Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet > Vi som har mistet i 1. trimester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-03-2015, 22:14   #1
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 703
Tommelise er en ukjent størrelse akkurat nå.
BO og naturlig abort

Hei dere som har hatt BO . Jeg fikk konstatert BO i dag på tidlig UL og ble fortalt at jeg skulle vente en uke med abortpiller for å se om kroppen tok seg av det selv. Legen mente at siden jeg har blitt gravid gjennom IVF og går på hormoner (Utrogestan og progynova ) så kan disse opprettholde en graviditet som ellers ville endt i abort. Derfor skal jeg stoppe på medisinene og se en uke.

Nå lurte jeg på om det er noen som har opplevd å abortere selv ved BO uten medikamentell/kirurgisk inngripen?

Hvis det er liten sjanse for naturlig abort, så kanskje jeg heller ber om abortpiller. Det blir lite søvn her i gården mens tiden snegler seg av gårde i påvente av denne lite hyggelige forestående uhyggeligheten.
(kjemisk graviditet-hjemmeprøving mai-15)
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-03-2015, 08:41   #2
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 3,301
Troya er på vei til noe stort.
Sv: BO og naturlig abort

Sitat:
Opprinnelig postet av Tommelise Vis post
Hei dere som har hatt BO . Jeg fikk konstatert BO i dag på tidlig UL og ble fortalt at jeg skulle vente en uke med abortpiller for å se om kroppen tok seg av det selv. Legen mente at siden jeg har blitt gravid gjennom IVF og går på hormoner (Utrogestan og progynova ) så kan disse opprettholde en graviditet som ellers ville endt i abort. Derfor skal jeg stoppe på medisinene og se en uke.

Nå lurte jeg på om det er noen som har opplevd å abortere selv ved BO uten medikamentell/kirurgisk inngripen?

Hvis det er liten sjanse for naturlig abort, så kanskje jeg heller ber om abortpiller. Det blir lite søvn her i gården mens tiden snegler seg av gårde i påvente av denne lite hyggelige forestående uhyggeligheten.
Jeg hadde en BO i november. Jeg måtte vente i 2 uker før jeg fikk abortpiller. For legen/gyn ville være helt sikker på at det ikke var liv. Så fikk cytotec i uke 8. Jeg måtte ha cytotec, siden en BO er en tilstand der kroppen ikke skjønner at du ikke er gravid. Alt vokste selv om det ikke var liv. Hcg steg og. Så regner med at du sikkert må ta abortpiller.
Hvor mange uker er du?
PP 1-7: negativ, PP 8: sa 4+0, PP 9: kjemisk, PP 10: negativ, PP 11-12: kjemisk, PP 13 prøve pause, PP 14. AIH 25.04.14to blå: 06.05.14, MA 28.05 6+3. Cytotec kur. Exu oppdaget 6+5. MTX tatt 7+0. PP 15. 16: prøve pause. PP 17-18: negativ
PP 19 to blå: 04.09.12. BO oppdaget 02.12.14. Cytotec 08.12.14 (8+2), PP 20-21: negativ, PP 22-23: kjemisk, PP 24: IVF-negativ, PP25

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-03-2015, 09:09   #3
angeleyes
Seniormedlem

angeleyes sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,736
angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.

Så trist at du har opplevd BO

Jeg hadde en BO for noen år siden og da ordnet kroppen opp etter seg selv. Var 11 uker på vei. Men jeg hadde fått en liten blødning før jeg fikk vite at det var BO. Så kan være det var derfor kroppen min ordnet opp i det selv. Vet ikke...

Jeg blødde litt, så fikk jeg UL og da oppdaget de BO. Men gikk en uke eller noe før jeg begynte å blø skikkelig og kroppen ordnet opp selv.

Det var sikkert bra at kroppen ordnet opp selv men akkurat da skulle jeg ønske at jeg fikk en pille, var ikke noe kjekt å gå å vente slik.

Testet 8 mai 2013 etter 4 års prøving og 4 SA
SA Juli 09, oktober 09, Juli 10 og April 11
angeleyes er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-03-2015, 09:58   #4
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

Takker så mye for svar, det er sikkert ikke så lett å bli påmint dette for dere som har vært gjennom det før meg.
Jeg er 9 uker i dag. Det er helt sikkert ikke liv. Ble oppdaget på UL i går. Veldig kjipt å gå rundt å ha gravidsymptomer som trøtthet , forstoppelse og kvalme når det samtidig ikke er noe liv. I tillegg gå å vente på at kroppen kanskje skal abortere......

Samtidig vil jeg gjerne at kroppen skal ordne opp på egen hånd hvis det er det beste, selv om jeg synes det er vanvittig belastende. Har liksom ikke helt gått opp for meg enda... Vi skulle jo se et bankende hjerte. Vi gledet oss sånn....

Nå føles det som jeg bærer på døden.

Så glad mannen var der! Helt utrolig at de ikke uten videre får fri til å være med! Det er deres graviditet og håp også- menn har også følelser!

