Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-11-2005, 20:15   #31
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av bille
har vel hørt at egglederbetennelse er ganske smertefullt
Det skumle med egglederbetennelse er nettopp at det ofte er symptomfritt. Det er derfor mange blir sterile av chlamydia.
Men hva tampongbruk og TSS angår, så er det mye mer enn bare en egglederbetennele, og da er du virkelig syk.
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 21:21   #32
-Nemooo-
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Vanja
Du kan gjerne ha tette eggledere av andre grunner, men ikke av TSS utløst av tampongbruk, for da hadde du vært så syk at du visste om det.
Ok! Da har jeg ikke tette eggledere av den grunn iallfall, OM jeg i det ele tatt har det... Fins det andre grunner enn dette og klamydia som kan gjøre at man har tette eggledere? Kan man bare ha det, uten grunn liksom?
  Svar med sitat
Gammel 16-11-2005, 15:30   #33
Tilla2
Medlem

Tilla2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Follo
Meldinger: 340
Tilla2 er som en uslipt juvél.Tilla2 er som en uslipt juvél.Tilla2 er som en uslipt juvél.Tilla2 er som en uslipt juvél.Tilla2 er som en uslipt juvél.Tilla2 er som en uslipt juvél.Tilla2 er som en uslipt juvél.

Nemoooo:

Ser av signaturen din at du har hatt en SA, da kan du vel ikke ha tette eggledere, for da hadde ikke den spiren du mistet kommet seg inn i livmoren i det hele tatt???

Ellers må jeg kommentere at jeg vurderer å bruke mye mer tamponger, for jeg er så vanvittig lei av å få sopp hver gang jeg har hatt mensen Innbiller meg at det er de fuktige og innestengte forholdene når man bruker bind som gjør det. Noen med samme erfaring?
Gammel 16-11-2005, 16:25   #34
tondi
Gjest

Det viktige med tamponger er at de riktige størrelsene blir brukt. Bruk heller 2 forskjellige størrelser, i forhold til hvor mye man blør. Ekkelt å ha en for stor tampong som setter seg fast liksom, det er vel da man kan få sopp, irriterer de sarte slimhinnene. Hvis man ikke sover 10-12 timer, så er det vel ingen fare å bruke tampong om natta, men det tryggeste er vel å bruke bind.
  Svar med sitat
Gammel 16-11-2005, 17:46   #35
-Nemooo-
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Tilla2
Nemoooo:

Ser av signaturen din at du har hatt en SA, da kan du vel ikke ha tette eggledere, for da hadde ikke den spiren du mistet kommet seg inn i livmoren i det hele tatt???

Ellers må jeg kommentere at jeg vurderer å bruke mye mer tamponger, for jeg er så vanvittig lei av å få sopp hver gang jeg har hatt mensen Innbiller meg at det er de fuktige og innestengte forholdene når man bruker bind som gjør det. Noen med samme erfaring?
Hei!

Vi brukte forholdsvis lang tid før vi endelig klarte det, så jeg har tenkt tanken om at kanskje den ene er tett, eller evt delvis begge... At jeg bare hadde flaks forrige gang. Ser jo ikke ut til at jeg får det til igjen, så...Og det er ingenting annet som er galt...
  Svar med sitat
Gammel 16-11-2005, 18:24   #36
€Anonyma€
Gjest

Hver 3-4 time? Så ofte tror jeg sjelden jeg har skiftet.

Bruker alltid gule, eller en sjelden gang blå OB, eller tilsvarende “sterke”, er NØYE med hygienen når jeg bytter (skyller fingrene i alkohol, hydrogen peroksid el) og skifter når jeg føler den begynner å bli full (jeg har sjelden tatt tiden, men rundt 5-7 timer kanskje? Sover ALDRI med tampong), eller når jeg vet det er lenge til jeg får anledning til å skifte igjen. Tar jeg den ut etter 3 timer, så tror jeg det er større sjanse for at noe kan gå galt pga at det da vil tørke ut mer, være mer friksjon, og dermed større fare for smårifter?

Men jeg burde nok fått dreisen på Mooncup’en min, eventuelt kjøpt bomullstamponger. Men de bomullstampongene er ikke billige her i landet, og å bestille fra utlandet har jeg ikke rotet meg til ennå.
  Svar med sitat
Gammel 09-01-2006, 19:47   #37
Muriel
Gjest

Det kan ikke være at man dytter den for langt oppi og kan skade livmortappen, da? Evt når man er gravid?
  Svar med sitat
Gammel 10-01-2006, 09:08   #38
tondi
Gjest

Tror de mener her at man må være nøye med å skifte ofte og bruke riktig str. i forhold til mensmengden..
  Svar med sitat
Gammel 10-01-2006, 18:37   #39
Spøni
Gjest

greit å vite
  Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 18:30   #40
Spent og utålmodig
Gjest

Håper noen fortsatt leser denne diskusjonen; eller hvertfall kommer over den igjen nå...

Hvordan er det når det gjelder tampax? Jeg har aldri likt OB, ikke noe glad i blod på fingrene.. Tampaxene har innføringsrør så man slipper griseriet..

Disse er jo også laget for at man skulle kunne ha de i lengre. Det står jo til og med i "bruksanvisningen" at man kan ha de 6-8 timer.. Noen som vet noe om dette?

Bra dette emnet ble tatt opp! Viktig emne!

Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:15.