, myomer osv osv.

Dette er ikke enkelt - men det er iallefall ikke ytre faktorer som gjør at mange av oss ikke blir gravide. Tenk bare på alle rusmisbrukere som herjer med kroppen sin som blir gravide - 30 til 60 barn i året blir født med abstinenser.
Gammel 10-06-2011, 18:17   #9
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Oblivion Vis post
Er du sikker på at stress påvirker fertiliteten - denne artikkelen sier noe annet: http://www.bmj.com/content/342/bmj.d223.full.pdf
Bare legger inn noe som stod på den siden der:

Sitat:
WHAT THIS STUDY ADDS
This meta-analysis of 14 prospective studies confirms that pretreatment emotional distress
is unlikely to affect chances of pregnancy after a single cycle of treatment with assisted
reproductive technologies
This finding provides doctors with the evidence to reassure women that emotional distress
experienced as a result of fertility problems, their treatment, or other co-occurring life events
is unlikely to further reduce chances of pregnancy
Gammel 10-06-2011, 21:22   #10
Milena
Medlem

Milena sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Trondheim
Meldinger: 88
Milena er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Noen som har sett denne YouTube videoen?

Må bare si min meningen. Teorien i video er complete bullshit.
Det er nemlig som mange andre sagt her at ufrivilig barnløshet er komplisert tilstand. Hvis alt skulle være så lett vi alle skulle ha blitt gravide for lenge siden og på naturlig måte. Ha orgasme, spis litt sjokolade for å få extra endorfiner og... Værsegod - gravid! lol
Dumme oss som bruker fertelitets behandling...Må bare ha mer sex og sjokolade

Sist endret av Milena; 10-06-2011 kl 21:26.
Milena er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:02.