Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Adopsjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-11-2009, 23:51   #11
Grete
Veteranmedlem

Grete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sørlending i Øst
Meldinger: 4,056
Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har du spørsmål om adopsjon?

Det er kun inoradopt som har land fra Europa, Bulgaria og Ungaren. Ventetiden pr i dag er ca 18-36 mnd.
Gammel 17-11-2009, 22:06   #12
kucikuci17
Gjest

Meldinger: n/a

Hei...

Har noen spm. ang adopsjon og IVF. Vi har lyst til å bruke adopsjonsforum, og adoptere fra Etiopia. Noen som har erfaring med det?
Vi skal igang igjen snart med en ny Ivf forsøk, hvordan er det da å sette adopsjonsprossesen på vent, om jeg skulle bli gravid?

Takk for alle svar!
  Svar med sitat
Gammel 17-11-2009, 23:01   #13
Firkløver
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av kucikuci17 Vis post
Vi skal igang igjen snart med en ny Ivf forsøk, hvordan er det da å sette adopsjonsprossesen på vent, om jeg skulle bli gravid?
Dobbeltkjøring med ivf og adopsjon er ikke ok, etter det jeg har lest iallefall. Men hvis dere allerede nå har ønsker om å adoptere hvis neste ivf-forsøk heller ikke går bra, kan dere f.eks starte med å hente inn informasjon fra adopsjonsforeningen, få tak i søknad og finne fram all nødvendig dokumentasjon som skal sendes med adopsjonssøknaden. Selve søkingen og vurderingen bør vel gjøres etter at man er "ferdig" med ivf. Slik som jeg har forstått det, så snakkes det om på samtaletimene med barnevernet (før vurdering/godkjenning i Norge) hvordan man har taklet det å ikke få egenfødte barn, osv. Og dit kommer man jo ikke før man har sluttet å prøve på det.
  Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 09:41   #14
Grete
Veteranmedlem

Grete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sørlending i Øst
Meldinger: 4,056
Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.Grete har et ubeskrivelig bra rykte.

Det stemmer som firkløver sier, at man ikke anbefaler å kjøre dobbel løp. Vi fikk spørsmål om hvilke tanker vi hadde om det å ikke få egenfødte barn og hvordan vi hadde taklet det. For oss gikk det 6 mnd fra vi avsluttet siste forsøket, til vi sendte søknaden. Vi følte begge at vi trengte den tiden.

En annen ting er at man opptar tiden til feks barnevernet for så å avslutte prosessen. Hvis alle skulle gjøre det, ville vi ende opp med milelange køer og enorm ventetid for alle. Vi ventet ett år fra vi sendte søknaden til barnevernet, til de var ferdig med rapporten. Hadde jeg da fått vite at de som var grunnen til at det tok så lang tid før de startet vår prosess kjørte dobbelløp og etter en stund ble gravide, ja da tror jeg det hadde klikket for meg.

Beklager at jeg hisset meg opp, men dette er en sak som engasjerer meg og frustrerer meg. For adoptivbarnets skyld skal man ta seg tid og virkelig tenke gjennom dette. Adopsjon er for barnets beste og da bør man være klar også.
Gammel 18-11-2009, 14:21   #15
Linken
Veteranmedlem

Linken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 3,519
Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.

Jeg er helt enig med både Firkløver og Grete i at doppeltløp ikke er OK!
MEN, da vi bestemte oss for å starte adopsjonsprosessen fikk vi vite at det ville ta 6-8 måneder før vi i det hele tatt fikk starte med samtalene med barnevernet.
Så det ville kanskje være lurt å ringe ditt lokale BV å høre hvor lang ventetid de har...

Da kan dere jo evt sende søknaden og samtidig være ferdig med det siste forsøket (hvis dere bare har ett igjen da) i GOD tid før den første samtalen med BV. Vi hadde som dere tenkt lenge på adopsjon og hadde bearbeidet tankene og følelsene godt rundt det å være barnløse. Vi gjorde unna det siste forsøket, og sendte deretter søknaden. Men hadde vi vist at det var SÅ lang ventetid på samtalene, tror jeg jammen vi hadde sendt søknaden litt tidligere. Jeg synes det var gusomt å måtte vente så lenge før vi kom igang, for jeg var jo så klar for å endelig starte et nytt kapittel i prøvingen.

