Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-05-2004, 23:37   #21
Alibaba
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Re: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av Desembergirl
Er blå den "minste"?
Jeg bruker blå ob om dagen, og de to verste nettene når mens akkurat har satt igang. Ellers så blør jeg ikke om natten før jeg står opp om morgnen. Og da kommer alt som skulle ha kommet i løpet av de timene jeg har sovet. Ergo: styrte ut på do for minst mulig søl... :vibba:
Ellers så bruker jeg bind om natten for variasjonen sin del. Liker overhode ikke å gå med dette om dagen.

Kanskje jeg kan bruke en annen ob om natten?
Jeg er som deg jeg og. Hater bind om dagen. Det er forferdelig ekkelt!!

Når jeg blør som mest den første eller de to første døgnene, hender det at jeg har tampong hele natta, for å ikke få DEN fossen når jeg står opp. For jeg blør heller ikke når jeg ligger, men når jeg reiser meg opp, så renner det, og jeg må bare løpe ut på do, for å slippe å få det sølet... For det renner jo ut raskere enn bindet absorberer, så da blir det egentlig bare søl...

HATER mensen.......!!!
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 09:20   #22
Puspersille
Supermedlem

Puspersille sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 868
Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.Puspersille er et navn alle kjenner.
Sv: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Dytter denne opp litt...

Puspersille er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 09:59   #23
Kybele
Gjest

Siden du dyttet den opp PusPersille, så kan jo jeg fortelle om en venninne av meg som fikk influensa-symptomer, var hoslegen og fikk bekreftet influensa, gikk hjem og la seg på sofaen, og få timer etterpå ikke kunne røre seg...

Rett på intensiven med blålys....

Hun lå på intensiven i to uker uten å kunne røre seg, og to uker på vanlig avdeling før hun fikk komme hjem igjen nesten like frisk som hun var før, men skikkelig sliten i hele kroppen....

Var først flere timer etter at hun ble lagt inn at de oppdaget at hun hadde tampong, og når de tok den ut var den grønn.... Laboratoriet bekreftet at det var gule stafylokokker på den, altså den bakterien som forårsaker TSS....

Hadde de ventet litt til med å ringe etter ambulanse, så hadde det gått gale...

MEN: hun fikk beskjed av legene at hun fremdeles kan bruke tampinger, men må være ekstremt nøye med ikke å la de være i mer enn 3 timer av gangen, og ikke bruke tamponger hele døgnet!

Så etter det har jeg brukt bind på natten.... fikk litt panikken over å se hun så dårlig.....
kan legge til at dette er en jente som er virkelig livlig til vanlig. finner på sprell hele tiden, og har alltid en rask kommentar, og hun bare lå uten å kunne løfte hånden engang i to uker....

var ikke for å skremme, men litt greit for dere å vite at det egentlig kun er tilfeldigheter som skal til! for den bakterien som skaper TSS, er helt naturlig en del av bakteriefloraen hos de fleste av oss!!! og for ordens skyld: en kan få TSS uten å ha brukt tamponger og.. så til og med menn kan få det!!!
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 10:11   #24
Nabojenta
Gjest

Jeg har de siste årene kun brukt ob! Og jeg var ikke så nøye med hvor lenge dem satt i... Men etter SA nå i august, har jeg ikke klart å bruke ob! Føler plutselig det er blitt så "skittent" Føler meg mere renslig og hygenisk når jeg bruker bind, og føler også at kroppen renser bedre opp der nede, når den får lov til å blø seg ferdig! Og så skifter man jo oftere når man bruker bind(hvertfall jeg), og jeg har alltid med meg ASAN-våtservietter under mens....

Man kan vel si at jeg har hatt flaks, som ikke har blitt syk, for jeg hadde i samme ob gjennom hele natten, og noen netter ble laaaange...
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 10:43   #25
Tidl. bruker
Gjest

Jeg har alltid brukt tampong, og skifter dem noen ganger ikke før det har gått 8 timer. På pakka står det at det er 8 timer som er max. brukstid. TSS er en utrolig sjelden sykdom, og det er viktig med hygienen også, ikke bare hvor ofte man skifter.
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 11:47   #26
-Nemooo-
Gjest

Hjelpes, nå ble jeg litt redd!

Jeg blør ganske lite når jeg har mensen, og derfor bruker jeg alltid tamponger. Også om natten. Jeg skifter nok IKKE ofte nok, siden jeg blør så lite så har jeg liksom ikke sett det store behovet...

Huff, tenkt om jeg har tette/ødelagte eggledere på grunn av dette? Eneste utrednng jeg ikke har vært på enda, er nettopp lap... Huff og huff...
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 12:19   #27
Sookie_80
Seniormedlem

Sookie_80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,325
Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.Sookie_80 har en strålende fremtid.

Hei,

Takk for at du dyttet denne opp, Puspersille Jeg bruker alltid tampong, men varierer størrelsen.
Er ikke alltid flink til å bytte så ofte som anbefalt her, men det skal det bli slutt på nå ja!! Vet dere om man får noen symptomer hvis noe har gått galt i forbindelse med dette, har vel hørt at egglederbetennelse er ganske smertefullt. Jeg har aldri hatt noen smerter der nede, så håper det har gått bra for min del da. Og for alle andre selvfølgelig
Gammel 14-11-2005, 20:02   #28
Tidl. bruker
Gjest

Sv: Re: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av Tassen
Jeg bruker nesten aldri tamponger. Har dårlig erfaring med dem fra jeg var ung (yngre...). Uansett hvor små de var så følte jeg meg helt uttørket i skjeden etter en mens runde, og det til tross for at jeg byttet ofte og brukte bind om natten.

Så nå er det bare bind for meg...., men det er jo kommet så mye på markedet nå, så jeg legger ikke merke til dem lengre. Tampongene kjenner jeg hele tiden.
Signerer. Akkurat slik er det med meg også.
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 20:09   #29
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av -Nemooo-
Hjelpes, nå ble jeg litt redd!

Jeg blør ganske lite når jeg har mensen, og derfor bruker jeg alltid tamponger. Også om natten. Jeg skifter nok IKKE ofte nok, siden jeg blør så lite så har jeg liksom ikke sett det store behovet...

Huff, tenkt om jeg har tette/ødelagte eggledere på grunn av dette? Eneste utrednng jeg ikke har vært på enda, er nettopp lap... Huff og huff...
Du kan gjerne ha tette eggledere av andre grunner, men ikke av TSS utløst av tampongbruk, for da hadde du vært så syk at du visste om det.

Sist endret av Tidl. bruker; 14-11-2005 kl 20:17.
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 20:09   #30
Mola
Gjest

Hei!
Har hørt at man skal skifte ofte og heller ikke bruke sånne super-pluss-oppsugingsevne tamponger. Personlig bruker jeg bare bind. Har jo bare mensen toppen tre dager, så er ikke så mye pes med disse bindene syns jeg
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:47.