Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Testeklubber
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-01-2015, 17:26   #51
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 3,301
Troya er på vei til noe stort.
Sv: G-testetråd januar!

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Hun feite dama vekket meg med sang i natt. Blenda test. Nedadgående temp.
Så dumt med tanktetrollet. Men har sett litt på charten din. Og med tanke på alle disse skygge strekene dine. Jeg er nesten sikker på at du trenger hormonstøtte. Når du pleier å ha så kort LF så er det en god indikator på at du mangler hormoner eller at det er ubalanse. Finn deg en god GYN som kan gå med på å gi deg hormonstøtte. Jeg hadde flere kjemiske og en SA eller to før jeg begynte på hormoner nå etter at vi fikk slimhinner og hormoner på mer normalt nivå klarer jeg nå å bli gravid.

Bare en tanke som slo meg.

Vet hvor skuffende det er med disse fine tempene og de skyggene og så er det ikke noe mer.
PP 1-7: negativ, PP 8: sa 4+0, PP 9: kjemisk, PP 10: negativ, PP 11-12: kjemisk, PP 13 prøve pause, PP 14. AIH 25.04.14to blå: 06.05.14, MA 28.05 6+3. Cytotec kur. Exu oppdaget 6+5. MTX tatt 7+0. PP 15. 16: prøve pause. PP 17-18: negativ
PP 19 to blå: 04.09.12. BO oppdaget 02.12.14. Cytotec 08.12.14 (8+2), PP 20-21: negativ, PP 22-23: kjemisk, PP 24: IVF-negativ, PP25

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2015, 19:33   #52
Flaxloddet
Supermedlem

Flaxloddet sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 1,243
Flaxloddet er en kommende stjerneFlaxloddet er en kommende stjerne

Sitat:
Opprinnelig postet av belly Vis post
4 dager til ikm. Fortsatt ingen tester hjemme. Hehe, utrolig at jeg har klart å holde meg unna apoteket. Regner med å få tester i posten i morgen eller torsdag. Spennende! Ømme pupper og litt utflod, men det er normalt for meg før mens. Håper så inderlig!
Så spennende! Håper tegnene dine er gravid-tegn, også håper jeg du har tester i postkassa i morgen. NOEN er nødt til å teste her snart, sånn at vi har noen tester vi kan tolke i hjel
Gammel 06-01-2015, 20:22   #53
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Troya Vis post
Så dumt med tanktetrollet. Men har sett litt på charten din. Og med tanke på alle disse skygge strekene dine. Jeg er nesten sikker på at du trenger hormonstøtte. Når du pleier å ha så kort LF så er det en god indikator på at du mangler hormoner eller at det er ubalanse. Finn deg en god GYN som kan gå med på å gi deg hormonstøtte. Jeg hadde flere kjemiske og en SA eller to før jeg begynte på hormoner nå etter at vi fikk slimhinner og hormoner på mer normalt nivå klarer jeg nå å bli gravid.

Bare en tanke som slo meg.

Vet hvor skuffende det er med disse fine tempene og de skyggene og så er det ikke noe mer.
Tusen takk for tipset Troya. Ja jeg er også helt sikker på at jeg er litt i underskudd av progesteron. Tingen er at jeg vet hva som gir meg så svak lutealfase. Jeg langtidsammer(ammer lenger enn norske standardanbefalinger), så derfor har det fremdeles en innvirkning på min syklus selv om det ikke er mye jeg ammer. Jeg vet det er mange som kan bli gravide mens de ammer, men det ser ut til p være litt vanskelig her. Det jeg lurer på er om det finnes noe slik jeg kan ta/gå på, selv om jeg ammer... jeg har en ekstremt god gynekolog som jeg kan gå til som hjalp meg i tiden før jeg fikk førstemann, siden vi prøvde så lenge. Og i starten av svangerskapet med andre siden jeg nettop hadde hatt spontanabort, og jeg blødde i flere uker i det neste svangerskapet også. Men så kvier jeg meg litt for å gå til legen å be om ny henvisning til henne. Når det jeg har faktisk er ett luksus problem... I øynene til legen. For meg er det jo så aldeles ikke noe luksusproblem når jeg har kjemisk etter kjemisk... Jeg ser for meg at jeg får svaret om at jeg må slutte å amme før jeg prøver på nummer tre. Men det er ikke aktuelt for meg å gi opp denne "gaven". Og det er heller ikke aktuelt å utsette prøving på nummer tre. Isj... Det er så mye som spiller inn på denne avgjørelsen her som jeg ikke kan ta med, fordi det ikke er lov med barneprat her inne. Men jeg kan jo si såpass at om jeg ikke blir gravid snart, så mister jeg også en del tid med de barna jeg har Det er er periode akkurat nå. Og etter en eventuell neste permisjon vil saken være helt annerledes(skal ta mer skole).
Gammel 06-01-2015, 20:23   #54
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Kanskje jeg rett og slett skal kontakte en privat gynekolog...
Gammel 06-01-2015, 20:31   #55
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,899
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Har nå legen strengt tatt noe med slike ting? Altså, om du ammer eller ikke.. Men ja, du kan jo alltids ta kontakt med privat gynekolog siden det "haster" litt som du sier. Mest sannsynlig har amminga en del å si for lutealfasen, her ammet jeg bare litt, men hadde ikke (regelmessig) mens og eggløsning av veldig lite amming.. Så ikke alltid det skal så mye til (så har du de som får eggløsning og mens til tross for heftig fulltidsamming ).

Veldig leit det ikke ble noe, virkelig
Gammel 06-01-2015, 20:46   #56
Tinahåp
Supermedlem

Tinahåp sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,310
Tinahåp er på vei til noe stort.