Vi søker forøverig også om adopsjon fra Etiopia (søsken). Og håper på en godkjenning ved nyttår en gang!

Lykke til med alle valgene framover, og med siste forsøk!

10.02.09: Adopsjonsøknad sendt
10.02.12: Den STORE telefonen ringte, jente født februar 2009
17.04.12: Lykken snudde og ble til dyp sorg!
21.05.12: Telefonen ringte igjen, gutt født oktober 2011

Linken er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 19:40   #16
prøvepia
Gjest

Støtter meg til de andre, og sier; ta kontakt med barnevernet og hør om ventetiden for å komme i gang med samtalen.
Ta eventuelt forsøk i ventetiden, men sørg for å være FERDIG med all prøving før dere setter i gang utredningen.
Mest av alt med tanke på deres egen bearbeidelse av at barna ikke kommer fra magen,
og at adoptivbarnet er det som nå står i fokus.
Men også, som Grete er inne på, for å ikke skape lengre køer for andre i adopsjonsprosessen.

Lykke til!
  Svar med sitat
Gammel 20-11-2009, 14:51   #17
kucikuci17
Gjest

Hei alle sammen og tusen takk for svar!

Neida, vi har absolutt ikke tenkt ( lyst ) til å kjøre dobbelt. Men, måtte bare vite hva man kan gjøre.
Jeg har 2 IVF/ICSI forsøk igjen.. så skal ta disse, før vi begynner med adopsjon. Vi vil adoptere uansett, om vi får egne barn eller ikke. Så dette har vi snakket masse sammen om.

Men, fint at jeg kan sjekke om ventetiden med BV, for det er ikke noe gøy å vente, når en venter på noe så stort!!

Linken, du må gjerne fortelle meg litt mer på hvordan prossesen har vært med å adoptere fra Etiopia. Har de krevd noe spesielt fra dere? Bruker dere adopsjonsforum?

God helg til alle samme, og lykke til videre
  Svar med sitat
Gammel 12-12-2009, 13:19   #18
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Norge
Meldinger: 2,362
Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.

*mine innlegg*
Malena er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 17:43   #19
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,545
Buffy79 er en kommende stjerneBuffy79 er en kommende stjerne

Jeg har egentlig noen spørsmål. Vi har ikke prøvd så lenge som mange andre her, vi er inne i pp 12, men har vært uten prevensjon et år. Problemet ligger i at jeg sliter med kroniske smerter som jeg ikke kan behandles for når vi prøver, og jeg begynner å bli veldig sliten. Men jeg har lest litt om adopsjon, og etter det jeg har forstått må begge foreldrene være helt friske.... Jeg er jo ufør pga. kronisk sykdom, men jeg er jo aktiv likevel. Jeg har ikke fullført universitetsutdannelsen min og heller ikke høyskoleutdannelsen min. Det samme gjelder Buffymannen, men han har en god og stabil jobb og er frisk. Vi eier selv en fin enebolig og har ok økonomi, Vet dere her inne om helsesituasjonen min virkelig setter en stopper for en evt adopsjonsprosess hvis det blir aktuelt?

Nå ønsker vi oss en tredjemann .
Buffy79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 19:49   #20
bolle06
Veteranmedlem

bolle06 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,579
bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.bolle06 er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Buffy79 Vis post
Vet dere her inne om helsesituasjonen min virkelig setter en stopper for en evt adopsjonsprosess hvis det blir aktuelt?
Det er ikke sikkert at helsa di er noe hinder, men det vet du ikke før du setter i gang prosessen og ser om Barnevernet vil anbefale dere eller ikke, og om dere blir godkjent hos Bufetat. Lykke til
bolle06 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:52.