Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Prøveklubber > De etablerte
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-09-2014, 07:57   #71
synnecharlotte
Supermedlem

synnecharlotte sin avatar

Medlem siden: Feb 2014
Meldinger: 592
synnecharlotte er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Vi etablerer skravling i september

Til og med mannen sa i dag tidlig at det kanskje var like greit med IVF! Og han har vært kjempemotstander av det før...

Prøver siden september 2013, og har hatt 1 ex-u (mistet høyre eggleder), 4 SA'er, og 6 kjemiske...

synnecharlotte er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2014, 08:09   #72
synnecharlotte
Supermedlem

Føler meg helt , og har begynt å stille spørsmålstegn ved om det bare er jeg som har innbilt meg streker på testene mine. Måtte finne frem igjen testene med utslag denne måneden, og det er fortsatt strek på begge (selv om den ene har blitt litt rar):

Og når jeg blar meg tilbake i mobilbildene mine, så har disse to testene vært det svakeste jeg har fått noensinne i løpet av en syklus! Skjønner ingenting hvis alle de skulle vært falsk positive?

Prøver siden september 2013, og har hatt 1 ex-u (mistet høyre eggleder), 4 SA'er, og 6 kjemiske...

Gammel 09-09-2014, 08:57   #73
Tallahassee
Veteranmedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 4,940
Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.

Jammen ikke godt å tolke testene dine nei synnecharlotte. Har du tatt en i dag? Jeg ville nok tatt en bare for å se, kanskje når mensen er over?

Hurra for Elise i dag!! Som endelig testet!!
Chart
Tallahassee er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2014, 09:06   #74
synnecharlotte
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tallahassee Vis post
Jammen ikke godt å tolke testene dine nei synnecharlotte. Har du tatt en i dag? Jeg ville nok tatt en bare for å se, kanskje når mensen er over?

Hurra for Elise i dag!! Som endelig testet!!
Tror virkelig ikke at jeg er gravid denne måneden - evt bare en streifer. Blir bare så usikker på alle de foregående utslagene på testene som har vært mtp mannens sædprøver!

Hurra hurra hurra for Elise!

Gammel 09-09-2014, 10:27   #75
Honey86
Seniormedlem

Honey86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,129
Honey86 er på vei til noe stort.

Så fantastisk med 2!! gravide etablertdamer Elise25 & Tallahassee
måtte gravidbølgen fortsette her inne..!!

Synnecharlotte jeg har ikkeno' greie på sædkvalitet etc.. Men med så mange positive tester du har fått, må det være noen med sprell i!
Juni 17: Enkel pergotime = streifer
Juli 17: Dobbel Clomifen = streifer
Sept 17: Dobbel Clomifen =
Nov 17: ICSI
Des 17: Hjemmelaget EXU oppdaget uke 6
PAUSE på ubestemt tid......
Honey86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2014, 10:41   #76
Lolo
Supermedlem

Lolo sin avatar

Meldinger: 732
Lolo er en ukjent størrelse akkurat nå.

Ja, til fortsatt gravidbølge!!

synnecharlotte: jeg tenker kanskje at du er ultrafruktbar, og tar til deg 'alt' sim befruktes. Så har du kansjje litt dårlig progestron som noen ganger gjør at ting går feil vei, og så er det kanskje dårlige sædceller som gjør at embryoene ikke utvikler seg som de skal andre ganger. Og med en slik kombinasjon så tenker jeg mesten at ivf/icsi må være den enkleste veien å gå... Beklager altså forferdelig kjipt!
Gammel 09-09-2014, 11:41   #77
Tmz
Medlem

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Vestfold
Meldinger: 368
Tmz er en ukjent størrelse akkurat nå.

lenge siden jeg har skrevet noe her, men nå måtte jeg jo! Grattis til Tallahasse og Elise!!
Har lest litt inne på Augustklubben Elise, og hadde skikkelig trua på det det skulle gå