10 dpo. Ingen streker å se

IVF Juni 2015, avbrutt.
Naturlig gravid februar 2016. SA uke 9.
Venter på IVF januar 2017.

Tinahåp er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2015, 21:12   #57
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 3,301
Troya er på vei til noe stort.

Sitat:
Tusen takk for tipset Troya. Ja jeg er også helt sikker på at jeg er litt i underskudd av progesteron. Tingen er at jeg vet hva som gir meg så svak lutealfase. Jeg langtidsammer(ammer lenger enn norske standardanbefalinger), så derfor har det fremdeles en innvirkning på min syklus selv om det ikke er mye jeg ammer. Jeg vet det er mange som kan bli gravide mens de ammer, men det ser ut til p være litt vanskelig her. Det jeg lurer på er om det finnes noe slik jeg kan ta/gå på, selv om jeg ammer... jeg har en ekstremt god gynekolog som jeg kan gå til som hjalp meg i tiden før jeg fikk førstemann, siden vi prøvde så lenge. Og i starten av svangerskapet med andre siden jeg nettop hadde hatt spontanabort, og jeg blødde i flere uker i det neste svangerskapet også. Men så kvier jeg meg litt for å gå til legen å be om ny henvisning til henne. Når det jeg har faktisk er ett luksus problem... I øynene til legen. For meg er det jo så aldeles ikke noe luksusproblem når jeg har kjemisk etter kjemisk... Jeg ser for meg at jeg får svaret om at jeg må slutte å amme før jeg prøver på nummer tre. Men det er ikke aktuelt for meg å gi opp denne "gaven". Og det er heller ikke aktuelt å utsette prøving på nummer tre. Isj... Det er så mye som spiller inn på denne avgjørelsen her som jeg ikke kan ta med, fordi det ikke er lov med barneprat her inne. Men jeg kan jo si såpass at om jeg ikke blir gravid snart, så mister jeg også en del tid med de barna jeg har Det er er periode akkurat nå. Og etter en eventuell neste permisjon vil saken være helt annerledes(skal ta mer skole).
Jeg hadde bedt om henvisning for det. Ja legen kan mene både det ene og det andre. Men er ditt liv og din avgjørelse. I verste fall sier legen nei og da vet du det og kan da konsentrere deg i å finne en privat GYN. Men ikke alle private GYN er like gode. Kan du ringe til henne som hjalp deg sist. Og høre om du kan få time. I verste får du nei der og eller så kan det hende du må betale litt mer for timen.
Du kan jo evt fortelle at legen nekter å sende henvisning. Jeg hadde vertfall prøvd.
PP 1-7: negativ, PP 8: sa 4+0, PP 9: kjemisk, PP 10: negativ, PP 11-12: kjemisk, PP 13 prøve pause, PP 14. AIH 25.04.14to blå: 06.05.14, MA 28.05 6+3. Cytotec kur. Exu oppdaget 6+5. MTX tatt 7+0. PP 15. 16: prøve pause. PP 17-18: negativ
PP 19 to blå: 04.09.12. BO oppdaget 02.12.14. Cytotec 08.12.14 (8+2), PP 20-21: negativ, PP 22-23: kjemisk, PP 24: IVF-negativ, PP25

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2015, 22:30   #58
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ophelia Vis post
Har nå legen strengt tatt noe med slike ting? Altså, om du ammer eller ikke.. Men ja, du kan jo alltids ta kontakt med privat gynekolog siden det "haster" litt som du sier. Mest sannsynlig har amminga en del å si for lutealfasen, her ammet jeg bare litt, men hadde ikke (regelmessig) mens og eggløsning av veldig lite amming.. Så ikke alltid det skal så mye til (så har du de som får eggløsning og mens til tross for heftig fulltidsamming ).

Veldig leit det ikke ble noe, virkelig
Usj ja... Lurer på om jeg først og fremst skal kontakte en gynekolog over nett, for p høre om det er noe jeg kan få selv om jeg ammer.

Sitat:
Opprinnelig postet av Troya Vis post
Jeg hadde bedt om henvisning for det. Ja legen kan mene både det ene og det andre. Men er ditt liv og din avgjørelse. I verste fall sier legen nei og da vet du det og kan da konsentrere deg i å finne en privat GYN. Men ikke alle private GYN er like gode. Kan du ringe til henne som hjalp deg sist. Og høre om du kan få time. I verste får du nei der og eller så kan det hende du må betale litt mer for timen.
Du kan jo evt fortelle at legen nekter å sende henvisning. Jeg hadde vertfall prøvd.
Ja, jeg burde kunne bestemme det selv.. Tror jeg hører med gyn på nett først. For hvis jeg uansett ikke kan få noe mens jeg ammer, så orker jeg ikke bryet.
Gammel 06-01-2015, 22:32   #59
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tinahåp Vis post
10 dpo. Ingen streker å se

Har fått streken jeg... Er det ingenting på den lengst til venstre...? I virkeligheten?
Gammel 06-01-2015, 22:55   #60
Tinahåp
Supermedlem

Tinahåp sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,310
Tinahåp er på vei til noe stort.

Sitat:
Har fått streken jeg... Er det ingenting på den lengst til venstre...? I virkeligheten?
Kanskje en skyggestrek. Men ikke noe særlig egentlig. Så får bare fortsette å teste. Leit tanta kom til deg da

IVF Juni 2015, avbrutt.
Naturlig gravid februar 2016. SA uke 9.
Venter på IVF januar 2017.

Tinahåp er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:06.