Jeg kommer inn på mandag der det blir avgjort hva som skal skje videre hvis jeg ikke har abortert til da.

Er det sånn at man begynner å blø litt først eller kommer det fort, kommer det mye blod - jeg vet jo ingenting. Er litt fortvilt.... jeg går på skolen, siste semester på bacheloren og har allerede mistet en del forelesninger. Nå tenker jeg at jeg må klare resten slik at jeg blir ferdig, men dette ødelegger nattesøvnen og lesinga mi helt....jeg må bare bite tenna sammen og gå på forelesning. har arbeidskrav for å få gå opp til eksamen. er så redd for at jeg skal begynne å fossblø på skolen bare- da dør jeg på meg av skam
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Gammel 04-03-2015, 12:38   #5
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Sitat:
Takker så mye for svar, det er sikkert ikke så lett å bli påmint dette for dere som har vært gjennom det før meg.
Jeg er 9 uker i dag. Det er helt sikkert ikke liv. Ble oppdaget på UL i går. Veldig kjipt å gå rundt å ha gravidsymptomer som trøtthet , forstoppelse og kvalme når det samtidig ikke er noe liv. I tillegg gå å vente på at kroppen kanskje skal abortere......

Samtidig vil jeg gjerne at kroppen skal ordne opp på egen hånd hvis det er det beste, selv om jeg synes det er vanvittig belastende. Har liksom ikke helt gått opp for meg enda... Vi skulle jo se et bankende hjerte. Vi gledet oss sånn....

Nå føles det som jeg bærer på døden.

Så glad mannen var der! Helt utrolig at de ikke uten videre får fri til å være med! Det er deres graviditet og håp også- menn har også følelser!

Jeg kommer inn på mandag der det blir avgjort hva som skal skje videre hvis jeg ikke har abortert til da.

Er det sånn at man begynner å blø litt først eller kommer det fort, kommer det mye blod - jeg vet jo ingenting. Er litt fortvilt.... jeg går på skolen, siste semester på bacheloren og har allerede mistet en del forelesninger. Nå tenker jeg at jeg må klare resten slik at jeg blir ferdig, men dette ødelegger nattesøvnen og lesinga mi helt....jeg må bare bite tenna sammen og gå på forelesning. har arbeidskrav for å få gå opp til eksamen. er så redd for at jeg skal begynne å fossblø på skolen bare- da dør jeg på meg av skam
Be om time på fredag. Jeg blødde MYE trudde jeg skulle blø ut. Jeg tok tablettene mandags morgen og det hele startet mandags kveld. Måtte sitte/ligge på do i flere timer for jeg blødde i gjennom alt. Men 3-4 timer senere gikk det over til litt mer normale mengder. Bare pass på å ikke være alene.

Så prøv å få ut tablettene på en fredag slik at du er over det verste til mandag. Er bare å spørre om det er noe mer du lurer på.
PP 1-7: negativ, PP 8: sa 4+0, PP 9: kjemisk, PP 10: negativ, PP 11-12: kjemisk, PP 13 prøve pause, PP 14. AIH 25.04.14to blå: 06.05.14, MA 28.05 6+3. Cytotec kur. Exu oppdaget 6+5. MTX tatt 7+0. PP 15. 16: prøve pause. PP 17-18: negativ
PP 19 to blå: 04.09.12. BO oppdaget 02.12.14. Cytotec 08.12.14 (8+2), PP 20-21: negativ, PP 22-23: kjemisk, PP 24: IVF-negativ, PP25

Gammel 04-03-2015, 14:57   #6
angeleyes
Seniormedlem

angeleyes sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,736
angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.angeleyes har en aura rundt seg.

Vet ikke hvor mye du vil høre... Håper jeg ikke skremmer deg nå Men jeg blødde som en vanlig mens først og den dagen restene kom ut så fossblødde jeg. Satt også mange timer på do. Men etterpå så blødde jeg som vanlig igjen.

Sier som troya, hvis du kan få tablett slik at det skjer i helgen så er kanskje det det beste, hvis du ikke vil gå glipp av mye timer.

Husker før jeg begynte å blø skikkelig så var alt på vent liksom. Visste ikke hva som ventet meg så ville ikke gå utenfor døren.

Testet 8 mai 2013 etter 4 års prøving og 4 SA
SA Juli 09, oktober 09, Juli 10 og April 11
angeleyes er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-03-2015, 16:57   #7
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

Tusen takk igjen. Setter veldig pris på at dere deler med meg. Jeg drar på skolen de kommende dagene og kan få mannen til å hente meg dersom noe skulle oppstå da. Han er bare 4 min unna og har turnusfri. Jeg ringer legen i morgen og hører om jeg kan få abortmedisin på fredag slik at jeg blir ferdig med det i løpet av helgen. Mannen er jo hjemme da, så han kan hjelpe og støtte meg. Han har allerede vært ganske mye borte pga prøverør og det er så utrolig dumt at han må være borte i neste uke også hvis jeg ikke får medisin før mandag.