Så kjedelig med testene Synnecharlotte.
Husker mannen leste seg opp en del på dette før han skulle testes Han gruet seg litt, så ville være litt forbredt. For vår del hadde han ingen grunn til å være nervøs, alt var fint, og problemet litt hos meg. Men da har vi i alle fall lært en del: Det er en del vitaminer man kan ta som skal ha postiv innvirkning på sædkvalitet, bla. sink som noe av det viktigste. Man kan prøve å ta sink, selen, C vitamin og Omega 3 (sjekk litt på nett, mulig jeg har glemt noe).
Sæd utvikles over 72 dager mener jeg å huske, så det tar lang tid å få virkning. Dersom han har hatt høy feber siste 70 dagene kan dette har virket inn negativt. Det kan også være lurt å unngå varme mot underlivet, type PC, mobil etc. Noen mener også at akupunktur kan bedre sædkvalitet. Røyk og snus er selvfølgelig fy fy.
Alt dette er jo "enkle" ting man selv kan sette igang før man evt får videre behandling. Litt vitaminer skader jo ingen
Til sist er det lurt og tenke på timing, tror 3 dager gammel sæd er perfekt, og minst 2 dager gammel sæd. Men den må ikke være for gammel, tror det er etter fem dager, så begynner kvaliteten å falle igjen.

Lykke til, det er aldri morsomt å få dårlige nyheter, det vet jeg alt om. Heldigvis er det masse god hjelp å få i norsk helsevesen, det har jeg også fått erfare de siste mnd.
Tmz er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2014, 11:43   #78
Elise25
Supermedlem

Elise25 sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 953
Elise25 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tmz Vis post
lenge siden jeg har skrevet noe her, men nå måtte jeg jo! Grattis til Tallahasse og Elise!!
Har lest litt inne på Augustklubben Elise, og hadde skikkelig trua på det det skulle gå

Så kjedelig med testene Synnecharlotte.
Husker mannen leste seg opp en del på dette før han skulle testes Han gruet seg litt, så ville være litt forbredt. For vår del hadde han ingen grunn til å være nervøs, alt var fint, og problemet litt hos meg. Men da har vi i alle fall lært en del: Det er en del vitaminer man kan ta som skal ha postiv innvirkning på sædkvalitet, bla. sink som noe av det viktigste. Man kan prøve å ta sink, selen, C vitamin og Omega 3 (sjekk litt på nett, mulig jeg har glemt noe).
Sæd utvikles over 72 dager mener jeg å huske, så det tar lang tid å få virkning. Dersom han har hatt høy feber siste 70 dagene kan dette har virket inn negativt. Det kan også være lurt å unngå varme mot underlivet, type PC, mobil etc. Noen mener også at akupunktur kan bedre sædkvalitet. Røyk og snus er selvfølgelig fy fy.
Alt dette er jo "enkle" ting man selv kan sette igang før man evt får videre behandling. Litt vitaminer skader jo ingen
Til sist er det lurt og tenke på timing, tror 3 dager gammel sæd er perfekt, og minst 2 dager gammel sæd. Men den må ikke være for gammel, tror det er etter fem dager, så begynner kvaliteten å falle igjen.

Lykke til, det er aldri morsomt å få dårlige nyheter, det vet jeg alt om. Heldigvis er det masse god hjelp å få i norsk helsevesen, det har jeg også fått erfare de siste mnd.
Tuuuusen takk helt uvirkelig!

Frysforsøk aug-17-
Søskenforsøk nov-17, avbrutt.
Innsett igjen i januar -18

Oppstart ny runde februar🙏
Som enda i heimelaga 🙈
Elise25 er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2014, 12:02   #79
Honey86
Seniormedlem

Honey86 sin avatar

Idag har jeg fått innkallelse til operasjon (oktober) av kulen i halsen min.. Så nå sitter jeg med litt delte meninger i hodet mitt.. Blir jeg gravid denne pp, blir det ingen opr.. Samtidig har jeg gledet meg til å bli kvitt den ubehagelige dritten som irriterer meg, hver eneste gang jeg skal prate.. Så nå sitter jeg å funderer på om vi skal legge inn aksjer denne pp eller ikke isåfall betyr det at jeg har knasket pergo for moro skyld
Gammel 09-09-2014, 13:42   #80
Honey86
Seniormedlem

Honey86 sin avatar

Og by the way..! Livet er blodig urettferdig enda en gravid venninne!! Og hun har ikke vært sammen med typen i mer enn 6 mnd..

Sorry! Shitty day
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:07.