Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-12-2014, 14:39   #1
humla
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 26
humla er en ukjent størrelse akkurat nå.
Varierende menstruasjonssyklus

Hei!
Vi ønsker nå å prøve å bli gravide igjen.

Min menstruasjon har vært slik: 29, 27, 28, 30, 27, 29 dager. Er dette normalt? Har levd som vanlig, og kan ikke tenke meg noen årsak til disse svingningene.

I dag er jeg på dag 28, ingen menstruasjon og kun negative tester. Jeg har vært kvalm ei uke og annerledes i kroppen. Kan jeg fortsatt være gravid? til tross for negativ test? Hva er sjansen for det? Synes det er vanskelig å vite når jeg har eggløsning siden jeg har noe variasjon i antall dager.
humla er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2014, 14:40   #2
humla
Juniormedlem

Sv: Varierende menstruasjonssyklus

Sitat:
Opprinnelig postet av humla Vis post
Hei!
Vi ønsker nå å prøve å bli gravide igjen.

Min menstruasjon har vært slik: 29, 27, 28, 30, 27, 29 dager. Er dette normalt? Har levd som vanlig, og kan ikke tenke meg noen årsak til disse svingningene.

I dag er jeg på dag 28, ingen menstruasjon og kun negative tester. Jeg har vært kvalm ei uke og annerledes i kroppen. Kan jeg fortsatt være gravid? til tross for negativ test? Hva er sjansen for det? Synes det er vanskelig å vite når jeg har eggløsning siden jeg har noe variasjon i antall dager.
Sist svangerskap så fikk jeg positiv test fire dager for førventet menstruasjon, kan dette med hcg nivå endre seg fra et svangerskap til et annet?
Gammel 11-12-2014, 14:47   #3
Eskimo
Medlem

Eskimo sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 325
Eskimo er en ukjent størrelse akkurat nå.

ok. slik jeg forstår det har du variasjon på 27-30 dager.... dette ville jeg egentlig ikke kalt variasjon. egentlig Ganske stabil syklud på plus minus 36 timer? du har da eggløsning ca. dag 13-16 Ganske perfect. du kan jo fremdeles få menstrasjon om 1-2 dager hvis det lengste syklus du har hatt er 30 dager og du er på dag 28 idag. jeg vet mange er uenige og mener at det er ikke over før mensen kommer, men slik jeg ser det så er en negative på dag 28 Ganske så sikker... men mirakler skjer!

tips til å ta eggløsnings tester er fra dag 11-20 I hver syklus. jeg personlig har en stabil syklus på 28-32 dager og får eggløsning mellom dag 15-17 ca hver gang. untatt når jeg er I IVF verden da blir det kluss.

lykke til med testing bade for HCG og LH.
-1) IVF mai 2014 kort Kjemisk!
-Hjemmelaget overaskelse endte med kjemisk!
-2) IVF September 2014 (OHSS) kjemisk!
- fryseforsøk Nov. 2014
- 3) IVF Jan 2015, to embryo satt tilbake og 6 på frys. teste dato 23.01.15

Sist endret av Eskimo; 11-12-2014 kl 14:49.
Eskimo er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2014, 15:02   #4
humla
Juniormedlem

Tusen takk for svar, skrev feil, at det i dag er dag 29, regner med testen stemmer. Vi har ikke enda begynt å prøve, men skal prøve i den perioden som kommer. Vet du om hcg mengden kan variere fra en graviditet til en annen? eller er det slik at om man testet tidlig den første gangen så er det mest sannsynlig at man kan teste tidlig denne gangen også?
Gammel 11-12-2014, 15:13   #5
Eskimo
Medlem

Eskimo sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 325
Eskimo er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av humla Vis post
Tusen takk for svar, skrev feil, at det i dag er dag 29, regner med testen stemmer. Vi har ikke enda begynt å prøve, men skal prøve i den perioden som kommer. Vet du om hcg mengden kan variere fra en graviditet til en annen? eller er det slik at om man testet tidlig den første gangen så er det mest sannsynlig at man kan teste tidlig denne gangen også?

hcg varierer fra kvinne til kvinne og fra syklus til syklus. noen produserer mye tiglig og noen produserer lite og sent osv. men også basert på når egget fester seg alt fra 3-12 dager etter samleie men mest vanlig er 4-6 dager tror jeg? .... hvis egget sovner litt her og der og fester seg ikke før dag 12 etter samleie ja da fpr man jo ikke positive hcg prøve før tidligst dag 18.... men det er sjeldne tilfeller men ikke uhørt.

som mange sier det er ikke for sent for mensen kommer og vi her inne har hørt alt mulig. eggløsning kan plutselig bli forsinka og da blir jo alt forskjøvet.

lykke til og jeg håper det går fort når dere beginner å prøve.

PS! alle gangrene jeg har vært gravid har jeg fått negative 9 dpo og positive 11 dpo.
-1) IVF mai 2014 kort Kjemisk!
-Hjemmelaget overaskelse endte med kjemisk!
-2) IVF September 2014 (OHSS) kjemisk!
- fryseforsøk Nov. 2014
- 3) IVF Jan 2015, to embryo satt tilbake og 6 på frys. teste dato 23.01.15
Eskimo er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2014, 15:37   #6
humla
Juniormedlem

Takk for svar. Vi får håper det går fort. kanskje det blir et julebarn neste jul
Gammel 12-12-2014, 11:37   #7
humla
Juniormedlem

I dag, på dag 30, har jeg enda ikke noe tegn til menstruasjon, men jeg hadde litt aktig utflod i dag tidlig, kan dette være starten? Pleier ikke ha slik, men mye kan jo forandres i løpet av livet.
Gammel 12-12-2014, 11:54   #8
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Veldig normalt regner med at din EL da bare varierer med ett par dager fra syklus til syklus. Lutealfasen pleier å ha samme lengde alle sykluser(om ikke det er noe annet som spiller inn)

Lykke til!!
Gammel 21-02-2015, 10:24   #9
humla
Juniormedlem

Forrige syklus ble 40 dager! Derfor er jeg bare forvirret, er liksom så lite å forholde meg til. Jeg er i dag på dag 32, hadde høy på CB-fertilitetsmonitor dag 18 og 19. Dette vil vel si at jeg kan regne med at mensen kommer i løpet av de neste par dagene, er det ikke ca 14 dager fra eggløsning til menstruasjon? har lest både at det er 14 dager og andre sier noe kortere... et par sier det gjerne tar 16 dager, litt vanskelig å si hva som stemmer... gidder ikke teste, får bare vente, siden sist syklus var på 40 dager, merkelig dette hoppet, andre som har erfaringer med dette?
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:33.