Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Utredning for infertilitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-03-2014, 22:41   #11
Smurfie
Moderator

Smurfie sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Trøndelag
Meldinger: 603
Smurfie er på vei til noe stort.
Sv: Lapraskopi...

Sitat:
Opprinnelig postet av Elise25 Vis post
Hei!
Noen som har tatt lapraskopi før og kan fortelle litt om hvordan det er?
Vondt i etterkant, er det vanlig med sykemelding?
Hei! Jeg hadde lap. i november, der de brente flere hull på eggstokkene mine, pga. mange (!) folikler.. Har PCOS.. Fikk 3 snitt på magen, ett like under navlen på 2cm og ett på hver side (eggstokk området) i trusekanten - de er bittersmå.. Fikk sykmelding i 1 uke, men hadde heldigvis en uke fri fra jobb i etterkant.. hadde store smerter de første 4 dagene (lite med luftsmerter), derretter bedring for hver dag, men ikke arbeidsfør etter 1 uke.. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men det er greit å vite at det kan skje ;-) Nå kan det virke som jeg er veldig følsom for smerter i eggstokkene mine, for jeg har uvanlig vondt under og etter egguttak også, i følge sykepleierne.. Ønsker deg lykke til, og håper du får det slik som de andre beskriver
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt, overstimulert *Frys Mars-Kjemisk *Frys April-Avbrutt *Frys Juni-Kjemisk
*Frys August- MA uke 11 *Frys Desember - Negativ
5. ICSI m/TESA Februar 2016 -
MA uke 6/7 (4 blasto igjen i frysen v/St.Olav) *Hysteroskopi April 2016*
6. ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!) -
Smurfie er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-03-2014, 23:19   #12
Tmz
Medlem

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Vestfold
Meldinger: 368
Tmz er en ukjent størrelse akkurat nå.

Er eneste grunn til lap å sjekke eggledere? Det finnes gynekologer som gjør dette med ultralyd og kontrastveske. Sprøyter inn veske og ser at den kommer ut på andre siden av egglederen. Jeg har gjort dette, og var helt smertefritt. Tok 5 min fra jeg kom inn døra...
Men er bare noen få som gjør dette, så du må kanskje sjekke litt rundt i området der du bor..
Tmz er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-03-2014, 07:17   #13
Sunniv
Supermedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 732
Sunniv er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ingrid83 Vis post
Kanskje litt utenfor dette, men kan jeg spørre hvordan/hvorfor dere får LAP? Vi skal i gang med IVF i August, har ikke hatt LAP i det hele tatt. Har spurt både gyn her lokalt og nå på Haukeland på fertilitetsavd. Får bare beskjed om at dette er ikke noe de gir uten videre, og de ser ingen vits med å gjøre det. Jeg er veldig glad for at vi skal i gang med IVF i August, det er helt toppers. Men klarer ikke helt å frarive meg fra tanken om at LAP kanskje kunne avdekket/fisket noe, slik at vi kunne klart det naturlig. Men er vel liten sjanse siden jeg ikke får dette. Har kraftig PCOS, med eggstokker tjåka fulle av folikler...... Så er vel ikke håp uten IVF..
Vi skulle ha inseminering, så Riksen ville sjekke åpne egglederene, samt om jeg hadde endometiose og evnt polypp. Veldig greit å få den sjekken.

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:36.