Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet > Vi som har mistet i 1. trimester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-05-2015, 11:34   #1
aivilo
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2014
Meldinger: 28
aivilo er en ukjent størrelse akkurat nå.
Er dette normalt?

Jeg mistet min 5 uker gamle spire for en uke siden, var ferdig med å blø mandagskveld. I dag våknet jeg med veldig menssmerter og vondt i korsryggen. Slik jeg pleier å ha den dagen mensen skal komme.. Er dette vanlig etter en SA? Hva kommer det av? Har ikke kontaktet lege i forbindelse med denne SA, burde jeg ha gjort det??
Mistet for 3 mnd siden også, men da var det ikke noen smerter etter SA´n...
aivilo er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-05-2015, 18:05   #2
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 703
Tommelise er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Er dette normalt?

Sitat:
Opprinnelig postet av aivilo Vis post
Jeg mistet min 5 uker gamle spire for en uke siden, var ferdig med å blø mandagskveld. I dag våknet jeg med veldig menssmerter og vondt i korsryggen. Slik jeg pleier å ha den dagen mensen skal komme.. Er dette vanlig etter en SA? Hva kommer det av? Har ikke kontaktet lege i forbindelse med denne SA, burde jeg ha gjort det??
Mistet for 3 mnd siden også, men da var det ikke noen smerter etter SA´n...
Huff....så trist .

Kanskje du skulle dra til fastlegen å få han/henne til å henvise deg til UL slik at du vet at alt har kommet ut?

Ja, det høres jo rart ut at du har menssmerter og vondt i korsryggen? Jeg hadde ikke noe sånt. Hadde bare stor og lenger blødning ved medikamentell abort. Neste mens kom litt på overtid, men ikke mye, sånn ca 33 dager etter.

Det blir bedre etter en stund.
(kjemisk graviditet-hjemmeprøving mai-15)
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-05-2015, 19:41   #3
aivilo
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2014
Meldinger: 28
aivilo er en ukjent størrelse akkurat nå.

Takk for svar Tommelise
Det rare nå da er at jeg hadde igjen noen billigtester her så tok en graviditetstest den var negativ, så tok jeg en eggløsningstest og den var svakt positiv.. Hmm.. Kan det være el smerter? Kjennes el smerter ut som menssmerter? Kan man få el så tidlig etter en SA? 4 dager etter siste blødningadag?? Mange spørsmål her nå men..! Hehe 😜
aivilo er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-05-2015, 07:46   #4
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 703
Tommelise er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av aivilo Vis post
Takk for svar Tommelise
Det rare nå da er at jeg hadde igjen noen billigtester her så tok en graviditetstest den var negativ, så tok jeg en eggløsningstest og den var svakt positiv.. Hmm.. Kan det være el smerter? Kjennes el smerter ut som menssmerter? Kan man få el så tidlig etter en SA? 4 dager etter siste blødningadag?? Mange spørsmål her nå men..! Hehe ��
Kan det være at graviditetstestene er gamle?

Jeg hadde bare hcg måling for å konstatere graviditet, og derfor vet jeg ikke noe om hcg verdiene, men jeg hadde hcg i kroppen over første mens etter aborten. Siste gang jeg tok både g-test og EL-test var nå i denne syklusen for å forsøke og finne eggløsninga. Jeg fikk fortsatt utslag på begge testene ( hcg slår positivt ut på EL-test) og det var på dag 46 etter abort.

Det var litt vanskeligere å tolke EL testene syns jeg, men faktisk så viste den eggløsning denne gang tror jeg.

En gynekologspesialist sa til meg at så lenge man har hcg i kroppen. skulle man teoretisk sett ikke få eggløsning, men at de hadde sett det i praksis at det likevel var mulig. Ikke vanlig, men mulig. Hun sa også at man skal ha lav terskel for å ta kontakt med lege dersom man merket endret lukt eller farge nedentil etter en abort, da dette kunne tyde på infeksjon ( bare sånn hvis du velger ikke å gå for å få UL for å sjekke rester).

Jeg la forresten ut bildene av testene mine her:

http://forum.snartgravid.com/showthr...=124478&page=2

Det KAN jo være eggløsning og det hadde jo vært fantastisk
Bare så rart at hcg er ute av kroppen så fort, men kanskje hcg stiger mer under en graviditet som er en blighted ovum som jeg hadde??!

Virker som at noen sier at man kan bli gravid raskere igjen etter en abort, så jeg håper for deg at du kan bli det raskt igjen ( hvis du ønsker det da )
(kjemisk graviditet-hjemmeprøving mai-15)
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:29.