Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-03-2013, 11:32   #1
kristinana
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2012
Sted: Vestfold
Meldinger: 38
kristinana er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sånn fikk jeg EL!!! (vitex)

Hei alle dere kjære prøvere

Jeg har slitet med eggløsningen min hele veien, i snart 2 år har jeg forsøkt å bli gravid, og det har endt opp med 2 spontanaborter.
Føler jeg ikke får noe særlig hjelp av lege, så jeg bestemte meg for å være min egen lege
Sånn kort om meg, har over 100 små cyster på eggstokkene mine, men har ikke PCO/PCOS, sliter med hormonforstyrrelse og div. Herlig ikke sant!

Har sett der er mange som går på Vitex, og jeg begynte med Vitex for en halv måned siden, og jeg merker så forskjell! Jeg har alltid spottet mye og hatt ekkel utflod, men nå har jeg IKKE spotta, humøret er på topp, og jeg har EL! Det kommer rikelig mye med EL-slim, og jeg merker EL-smerter!

Etter en uke med de pillene så har jeg merka forandringer hver dag.
Men, dette har jeg også kombinert med å drikke grapefruktjuice hver dag, det er nemelig veldig bra for eggløsningsslimen.
SÅ damer, prøv ut dette, virkelig.

En liten oppsummering av hva jeg har gjort:
-Tatt 1000 g vitex hver morgen (på tom mage)
-Drikker minst 3 dl grapefruktjuice om dagen
-Husk alle vitamin pillene! B-vitamin er kjempe viktig (tas på kvelden, men juicen, da blir det bedre opptak av pillene), vitaminer er kjempe bra, jeg tar i tillegg, Magnesium og Omega3.
-Siden jeg sliter med bakterier i skjeden, så har jeg også spist tørket tranebær hver kveld. Og et lite tips; skyll deg nedentil med kammomile-te et parr ganger i uka, veldig rart, men veldig bra.

Så da får vi håpe dette helvete snart ender, og at vi får 2 streker og et vellykka svangerskap som varer i 9 måneder med en frisk baby!!

Og får dere som har gått på vitex, hva slags erfaringer/symptomer får dere?
kristinana er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-03-2013, 11:45   #2
Esperanza86
Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Sted: Østfold
Meldinger: 265
Esperanza86 har slått av rykte
Sv: Sånn fikk jeg EL!!! (vitex)

Takk for at du deler det med oss

Jeg fant denne artikkelen her http://natural-fertility-info.com/vitex for de som lurer hva Vitex er (som meg)

Skatten vår kom til verden 21.07.14
Esperanza86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-03-2013, 12:24   #3
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Vær obs på at vitex er progesteronøkende og passer supert for de med f.eks pco, men om du ikke har det, og du egentlig har for lite østrogen, blør normalt, eller kort tid, og sånn, så kan vitexen faktisk forhindre eggløsningen, siden du da vil få altfor mye progesteron
Så det er ikke en urt som vil gi mirakler for alle
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-03-2013, 13:26   #4
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Kanskje jeg må prøve kamomillete nedentil...
Gammel 06-03-2013, 13:26   #5
kristinana
Juniormedlem

Bare hyggelig Esperanza86

Fransicka - Hmmm søren, men jeg har hatt veldig lange menstruasjoner, mye spotting osv. Også når jeg sjekket hormonverdiene forrige sommer, så var progesteron verdien lav. Men etter noen måneder var den fin, så den er nok litt opp og ned.
Men er ikke mye blødninger og spotting symp på lav progesteron verdi?
Gammel 06-03-2013, 13:28   #6
kristinana
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Kanskje jeg må prøve kamomillete nedentil...
Hehehe, ja jeg syns det hørtes rart ut første gang jeg å! Fikk høre det av mormor, ho sa man pleide å gjøre sånn før Hadde ikke noe stor tro når jeg skulle prøve, men det hjalp virkelig
Gammel 06-03-2013, 16:27   #7
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av kristinana Vis post
Hehehe, ja jeg syns det hørtes rart ut første gang jeg å! Fikk høre det av mormor, ho sa man pleide å gjøre sånn før Hadde ikke noe stor tro når jeg skulle prøve, men det hjalp virkelig
Skal gjøre det hvis jeg blir plaget. Etter fødselen for ca ett år siden har jeg ikke hatt noe UVI. Men skal jammen meg teste ut om jeg får nye plager. Kjøper du i løsvekt? Skal vannet være avkjølt eller ganske varmt/lunka?

Har du sukker i teen? blir vel ihvertfall en ekstra go'duft
Gammel 06-03-2013, 16:59   #8
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av kristinana Vis post

Fransicka - Hmmm søren, men jeg har hatt veldig lange menstruasjoner, mye spotting osv. Også når jeg sjekket hormonverdiene forrige sommer, så var progesteron verdien lav. Men etter noen måneder var den fin, så den er nok litt opp og ned.
Men er ikke mye blødninger og spotting symp på lav progesteron verdi?
Jo, som sagt, i Ditt tilfelle er den veldig egnet. Hvis man går og spotter mye og blør mye, så er ofte vitexen bra, fordi det ofte indikerer at man har for lavt progesteron. Pcoere har også ofte lavt progesteron.
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-03-2013, 19:17   #9
Justme
Supermedlem

Justme sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 868
Justme er en kommende stjerneJustme er en kommende stjerne

Hvor kjøper du Vitex? Her i Norge eller via nett??

Jeg har lavt progesteron, så kan vel passe for meg... Blodprøvene mener ingen eggløsning...
1.ICSI=okt/ nov. 13- innsett 4. Nov SA 6+02.ICSI=Aug-14=

Justme er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-03-2013, 22:30   #10
kristinana
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Skal gjøre det hvis jeg blir plaget. Etter fødselen for ca ett år siden har jeg ikke hatt noe UVI. Men skal jammen meg teste ut om jeg får nye plager. Kjøper du i løsvekt? Skal vannet være avkjølt eller ganske varmt/lunka?

Har du sukker i teen? blir vel ihvertfall en ekstra go'duft
neinei til sukker! hehe.
Kjøpte løsvekt på apoteket, den lukter ikke like godt som de som er i tebaggene, men funker fint for det
Jeg laga en kopp med te, bare tok i ekstra mye te, ca 4 spiseskjeer på 2-3 dl, og vaska litt. Husk å ikke skyll deg med vann etter, men dagen etter!
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:56.