Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Adopsjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2009, 14:35   #1
Oppgittpar
Gjest

Meldinger: n/a
Gir opp snart

Nå holder vi på å gi opp hele adopsjonsprosessen.
Etter og vert gjennom sosialrapport og alt mulig møter med leger og politi og innsamling av alle mulige skjema, ble vi godkjent av barnevernet i kommuna her vi bor. Og var glad og fornøgde og sendte papirene til Bufetat og trodde alt skulle bli bra.
Men den gang ei, nå er plutslig kona noen kilo for tung og vi får ikke adoptere fordi hun er 6 kilo for tung. Selv etter ei klage og nok en lege erklering fra en ny lege som også sa vi var friske så fikk vi fortsatt avslag på klagen vår.

Noen som har noen tips om hva vi skal gjøre.

Syns det er så ufattelig trist at en lege i Trondheim som aldri har møtt oss kan gå over de 2 legene her og barnevernet som har sett oss. At han kan si at nei dere to er uegnet som foreldre fordi kona er 6 kilo for tung.
  Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 14:47   #2
bolle06
Veteranmedlem

bolle06 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,579
bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.
Sv: Gir opp snart

Sitat:
Opprinnelig postet av Oppgittpar Vis post
Syns det er så ufattelig trist at en lege i Trondheim som aldri har møtt oss kan gå over de 2 legene her og barnevernet som har sett oss. At han kan si at nei dere to er uegnet som foreldre fordi kona er 6 kilo for tung.
Forstår at det er en slitsom og vanskelig prosess for dere. Håper kona di klarer å gå ned de 6 kg. på noen mnd. sånn at dere kan bli godkjent like vel (er det Kina dere søker, etter som vekta betyr så mye? Hva med å bytte land? Tror f.eks. ikke at Sri Lanka har noen BMI-grense).
bolle06 er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 14:50   #3
Oppgittpar
Gjest

Nei er nok ikke Kina, er Colombia og de har ingen BMI grense er kun Kina som har det, likevel bruker de det som et argument. Og når vi ringer adopsjonsforum som vi bruker så er hjelpa vi får at dere får vente 2år og begynne på nytt.

Vi trodde adopsjonsforum skulle hjelpe og støtte oss, men den gang ei.
  Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 08:29   #4
Oppgittpar
Gjest

Noen som har noen tips, eller trøst?
  Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 10:35   #5
LiseLotte
Medlem

LiseLotte sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 372
LiseLotte vil raskt nok bli berømt.LiseLotte vil raskt nok bli berømt.LiseLotte vil raskt nok bli berømt.LiseLotte vil raskt nok bli berømt.LiseLotte vil raskt nok bli berømt.

Jeg har dessverre bare trøst
Dette virker jo som den rene galskap, kan ikke engang tenke meg for en belasting dette er for dere nå.
Ønsker dere alt godt!

Nå er jeg ferdig som gravid
Anbefaler CBFM

LiseLotte er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 10:44   #6
Karette
Gjest

Kan desverre ikke gi dere annet enn en klem

Men, i en slik prosess ville jeg nok ha snakket med en advokat som har dette som felt og forespurt råd.

Kan dere få en annen saksbehandler eller få en ny vurdering fra en annen lege?

Det skulle ikke være mulig at man blir stoppet i en adposjonsprosess med 6 kg som eneste hindring..

Håper dere får noen gode nyheter snart!
  Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 11:01   #7
Oppgittpar
Gjest

Tusen takk

Vi har fått to leger til å vurdere oss og begge to sier vi er helt friske.
Men han legen til Bufetat som aldri har møtt oss, han sier at siden kona er litt for tung så kan ikke vi garantere at kona kommer til å vere frisk de neste 15-20 årene, fordi det er et krav til å få adoptere.
  Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 11:28   #8
Karette
Gjest

Ja, tenkte på om det er en mulighet å få en annen lege innenfor Bufetat til å komme med en ny vurdering. Eller om dere kan få møte legen som har gitt dere avslag.

Forsøk alle muligheter, 100 ganger - så vil det til slutt komme en løsning!

Hold hodet hevet, finn motivasjonen dere hadde da dere begynte prosessen og ikke gi opp!
  Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 18:22   #9
Mikka
Seniormedlem

Mikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,899
Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.Mikka har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er riktig at kinesiske myndigheter har innført strenge og konkrete regler for kroppsvekt (jeg vet ikke om andre land som har tilsvarende krav), men er det da ikke slik at norske myndigheter "kun" stiller et generelt krav til adoptivforeldre at de skal ha vanlig, god helse, og ikke opererer med eksakte kilomål? Siden dere ikke skal adoptere fra Kina, kan jeg derfor ikke skjønne at de seks kiloene skal være grunnlag for å stoppe deres prosess. Men her er det kanskje jeg som har misforstått noe og/eller har gått glipp av nytt regelverk innenlands? Jeg tror jeg ville tatt kontakt med BUFetat, og da kanskje et annet regionkontor, og be om en oversikt over hvilke regler for helse/BMI som gjelder for adopsjon generelt og adopsjon fra Colombia spesielt.

Og hvorfor i all verden skulle dere vente to år før dere eventuelt begynner på nytt, slik "anbefalingen" fra AF etter sigende er? Jeg synes svaret dere fikk derfra høres merkelig, lite imøtekommende og lite informativt ut, spesielt ut fra min/vår egen erfaring med AF som har vært udelt positiv.

Jeg ønsker dere all mulig lykke til videre og håper dette ordner seg på en fin måte for dere.
Gammel 15-04-2009, 19:26   #10
Cattis
Gjest

Hei, jeg har overhodet ingen erfaring med adopsjon, og kan kun uttale meg utifra mine egne meninger, og ønsker ikke annet enn å trøste "oppgittpar".

Kjenner at jeg blir - dere kan da ikke la dere avspise med et avslag pga 6 kg, med begrunnelse at det ikke garanterer helsa de neste 15-20 årene. Hvem kan forutsi hva som skjer med helsa, imorgen eller om 10 år? Hva om man blir påkjørt av trikken imorgen?

Forstår jo at man vil gjøre alt for å sikre adoptivbarnet, men dette er det rareste jeg har hørt.

Ikke gi dere, stå på og fullfør den veien dere har begynt på. Ønsker dere all mulig hell og lykke, og at dere blir møtt med respekt og forståelse videre.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:50.