Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet > Vi som har mistet i 1. trimester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-04-2016, 09:41   #1
anette83
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Trondheim
Meldinger: 27
anette83 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Blødninger 6+2, hva gjør jeg?

Hei hei,

Jeg vet ikke om dette er riktig plass på foumet å spørre, men forsøker likevel. Jeg er i dag 6+3, og i går merket jeg litt blod. Det var nesten helt brunt og ikke så mye, kanskje som litt mye brun utflod liksom. En times tid før dette hadde jeg milde mensensmerter. Jeg ble selvsagt urolig og ringte jordmor på sykehuset. Hun sa at så lenge det ikke var mer og at jeg ikke hadde smerter, så skulle jeg ikke bekymre meg. Jeg fikk utover kvelden i går litt mer smerter i magen, ikke så veldig vondt, men annerledes enn hva jeg har kjent før. Det dro skikkelig i lysken på begge sider, og det var mer smerter som kjentes ut som de kom fra lenger bak og inni på en måte. Gravid-"smertene" jeg har hatt hittil har vært annerledes. (vanskelig å forklare)
I natt våknet jeg og kjente at jeg blødde. Det hadde ikke rukket å blø mye, kun litt i trusen. Jeg satte meg på do og da rant det ut endel. Det var mørkerødt nedi do etterpå. Det var også litt friskere blod denne runden. Jeg la meg igjen og fikk til å sove litt til. I dag når jeg sto opp så er det igjen bare litt mørkebrunt blod på papiret. Jeg synes at puppene også kjennes mindre ømme ut, men det kan være innbildning.

Er det noen som har opplevd det samme, og at det har gått bra? Jeg er egentlig ganske sikker på at dette går galt, men har et lite håp ennå.
Og hva kan jeg eventuelt gjøre? Har lest så mye om at det ikke er hjelp å få på legevakten. Har egentlig time til UL neste mandag (11.04), men kommer ikke til å klare å vente til da. Vil helst ha UL nå, eller på mandag om det ikke har blitt noen endring i løpet av helgen. Skal jeg da ringe legen min eller fertilitetsavdelingen på mandag? (Graviditeten er et resultat av IVF, og det er på fertilitetsavdelingen jeg egentlig ska på UL neste mandag)

Håper noen har noen gode råd eller historier å dele med meg.
Mars 16 - innsett av blastocyst 7. mars i naturlig syklus.
12.03.16
anette83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-04-2016, 09:57   #2
Funlight
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 366
Funlight er en kommende stjerneFunlight er en kommende stjerne
Sv: Blødninger 6+2, hva gjør jeg?

Skjønner at du er bekymret, blod vil vi ikke se under graviditet.
Men det er utallige eksempler på at blødninger ikke betyr noesomhelst. Det er faktisk veldig vanlig å blø litt. Det er i grunnen helt umulig å si noe om hva det betyr uten å ta en ultralyd eller en blodprøve med to dagers mellomrom for å måle hcg-stigningen. Når du er 6+3 ville jeg gått for ultralyd, du bør kunne få klart svar da. Hvor i Norge bor du?
MA uke 7 - mars '14
SA uke 6 - mars '16
ventet i april '18
Funlight er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-04-2016, 10:08   #3
anette83
Juniormedlem

Ja, det er det jeg håper på å få til. Bare vet ikke hvordan. Det skal jo egentlig være mulig å se et hjerte nå fremover såvidt jeg vet.
Jeg bor i Trondheim. Tenkte å dra på legevakten etterpå, men de bruker å ha det travelt så jeg tviler på at de kommer til å gjøre noe uansett. Tenkte på å ringe privatklinikk på mandag og få time på dagen, men om det lar seg gjøre på annet vis gjennom det offentlige så kan jeg jo heller det.
12.03.16
Gammel 02-04-2016, 10:48   #4
Venter
VIP-medlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Sted: Sør på landet
Meldinger: 6,729
Venter er en kommende stjerneVenter er en kommende stjerne

Kan du ringe fertilitetsavdelingen og få fremskyndet UL?
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-04-2016, 12:13   #5
anette83
Juniormedlem

Ja, om det ikke blir noen endring i løpet av helgen så skal jeg prøve på det på mandag. Bare synes det er så lenge til. Hadde vært så bra om det hadde vært noen måte å få til ul i dag på.
12.03.16
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:26.