Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-08-2005, 11:59   #11
Carinus
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Sex to dager før EL

Sitat:
Opprinnelig postet av Tubbanmor
Det er så dumt at de såkalte spesialistene ikke kan være enige om hva som er best, dette gjør jo bare oss "dødlige" kjempe forvirret.

Dette er hva clearblue sier på sin hjemmeside: -De to dagene som det er størst mulighet for å bli gravid på, er dagen før eggløsningen og på selve eggløsningsdagen.

Ja, dette gjorde det jo mye enklere !!

Nei jenter, det er bare en ting å gjøre morgen og kveld fra mens slutt til mens start....kanskje noen av oss kan få klaff da
Så lenge en nettside har en logo, av et varemerke, av hvilket som helst slag, på seg, så surfer jeg stompen min videre på nettet. Stoler absolutt ikke på sånne rike menn som lager ting som vi skal bruke våre siste kroner på, for at de skal bli rikere. *paranoid* Føler at de bare sier det jeg vil høre, og at de utnytter min såre situasjon.

Så Tubbanmor! La oss lete etter skikkelige forskningsrapporter!

Jeg har tro på at disse el-testene hjelper oss å få en bedre oversikt over syklusene våre. Noe som gjør det lettere for hver måned å forutse neste EL.

Vi prøver å få til annenhver dag fra dag 10 i syklus, og frem til dag 20. Forutsatt at disse soldatene faktisk lever så lenge som "de vise" påstår, så skal det jo da være i boks. Men så var det dette kresne egget da... Leste om hvordan de "velger ut" den soldaten de vil ha, ved at hans proteiner skal passe i hennes cellememran... Hvordan i all verden skal vi få dette til!!!
  Svar med sitat
Gammel 16-08-2005, 11:03   #12
elvi
Gjest

Mine testpinner koster trettifem kroner, og gir utslag 2 dager
før EL.

Elvi
  Svar med sitat
Gammel 17-08-2005, 20:07   #13
Towanda
Gjest

33% sjanse... Krysser både fingre og tær!
  Svar med sitat
Gammel 17-08-2005, 20:14   #14
-Nemooo-
Gjest

Da må jeg bare si at den eneste gangen det har klaffet for oss, var da vi hadde sex 2 dager før el! Så det funka for oss....Men det hjelper jo ikke når spiren ikke har lyst til å være der da...Men vi får satse igjen denne måneden!!
  Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 12:15   #15
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Tubbanmor
Det er så dumt at de såkalte spesialistene ikke kan være enige om hva som er best, dette gjør jo bare oss "dødlige" kjempe forvirret.

Dette er hva clearblue sier på sin hjemmeside: -De to dagene som det er størst mulighet for å bli gravid på, er dagen før eggløsningen og på selve eggløsningsdagen.

Ja, dette gjorde det jo mye enklere !!

Nei jenter, det er bare en ting å gjøre morgen og kveld fra mens slutt til mens start....kanskje noen av oss kan få klaff da
He, he ikke lett å bli klok på alle gode råd....Dette her er sakset fra graviditetsforumet på DOL, skrevet av jordmor:

Re: Tips for å bli lettere gravid
Den perioden man er mest fruktbar er uken før eggløsning og de nærmeste dagene etter eggløsning. Hvis du har en normal menssyklus på ca 28 dager, kan du regne ut at du vil være mest fruktbar en uke fra siste menstruasjons første dag og ca 10 dager framover. Eggløsninsdagen vil være ca 14 dager etter siste menstruasjons første dag.

Sist endret av Tidl. bruker; 18-08-2005 kl 23:31.
  Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 16:02   #16
Tulla
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Lousiana
Ikke noe revolusjonerende tips akkurat, men jeg leste i Foreldre & barn for noen måneder siden at doktor Gro Nylander mener det nå er medisinsk dokumentert at den dagen en er aller mest fruktbar er TO DAGER FØR EGGLØSNING.

Tre dager før og en dag før er også gode dager, men selve EL-dagen er det visstnok nesten for sent....

Det betyr jo at disse grisedyre EL-testene sier mer om HVORVIDT du har hatt EL i det hele tatt og om du har truffet riktig (akkurat som temp-måling), mer enn de er "i stand til å forutsi de dagene du har størst sannsynlighet for å bli gravid", som det jo står på pakken....
Dette sa også min gynekolog og overlege på sykehuset. I tillegg kan man ikke regne med at man har EL på samme tid hver gang. For det har man ikke i følge han. Forvirrende i alle fall, men det er vel så langt forskningen har kommet da.
  Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 16:19   #17
Zelda
Gjest

tror nok det må være noe i den to-dager-før-EL-teorien
Funka i hvert fall for oss. Vi hadde to dager før EL, og så måtte jeg reise bort, så da ble det ikke noe mer på oss før jeg kom hjem flere dager etter EL. Men gravid ble jeg likevel
  Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 21:20   #18
-Nemooo-
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Zelda
tror nok det må være noe i den to-dager-før-EL-teorien
Funka i hvert fall for oss. Vi hadde to dager før EL, og så måtte jeg reise bort, så da ble det ikke noe mer på oss før jeg kom hjem flere dager etter EL. Men gravid ble jeg likevel

Akkurat samme her, ja!
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2005, 11:29   #19
Country Girl
Gjest

Sikkert et godt råd det der, hvis man bare finner ut når EL kommer...
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2005, 12:42   #20
Tulla
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Country Girl
Sikkert et godt råd det der, hvis man bare finner ut når EL kommer...
For å helgardere dere da så kan dere ha sex annen hver dag hele mnd. Da har du gardert deg og har mest mulighet for å treffe om du ikke vet når EL er da. Anbefaler dette. Vet det virker
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:57.