Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Adopsjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-06-2009, 09:43   #1
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Norge
Meldinger: 2,362
Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.
Kan man adoptere som 23-24 åring?

Er det noen land som lar ektepar adoptere før fylte 25 år?

Noen som har erfaring med innenlands adopsjon?
Malena er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2009, 21:56   #2
bolle06
Veteranmedlem

bolle06 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,579
bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.
Sv: Kan man adoptere som 23-24 åring?

Norge (Bufetat) godkjenner bare søkere som har fylt 25 år, dette gjelder både utenlands- og innenlandsadopsjon.
bolle06 er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-06-2009, 22:27   #3
Mistral
VIP-medlem

Mistral sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Paris
Meldinger: 7,476
Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.

Men det går vel an å starte prosessen før man fyller 25? Så vidt jeg husker gjorde Prøvepia det, sånn at alt var klart til godkjenning når hun fylte 25.
Mistral er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-06-2009, 07:41   #4
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mistral Vis post
Men det går vel an å starte prosessen før man fyller 25? Så vidt jeg husker gjorde Prøvepia det, sånn at alt var klart til godkjenning når hun fylte 25.
Hørtes bra ut
Gammel 15-06-2009, 12:21   #5
bolle06
Veteranmedlem

bolle06 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,579
bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.

Sitat:
Men det går vel an å starte prosessen før man fyller 25?
Tror det varierer litt fra kommune til kommune, hvor mye de har å gjøre og sånt. Men det er bare å ta en tlf. til barnevernet og spørre
bolle06 er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-06-2009, 13:20   #6
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av bolle06 Vis post
Tror det varierer litt fra kommune til kommune, hvor mye de har å gjøre og sånt. Men det er bare å ta en tlf. til barnevernet og spørre
Ja, blir vel bufetat og ikke barnevernet? Hm, lurer på hvordan det blir i forhold til at vi kommer til å flytte (bytter kommune) om et år eller 1,5
Gammel 15-06-2009, 19:55   #7
mirmel
Gjest

Meldinger: n/a

Det er barnevernet i kommunen som skriver rapporten som sendes inn til BUF-etat, derfor er det nok barnevernet du må spørre om dette. Søknaden kan uansett ikke sendes BUF-etat for vurdering før dere begge er fylt 25. Lykke til!
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2009, 19:58   #8
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mirmel Vis post
Det er barnevernet i kommunen som skriver rapporten som sendes inn til BUF-etat, derfor er det nok barnevernet du må spørre om dette. Søknaden kan uansett ikke sendes BUF-etat for vurdering før dere begge er fylt 25. Lykke til!
Det likte jeg ikke helt, siden jeg jobber i barnevernet selv Viste helt ærlig ikke at vi gjorde det, ikke hatt en slik sak på kontoret. Men de går kanskje bare likt fram som i en forsterhjems godkjenning
Gammel 17-06-2009, 21:01   #9
Grete
Veteranmedlem

Grete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sørlending i Øst
Meldinger: 4,056
Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er jo ikke sikkert at det er barnevernet som utarbeider sosialrapporten hos dere. Jeg vet om kommuner der feks helsesøster utarbeider den.

Hvis dere har tenkt å flytte om ca ett år, så ville jeg ventet til etter flytting og fått skrevet rapporten av den kommunen du har tenkt å bo i. Det skal jo stå litt om bosted etc også i rapporten.

Hva som skal stå rapporten kan du lese her: http://www.bufetat.no/filestore/Bufe...ningshefte.doc

Ellers står det også mye nyttig inne på www.bufetat.no
Gammel 20-06-2009, 20:21   #10
prøvepia
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Nesten.

Vi sendte søknaden 3 måneder før jeg fylte 25 år, men de ville ikke starte med saken
vår før jeg fylte år. Faktisk så ringte de meg på bursdagen min for å avtale første samtale.
Men vi fikk i alle fall kortet ned ventetiden før vi kom i gang med utredningen!

Men jeg har hørt om at andre kommuner går med på å ferdigstille sosialrapporten,
slik at den kan sendes til Bufetat straks man fyller 25. Bare å prøve - man vet ikke før man har prøvd.

Når det gjelder flyttingen ville jeg ringt kommunen dere bor i nå og kommunen
dere skal flytte til og høre hva de sier om saken.

Lykke til!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:23.