Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-02-2013, 19:57   #1
chabell
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 19
chabell er en ukjent størrelse akkurat nå.
Ikke mens, men eggløsning??

Jeg sluttet på p pillen Yaz i midten av desember. Fullførte hele brettet. Jeg gikk på de pillene fordi jeg hadde forlite hormoner bl.a østrogen. Nå skulle jeg prøve og slutte og sette inn spiral isteden. Men jeg og kjæresten har snakket om barn og har bestemt oss for at det passer seg bra og begynne nå. Jeg har en sønn på snart 4 år <3

Og her kommer spørsmålene da. Jeg hadde vanlig mens 28 dager syklus mnd etter p-pille slutt. Så skulle jeg hatt det på søndag, men ingenting har skjedd Jeg er svært oppblåst og stigninger nederst på sidene.. Men om mensen da har hoppet over denne mnd, er det fremdeles mulighet for eggløsning? Jeg har ikke peiling Prøvd å lese meg til på nettet, men finner ingen svar..

Håper på svar!!
chabell er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-02-2013, 21:54   #2
Firkløver
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Ikke mens, men eggløsning??

Mensen kommer ca 2 uker etter eggløsning. Er EL forsinket, blir mensen tilsvarende forsinket. Hvis du ikke bruker EL-tester eller merker EL på noe vis, er det ikke lett å vite hvor du er i syklusen. EL kan ha vært alt, bare litt sent og dermed er ikke mensen ventet ennå. Eller EL kan komme nå eller om en mnd...

Syklusen kan være litt tullete att og fram etter pilleslutt, for mange tar det litt tid før hormonene stabiliserer seg.
  Svar med sitat
Gammel 14-02-2013, 22:33   #3
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.
Sv: Ikke mens, men eggløsning??

JApp, er akkurat som firkløver sier.
Eggløsning kan komme akkurat når det passer en, etter p-pillestans.
Enten på dag 17, dag 32 eller kanskje i en helt annen syklus, 6 måneder senere, til eksempel.

Du har ikke eggløsning uten å få mensen ca 2 uker etterpå. (med mindre du er gravid)

Du kan ha mensen selv om du ikke har hatt eggløsnig i syklusen.

uten å teste jevnt og trutt er det mao umulig å fastslå når eller om eggløsning kommer
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Svar

Stikkord
eggløsning, p-pille, planlegging, snartgravid, usikker

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:44.