Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-03-2010, 14:53   #71
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Viktig melding ang tampongbruk!!

Hehe, jeg brukte tampax de to gangene jeg prøvde, og jeg fikk liksom ikke til å få den ut uten at tyngdekraften sørget for at hele skiten landa på hånda mi Sikkert bare en treningssak, men inni mitt hode så er det mye bedre at ting får renne helt ut uten hindringer, enn å samle det opp inni der Og jeg kjenner ikke at noe renner ut, altså, bare når det evt kommer større leverklumper..... Og så har jeg veldig god kontroll på hvor mye som kommer, og hvordan det ser ut i forhold til 'normalen' om det skulle være noe

Godt vi er forskjellige
  Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 14:54   #72
mOHe
Veteranmedlem

mOHe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 3,832
mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.

helt enig

og det er vel uansett sunnere å bruke bind!

1. AID høsten 2013 negativt. 2. AID endte i ex u og 1 eggleder mindre... 1. IVFD 2014 negativt. Frys i april
mOHe er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 15:52   #73
DayDreamer
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Heidisen Vis post
Du har jo tampax da flippy
Da får man ikke / minimalt med blod på fingrene pga innføringshylsa.

Jeg takler IKKE bind. våkner om natta av at det kiler i rompa pga blod som siver ut selv om jeg ligger på magen og kjenner at det renner ut på dagen

Men vet ikke om jeg ville brukt sånn kopp. Vi har jo ikke vask på do på jobb. må liksom ut av avlukket. og det er 2 avlukker her. syns jeg ser en kollega komme inn der jeg står og skyller en blodig plastdings i fellesvasken
Hehehe.
Det er bare å tørke den med papir og så finnes det små pakker med våtservietter som desinfiserer som man kan kjøpe, laget til den bruken.
Forøvrig trengs ikke denne å byttes så ofte som f.eks. tampong, fordi den suger ikke til seg noe. Det går fint ann å gå 8 timer eller mer dersom man ikke blør veldig mye da.
Jeg fikk tilogmed mindre menssmerter, men jeg hadde mye smerter da jeg brukte tampong. smertene var langt nede, ikke i magen liksom.

Anbefales virkelig hvertfall.
  Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 16:00   #74
mOHe
Veteranmedlem

mOHe sin avatar

mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.

Aha! Hvis man ikke MÅ skylle den og koke den og styre og årne så høres det med ett bedre ut

Jeg er ikke redd for blod på fingra i hvert fall

Men sover man med den?

1. AID høsten 2013 negativt. 2. AID endte i ex u og 1 eggleder mindre... 1. IVFD 2014 negativt. Frys i april
Gammel 22-03-2010, 16:08   #75
DayDreamer
Gjest

Sitat:
Aha! Hvis man ikke MÅ skylle den og koke den og styre og årne så høres det med ett bedre ut

Jeg er ikke redd for blod på fingra i hvert fall

Men sover man med den?
MÅ ikke skylle nei, ikke hele tiden hvertfall. Om du skyller den typisk før jobb og etter jobb går det helt bra ifølge bruksanvisninger osv.

Jeg sover med den og det fungerer kjempebra
Det som er det diggeste med alt synes jeg at jeg ikke merker at jeg har den og at det ikke lukter "mensen". Det lukter ingenting, det lukter bare rent. blod lukter jo i utgangspunktet ingenting.
  Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 16:20   #76
ZoePurls
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 216
ZoePurls er en ukjent størrelse akkurat nå.

Enig ang lukt! Jeg er også glad jeg slipper å tenke på at jeg må få søppelet ut fra badet omtrent en gang om dagen for å slippe at det og begynner å lukte ::

Ang det med skyllinga, så må de færeste ha den ut i løpet av en arbeidsdag. Hvis du blør kraftig må man jo det, men de som har "normale" mengder kan fint gå 8-12 timer.

ZoePurls er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 16:35   #77
mOHe
Veteranmedlem

mOHe sin avatar

Hmm, skal tenke på det. absolutt

men, nå blir jo dette siste mensen på minst 9 mnd

Gammel 22-03-2010, 16:48   #78
CecilieL
Supermedlem

CecilieL sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 798
CecilieL vil raskt nok bli berømt.CecilieL vil raskt nok bli berømt.CecilieL vil raskt nok bli berømt.CecilieL vil raskt nok bli berømt.

Hmmm...definitivt noe å utforske nærmere!

Har jo ikke så stort behov nå da (...farskens spiral...) men vil jo det etterhvert.

Har ikke brukt tampong etter jeg fikk ungene, og bind er til tider.... !

(Ser at det kunne vært veldig praktisk med en sånn etter fødsel og innsetting av spiralen, for å bruke bind 3,5 mnd i strekk- det blir du sår av! )
CecilieL er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 16:50   #79
CecilieL
Supermedlem

CecilieL sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 798
CecilieL vil raskt nok bli berømt.CecilieL vil raskt nok bli berømt.CecilieL vil raskt nok bli berømt.CecilieL vil raskt nok bli berømt.

Sitat:

Forresten hvilke ulike varianter finnes det av disse "begrene" ? Er de noen forskjeller? Er noen bedre en andre??
CecilieL er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 16:51   #80
ZoePurls
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 216
ZoePurls er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Hmm, skal tenke på det. absolutt

Hihi ikke sant! Jeg har også tenkt å teste positivt ca palmesøndag, så trenger den nok ikke med det første!

ZoePurls er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:41.