Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2006, 18:44   #41
Amaya
Veteranmedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Midt Norge
Meldinger: 3,619
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av Vil jeg??
Hvordan er det når det gjelder tampax? Jeg har aldri likt OB, ikke noe glad i blod på fingrene.. Tampaxene har innføringsrør så man slipper griseriet..

Disse er jo også laget for at man skulle kunne ha de i lengre. Det står jo til og med i "bruksanvisningen" at man kan ha de 6-8 timer.. Noen som vet noe om dette?
Det er vel like viktig aa bruke rett stoeresle paa tampax som for ob. Jeg vil tro reglene er lik for tampax som for ob naar det kommer til hvor ofte det maa skiftes.

Her har OB likt hylster med tampaxen, finnes ikke det i norge?
Søskenforsøk: 1 Ivf juli 2013
Søskenforsøk: 2 Ivf okt 2013
Søskenforsøk: 3 ivf, avbrutt pga spontan eggløsning
Søskenforsøk: feb 2014
Amaya er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 18:52   #42
Iset
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Re: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

*Har ikke lest hele tråden*

I tillegg er jo ikke tampong bra for bakteriefloraen, dermed har ikke sædcellene et optimalt miljø å leve i. Med mindre man bruker disse melkesyreinnsatte tampongene som fås kjøpt på apoteket nå.

Jeg bruker ikke tampong selv, bruker Always nattbind hele tiden. Det lukter ikke og det søler ikke. Kjempebra bind. Alle andre typer er boss.
  Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 19:10   #43
LilleSoll
Supermedlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,442
LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.LilleSoll er som en lysfontene.

Fant en tidligere tråd om TSS her
LilleSoll er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2006, 21:22   #44
Spent og utålmodig
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Amaya
Her har OB likt hylster med tampaxen, finnes ikke det i norge?
Jeg har ikke sett det noen gang hvertfall... Så hvis noen finner det så si fra a..

Når det gjelder størrelse så er det vel det jeg er flinkest til å passe på..
  Svar med sitat
Gammel 10-03-2006, 10:45   #45
Marihøne
Gjest

Jeg bruker for det meste Tampax. Problemet med bind, er at jeg så lett får sopp pga fuktigheten og varmen.
Men jeg skal teste ut tampongene med melkesyre. Kanskje det er tingen???
  Svar med sitat
Gammel 04-05-2006, 22:55   #46
Miss I
Supermedlem

Miss I sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,158
Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.Miss I er bare skikkelig grei.

Åhhh....!

1. IVF og to frys 2011: Neg.
2. IVF i mai 2012: + 11. juni!! Gutt f/d uke 20
Tre frys i 2014 = Tre kjemiske
3. IVF des. 2014: +
lille julaften og vakreste jentebarnet ble født i august 2015

- t a k k -
💛

Sist endret av Miss I; 08-05-2006 kl 21:28.
Miss I er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-06-2006, 01:47   #47
tuppsi
Gjest

Hei.
Jeg brukte alltid tamponger før. Men har alltid vært plaget med sår i kjeden. Har vært til 3 forskjellige spesialister de siste årene, men den siste jeg kom til sa jeg måtte slutte med tamponger, g-streng, skyllemiddel og piller (hormoner) og jeg skulle slutte med en ting av gangen. ble faktisk bedre da jeg kom til tampongene (ikke helt bra) men nå etter pilleslutt er jeg bra.
Gynekologen sa at tampongene tørker ut kjeden, slik at bakteriefloraen og alt det andre som skal være der forsvinner.

Så nå bruker jeg bare bind (synes ikke det blir den samme "tryggheten" som jeg hadde med tamponeer, men det får så være når alt det andre er bedre.
  Svar med sitat
Gammel 26-06-2006, 09:30   #48
Stardust
Gjest

Jeg bruker tampong, men bare på dagen. Bruker stort sett normal, iallefall ikke noe større enn det.Skifter hver 4-5 time. På natten har jeg aldri brukt tampong, bare bind. De siste 1-2 dager av mensen så bruker jeg bare bind eller truseinnlegg for da blør jeg så lite og føler at jeg selv med de minste tampongene blir helt uttørket
En gang glemte jeg en tampong over natten og oppdaget det først da jeg skulle sette inn en ny på morgenen, da var jeg nervøs, men det det gikk bra Er veldig nøye med tiden etter denne hendelsen.
  Svar med sitat
Gammel 30-07-2006, 19:20   #49
Lavendel
Gjest

livredd for at tampongbruken min kan ha ødlagt frukbarheten min (gjort meg steril) tidligere sov jeg med tampong og da hele natten (dumme dumme meg), har riktignok ikke gjort dette på ca 2 år da.

har ikke hatt tss da.. det hadde jeg nok merket
men kan jeg få tette eggledere/betenelse likevel?

får postiv el-test (men temper ikke så vet jo ikke om jeg faktsik har el sånn egentlig), får man egentlig el når man har hatt tette eggledere eller betenelse

er ferdig med 2pp
  Svar med sitat
Gammel 02-11-2006, 21:01   #50
Dans_i_Valhall
Gjest

Sv: Re: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av vilje
Jeg så en dokumentar en gang om TSS. Sykdommen oppsto først når man begynte å produsere syntetiske tamponger med ekstremt god oppsugningskraft. Man bør unngå "supertamponger". Jeg vet ikke hva slags materialer som brukes i dagens produkter (bruker ikke selv) men det var visst de gammeldagse bomullstampongene som var tryggest. (kan hende syntetiske "supertamponger" er forbudt for alt jeg vet)
Ja, de begynte å lage tamponger som var MINDRE effektive etter utbruddet av TSS blant unge jenter! Jeg var så sur på OB etter at de kuttet ut det "elastiske" ytre laget på tampongene deres, men jeg vet nå at det var en grunn for forandringen! Det er bare den aller minste typen som enda har det laget utenpå! (Dere husker kanskje reklamen med bilde hvor de strekker ut dette laget jeg snakker om...)
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:06.