Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Adopsjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-11-2010, 22:18   #31
Oblivion
Supermedlem

Oblivion sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 1,259
Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.
Sv: Adopsjon

Sitat:
Opprinnelig postet av prøvepia Vis post
Er det mulig?!

Her er linken, som selvfølgelig skulle vært i det forrige innlegget:
www.srilankaklubben.no
Gammel 05-11-2010, 10:45   #32
kucikuci17
Gjest

Meldinger: n/a

Hei Jenter,

Vi skal også snart igang med adopsjonsprosessen.. er veldig spent. Etter 5 negative ivf/icsi forsøk så har vi bestemt oss for å adoptere. Leser litt her og der for å få litt bedre innblikk / forståelse. Mye som skal gjøres og bestemmes.

Noen som har adoptert eller vurderer Etiopia eller Madagaskar? ( fra adopsjonsforum).

Skal sende skjema til kommunen til uka, også skal vi også melde oss på kurs via bufetat. Flere som skal på det til nyåret?

Takk for svar.
  Svar med sitat
Gammel 05-11-2010, 10:56   #33
Oblivion
Supermedlem

Oblivion sin avatar

Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av kucikuci17 Vis post
Hei Jenter,

Vi skal også snart igang med adopsjonsprosessen.. er veldig spent. Etter 5 negative ivf/icsi forsøk så har vi bestemt oss for å adoptere. Leser litt her og der for å få litt bedre innblikk / forståelse. Mye som skal gjøres og bestemmes.

Noen som har adoptert eller vurderer Etiopia eller Madagaskar? ( fra adopsjonsforum).

Skal sende skjema til kommunen til uka, også skal vi også melde oss på kurs via bufetat. Flere som skal på det til nyåret?

Takk for svar.
Gratulerer med valget Vil anbefale deg Ønskebarn: www.onskebarn.no. Der er det klubber for de ulike landene og du kan snakke med andre som har eller skal adoptere. Masse nyttig informasjon!
Gammel 28-11-2010, 20:05   #34
senorita
Gjest

Jeg lurer litt på adopsjon.. Syns dere det blir feil av meg å adoptere selv om jeg kan få barn? Dvs jeg vet ikke om jeg kan, men jeg regner med det... Aldri testet...

Og vet dere noe om hvilket lønnsnivå man må ha for å få et barn? Er det slik at det er bare dem med høy lønn som har sjanse til å få?
  Svar med sitat
Gammel 28-11-2010, 20:25   #35
Javelin
Seniormedlem

Javelin sin avatar

Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,128
Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.

Senorita: Det må vel være helt supert å adoptere fordi det er den måten du ønsker å få barn på, selv om du eventuelt er istand til å få egne barn. Hadde jeg jobbet med å vurdere søkere for adopsjon ville jeg synes det var positivt.
Men jeg jobber jo ikke med det, og jeg vet igrunnen lite om adopsjonsprosessen.
Sikkert noen andre her som kan svare deg mer presist på det du lurte på.

Veien mot førstegullet: 5 IVF og 3 fryseforsøk: 1 kjemisk, 1 SA, 1 MA.
Frys nov 2012 fra 13.11
SG-bloggen
Javelin er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-11-2010, 20:25   #36
Oblivion
Supermedlem

Oblivion sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av senorita Vis post
Jeg lurer litt på adopsjon.. Syns dere det blir feil av meg å adoptere selv om jeg kan få barn? Dvs jeg vet ikke om jeg kan, men jeg regner med det... Aldri testet...

Og vet dere noe om hvilket lønnsnivå man må ha for å få et barn? Er det slik at det er bare dem med høy lønn som har sjanse til å få?
Jeg tenker - hver enkelt sitt valg om man ønsker å adoptere, uansett grunn.

Vet ikke noe om lønnsnivå, men det kan du sikkert få svar på hos de ulike adopsjonsbyråene. Vet at noen samarbeidsland krever en viss inntekt.

Lykke til
Gammel 28-11-2010, 20:32   #37
senorita
Gjest

Har kun lest om folk som ikke får barn som vil adoptere.. Det er ikke sånn at man kommer sist i køen om man faktisk kan få barn på egenhånd?
  Svar med sitat
Gammel 28-11-2010, 20:36   #38
Oblivion
Supermedlem

Oblivion sin avatar

Sitat:
Har kun lest om folk som ikke får barn som vil adoptere.. Det er ikke sånn at man kommer sist i køen om man faktisk kan få barn på egenhånd?
Nei, det er når man blir godkjent og papirene blir sendt til adopsjonslandet som avgjør hvor i køen man ender - ikke om man har barn eller kan få barn på naturmetoden.
Gammel 08-12-2010, 11:50   #39
prøvepia
Gjest

Sitat:
Overhodet ikke. Og det er mange som adopterer selv om de kan/kunne fått egenfødte barn.
Det er mulig det ikke snakkes om så ofte, men det er i alle fall en god del!
Alle som ønsker barn kan søke om adopsjon.
  Svar med sitat
Gammel 09-12-2010, 22:56   #40
Linken
Veteranmedlem

Linken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 3,519
Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av kucikuci17 Vis post

Hei!
Vi er godkjente for adopsjon av ett barn eller søsøken i alderen 0-4 år fra Etiopia.
Har ventet i ca 9 måneder nå fra papirene våre ble sendt til Etiopia.

Ser på nettsidene til AF nå at de desverre ikke tar inn flere førstegangssøkere.
Men slik var det da vi startet prosessen også. Så mens vi ventet på godkjenning fra BUF-etat, så åpnet de igjen.
Da var vi kjappe med å få byttet land. Det var heldigvis helt problemfritt!

Masse lykke til alle som venter eller vurdere å adoptere!
10.02.09: Adopsjonsøknad sendt
10.02.12: Den STORE telefonen ringte, jente født februar 2009
17.04.12: Lykken snudde og ble til dyp sorg!
21.05.12: Telefonen ringte igjen, gutt født oktober 2011

Linken er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:57.