Håper jeg får tak i legen i morgen da......
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Gammel 04-03-2015, 17:33   #8
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Sitat:
Tusen takk igjen. Setter veldig pris på at dere deler med meg. Jeg drar på skolen de kommende dagene og kan få mannen til å hente meg dersom noe skulle oppstå da. Han er bare 4 min unna og har turnusfri. Jeg ringer legen i morgen og hører om jeg kan få abortmedisin på fredag slik at jeg blir ferdig med det i løpet av helgen. Mannen er jo hjemme da, så han kan hjelpe og støtte meg. Han har allerede vært ganske mye borte pga prøverør og det er så utrolig dumt at han må være borte i neste uke også hvis jeg ikke får medisin før mandag.

Håper jeg får tak i legen i morgen da......
Ja lurt å ha mannen der. Men ja du vet ikke mye før du plutselig står opp i det. Jeg blødde ikke en dråpe før det plutselig bare startet. Ikke hadde jeg noe særlig vondt heller. Trur ikke kroppen min hadde klart å ordnet opp uansett hvor lenge jeg hadde ventet. Jeg blei gravid på egenhånd.
Man kan aldri vite hvordan nettopp din kropp ordner opp eller ikke. og vi vet jo ikke hvordan din kropp vil reagere på aborttabletter. Men det er bedre å anta det verste og heller bli positivt overrasket.
Jeg hadde stort utbytte av å ha den "renselsen" som kom. Det å føle at jeg "mistet" spiren. For de to ukene der jeg gikk kjempe gravid med alle tilhørende symptomer var ikke lett. Du vet det er over, mens kroppen trur den er kjempe gravid. Man kan bli gal av mindre.

Så sørg for å sørge over tapet. Og tillat deg å bli lei deg.

Håper du får en litt bedre opplevelse av det hele

Gammel 05-03-2015, 22:22   #9
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

JA! Man kan jammen bli gal....

jeg er så dårlig, kvalme og oppkast...

Tenker på deg som gikk TO UKER! FY fffff.....det må ha vært rene torturen. Har nå fått Mifegyne som jeg skal ta på lørdag og hvis ikke alt kommer ut skal jeg møte opp på sykehuset og ta Cytotec.

Nå snegler tiden seg av gårde, og siden jeg er så dårlig på kvelden i tillegg til den psykiske belastningen , greier jeg ikke gjøre noe særlig fornuftig. Klarte å karre meg på skolen i dag, får se på formen i morgen...

Tenker på å starte opp 2. IVF forsøk i april, altså på neste mens etter denne aborten. Jeg vet jeg kan klare det, men akkurat nå blir jeg bare enda dårligere av å tenke på at jeg skal gjennom flere forsøk... Jeg greier å komme meg på den måneden tror jeg.

Det blir egguttak og et ferskforsøk hvis det ikke blir noen overstimulering og så blir det prøvepause til over sommeren dersom det ikke går. Det er i alle fall planen. Dersom jeg ikke blir gravid før sommeren, skal jeg ha en sommer med latter, vin , sang og uten bekymringer og kvalme!
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Gammel 05-03-2015, 23:07   #10
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Sitat:
JA! Man kan jammen bli gal....

jeg er så dårlig, kvalme og oppkast...

Tenker på deg som gikk TO UKER! FY fffff.....det må ha vært rene torturen. Har nå fått Mifegyne som jeg skal ta på lørdag og hvis ikke alt kommer ut skal jeg møte opp på sykehuset og ta Cytotec.

Nå snegler tiden seg av gårde, og siden jeg er så dårlig på kvelden i tillegg til den psykiske belastningen , greier jeg ikke gjøre noe særlig fornuftig. Klarte å karre meg på skolen i dag, får se på formen i morgen...

Tenker på å starte opp 2. IVF forsøk i april, altså på neste mens etter denne aborten. Jeg vet jeg kan klare det, men akkurat nå blir jeg bare enda dårligere av å tenke på at jeg skal gjennom flere forsøk... Jeg greier å komme meg på den måneden tror jeg.

Det blir egguttak og et ferskforsøk hvis det ikke blir noen overstimulering og så blir det prøvepause til over sommeren dersom det ikke går. Det er i alle fall planen. Dersom jeg ikke blir gravid før sommeren, skal jeg ha en sommer med latter, vin , sang og uten bekymringer og kvalme!
Rart at ikke du fikk cytotec med en gagn. jeg tok begge tablettene med en gang. Altså begge sortene. Husker ikke hvor mange av hver. Og så fikk jeg en neve med parlagin forte.
Vet om de som har gått med BO helt til ordinære UL, (uke 17-18) Så potensialet for at ikke det starter av seg selv er temmelig stor. Håper at det går fort for sin del. Er ikke noe gøy å gå vente på å skjed. All min sympati til deg

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:29.