Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Prøveklubber > De etablerte
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-08-2015, 22:36   #1
*Smørblomst
Juniormedlem

*Smørblomst sin avatar

Medlem siden: Aug 2014
Sted: Oslo-området
Meldinger: 42
*Smørblomst er en ukjent størrelse akkurat nå.
Lapraskopi og sykemelding: Hva sier man på jobb?

Hei,
Jeg skal ha lapraskopi i oktober, og har fått beskjed om at jeg må være sykemeldt noen dager etter operasjonen. Jeg vet jo at jeg ikke har noen krav til å fortelle arbeidsgiver hvorfor jeg skal ha operasjon, men jeg VET at resten av mine kolleger kommer til å lure på hvorfor jeg er borte. Jeg MÅ ikke si hvorfor til dem heller, men jeg vet at da blir det mange spekulasjoner rundt det, og det liker jeg ikke. Da vil jeg heller ha en god unnskyldning og si at jeg feks har tatt blindtarmen eller noe i den duren. Noen som har noen tips? Er jo redd for å lyve for mye og, dersom det er noen andre som har tatt tilsvarende operasjon, og jeg plutselig blir avslørt
Gammel 18-08-2015, 22:55   #2
Funlight
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 366
Funlight er en kommende stjerneFunlight er en kommende stjerne
Sv: Lapraskopi og sykemelding: Hva sier man på jobb?

Jeg ville helt enkelt sagt 'jeg må gjennom en operasjon'. Det er såpass kort og avvisende at de færreste vil vel grave noe mer da, jeg ville hvertfall tatt hintet om at dette ikke er noe vedkommende ønsker å utdype.
MA uke 7 - mars '14
SA uke 6 - mars '16
ventet i april '18
Funlight er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-08-2015, 23:14   #3
Honey86
Seniormedlem

Honey86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,129
Honey86 er på vei til noe stort.

Foreslår som funlight sier, og er de fortsatt så nysgjerrige at de begynner å spørre deg ut så svarer du bare at du ikke ønsker å prate om det..!
Juni 17: Enkel pergotime = streifer
Juli 17: Dobbel Clomifen = streifer
Sept 17: Dobbel Clomifen =
Nov 17: ICSI
Des 17: Hjemmelaget EXU oppdaget uke 6
PAUSE på ubestemt tid......
Honey86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-08-2015, 00:37   #4
Tmz
Medlem

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Vestfold
Meldinger: 368
Tmz er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hei,

Jeg har hatt litt fravær i forbindelse med lap og etter det egguthenting/innsett ved ivf. Jeg har kun informert min leder i forkant. Sa til henne at jeg ikke ønsker å si noe til de andre så får kollegene mine er jeg bare "plutselig" blitt syk.
Tmz er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-08-2015, 07:37   #5
Sunniv
Supermedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 732
Sunniv er på vei til noe stort.

Jeg var gjennom det samme for et par år siden. Jeg sa rett og slett til leder og kollegaer at" jeg skal ha en operasjon" og kom til å bli sykemeldt noen dager etterpå. Det var det og jeg fortalte ikke mer. Et par stykker spurte meg etterpå om det var stort inngrep eller noe alvorlig, men da svarte jeg bare "neida, ikke noe stort inngrep".

Det er lov å være avvisende og ikke ville snakke om det.

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-08-2015, 19:36   #6
*Smørblomst
Juniormedlem

*Smørblomst sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Funlight Vis post
Jeg ville helt enkelt sagt 'jeg må gjennom en operasjon'. Det er såpass kort og avvisende at de færreste vil vel grave noe mer da, jeg ville hvertfall tatt hintet om at dette ikke er noe vedkommende ønsker å utdype.
Joda, vet jo jeg kan gjøre det så enkelt. Men et par av de jeg jobber med er jeg ganske nære, altså vi snakker om andre ting enn bare jobb. Og jeg vet av erfaring at det er MYE sladder som går på huset, så jeg ønsker derfor å ha noe konkret så folk slipper å lure og spekulere
Gammel 20-08-2015, 19:37   #7
*Smørblomst
Juniormedlem

*Smørblomst sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tmz Vis post
Hei,

Jeg har hatt litt fravær i forbindelse med lap og etter det egguthenting/innsett ved ivf. Jeg har kun informert min leder i forkant. Sa til henne at jeg ikke ønsker å si noe til de andre så får kollegene mine er jeg bare "plutselig" blitt syk.
Det er jo et alternativ, å bare si det til lederen, for jeg føler jeg må si til henne at jeg skal opereres, men ikke for hva. Lurer på om jeg bare skal gjøre det sånn, så får de andre jeg jobber med tro jeg bare er vanlig syk. Takk for tips
Gammel 20-08-2015, 19:39   #8
*Smørblomst
Juniormedlem

*Smørblomst sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunniv Vis post
Jeg var gjennom det samme for et par år siden. Jeg sa rett og slett til leder og kollegaer at" jeg skal ha en operasjon" og kom til å bli sykemeldt noen dager etterpå. Det var det og jeg fortalte ikke mer. Et par stykker spurte meg etterpå om det var stort inngrep eller noe alvorlig, men da svarte jeg bare "neida, ikke noe stort inngrep".

Det er lov å være avvisende og ikke ville snakke om det.
Jeg er helt enig i at man ikke MÅ si noe, men jeg bare vet det er så mye sladder og spekulering i gangene, så da er det bedre om jeg har en reell grunn å si, enn at folk går rundt og lurer og lager seg sine egne forklaringer
Gammel 21-08-2015, 07:27   #9
Sunniv
Supermedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 732
Sunniv er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Smørblomst Vis post
Jeg er helt enig i at man ikke MÅ si noe, men jeg bare vet det er så mye sladder og spekulering i gangene, så da er det bedre om jeg har en reell grunn å si, enn at folk går rundt og lurer og lager seg sine egne forklaringer
Skjønner at det ikke er særlig ålreit. Akkurat det slapp jeg heldigvis her jeg jobber. Man kan jo kalle det "et planlagt og lite inngrep", men det hjelper vel ikke om alle spekulerer. Evnt kan man jo også si at pga store menssmerter, så vil de sjekke deg for endometriose f.eks. Det er jo egentlig sannheten, samtidig som man ikke røper noe om årsaken til at man sjekkes. Jeg sa dette til min mor, for der følte jeg at jeg måtte si noe mer (og ingen i familien vet vi fikk hjelp til å få barn).

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-08-2015, 10:56   #10
*Smørblomst
Juniormedlem

*Smørblomst sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunniv Vis post
Skjønner at det ikke er særlig ålreit. Akkurat det slapp jeg heldigvis her jeg jobber. Man kan jo kalle det "et planlagt og lite inngrep", men det hjelper vel ikke om alle spekulerer. Evnt kan man jo også si at pga store menssmerter, så vil de sjekke deg for endometriose f.eks. Det er jo egentlig sannheten, samtidig som man ikke røper noe om årsaken til at man sjekkes. Jeg sa dette til min mor, for der følte jeg at jeg måtte si noe mer (og ingen i familien vet vi fikk hjelp til å få barn).
Ja akkurat det har jeg og vurdert, å si jeg skal ha det pga menssmerter. Men er litt redd for å snakke for mye om alt rundt "det området", for jeg får allerede ofte spm når det er min tur å få barn, gitt den situasjonen jeg er i privat med alder, hus, stebarn og hele pakken. Er vondt nok å takle de spm. Så det beste er vel heller bare å ikke si noe til noen andre enn sjefen, så kan de andre bare tro jeg er vanlig syk når jeg er borte
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:08.