Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-11-2014, 21:55   #1
Julebrus
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2014
Meldinger: 2
Julebrus er en ukjent størrelse akkurat nå.
Når kommer mensen etter avbrutt forsøk?

Hei! Jeg er helt ny her, men prøver meg på et spørsmål

Jeg og samboer har prøvd i over 2 år med å få barn. Vi begynte med et icsi-forsøk nå i høst. Jeg gikk på nesespray (suprecur) i ca 4 uker og sprøyter (puregon) i litt over 2 uker før vi måtte avbryte hele forsøket. Eggene hadde ikke vokst nok, så de ville avbryte og starte på nytt med en høyere dose. Jeg venter nå på mensen for å komme igang med neste forsøk, men den kommer aldri! Jeg pleier alltid å være veldig presis. Mensen skulle egentlig kommet for snart 2 uker siden. Jeg har også gått på en 10dagers tablettkur (provera), for å få den til å komme.. Er det helt normalt at det skal ta så lang tid?
Jeg drømmer om at jeg kan være gravid, men regner ikke med det så har ikke turt å ta en test
Julebrus er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-11-2014, 22:37   #2
Kims
Hjelpeadmin

Kims sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 5,514
Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når kommer mensen etter avbrutt forsøk?

Hei, Julebrus!

Velkommen hit! Så trist at forsøket ditt ble avbrutt. Jeg fikk også avbrutt mitt første forsøk etter nesespray (Synarela) og sprøyter (Gonal-f). Jeg hadde tatt sprøyter i 9 dager og var inne på UL på sprøytedag 10, hvor det ble oppdaget at jeg hadde cyster på eggstokkene som gjorde at eggene ikke modnet.

Sa legen noe om hvor lang tid det kom til å ta før mensen ville komme? Hos meg kom den ganske raskt etter at jeg sluttet med medisinene. Den dagen forsøket ble avbrutt hadde jeg tatt nesespray om morgenen men ikke tatt dagens sprøyte enda. Jeg fikk spotting fire dager senere og mensen kom seks dager etter avbrutt forsøk.

Det høres rart ut at det skal ta så lang tid. Har du spurt en lege på IVF-seksjonen om dette er noe som kan skje?

Jeg skjønner godt at du ikke tør å teste. Uansett hvor innstilt man er på at den kommer til å være negativ så blir man jo skuffet. Kanskje er det lurt å ta en test likevel, så vet du det helt sikkert?

Etter 4,5 år lyktes vi!
1. ICSI: avbrutt. 2. ICSI: tidlig SA 5+4. 1. FER: avbrutt. 3. ICSI: +

Søskenforsøk: 1. FER april 2013: +

Den store overraskelsen:
Hjemmelaget spire endte med SA 6+1 i juli 2016.
Rett fra SA til ny positiv test, men det var en ex.u. som 6+0 endte med hasteoperasjon.
+ februar 2017.
Kims er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-11-2014, 22:52   #3
Julebrus
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2014
Meldinger: 2
Julebrus er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Når kommer mensen etter avbrutt forsøk?

Sitat:
Opprinnelig postet av Kims Vis post
Hei, Julebrus!

Velkommen hit! Så trist at forsøket ditt ble avbrutt. Jeg fikk også avbrutt mitt første forsøk etter nesespray (Synarela) og sprøyter (Gonal-f). Jeg hadde tatt sprøyter i 9 dager og var inne på UL på sprøytedag 10, hvor det ble oppdaget at jeg hadde cyster på eggstokkene som gjorde at eggene ikke modnet.

Sa legen noe om hvor lang tid det kom til å ta før mensen ville komme? Hos meg kom den ganske raskt etter at jeg sluttet med medisinene. Den dagen forsøket ble avbrutt hadde jeg tatt nesespray om morgenen men ikke tatt dagens sprøyte enda. Jeg fikk spotting fire dager senere og mensen kom seks dager etter avbrutt forsøk.

Det høres rart ut at det skal ta så lang tid. Har du spurt en lege på IVF-seksjonen om dette er noe som kan skje?

Jeg skjønner godt at du ikke tør å teste. Uansett hvor innstilt man er på at den kommer til å være negativ så blir man jo skuffet. Kanskje er det lurt å ta en test likevel, så vet du det helt sikkert?
Takk for svar
Ja, var veldig kjedelig at vi måtte avbryte.. Men sånn er det vel bare :-/
Legen sa ikke noe om at mensen kunne bli forsinket når jeg var der sist, men hun ringte meg en uke etterpå og sa jeg skulle begynne på Provera fordi mensen kunne bli litt forsinket.. Jeg tenkte først at det ikke var noe vits i, for jeg følte at mensen var rett rundt hjørnet.. Men nå sitter jeg her snart to uker etterpå og bare venter Har hatt veldig ømme pupper og litt murringer nedi der.. Har egentlig kjempelyst til å ta en test, men er så redd for skuffelsen hvis den er negativ.. Ikke har vi hatt spesielt mye sex den siste tiden heller.. Men alle disse sprøytene og sprayene, kan de gjøre meg lettere gravid på den vanlige måten?
Julebrus er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:09.