Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Nedsatt sædkvalitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-02-2012, 19:06   #31
sirkal
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 153
sirkal er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Mannen skal ta sædprøve

Sitat:
Opprinnelig postet av Pripp Vis post
Skjønner deg godt der. Jeg tenker i samme baner. For meg blir det helt feil. Da ville jeg heller hatt at 100% ikke-biologisk adoptivbarn isteden. Jeg har allerede ett barn som ikke er min kjære's biologiske barn, så for meg så ville det føles som å få barn med en annen enda en gang, og denne gangen mens jeg er i forhold med min kjære. Det føles fullstending feil for meg, så jeg håper virkelig vi lykkes med ICSI nå, slik at det aldri blir noe tema. Tror ikke min kjære liker ideen om donor heller, ettersom han kom med en kommentar i de baner etter forsamtalen. Da med avsluttende kommentar "da vil jeg heller adoptere tror jeg".

Helt enig med deg. Vi får dessverre ikke adoptere pga kronisk sykdom, men hvis vi hadde fått det, så ville det ha vært den beste løsningen hvis icsi ikke skulle funke. Blir liksom helt annerledes å få et barn som allerede er født av andre biologiske foreldre, enn å få sæd fra en fremmed mann inn i kroppen på en måte. Som adoptivforeldre er man jo i samme båt og stiller likt overfor barnet, men jeg syns det er vanskelig å forestille meg å være gravid med et barn som er mitt biologiske, men ikke sambo sin.. Hvis jeg ikke kan få et biologisk barn med mannen jeg elsker, så får det heller være tror jeg

Håper det klaffer med icsi for dere Har dere prøvd lenge? Og hva er problemet med din kjæres svømmere?
sirkal er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-02-2012, 19:56   #32
Pripp
Supermedlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Vestfold
Meldinger: 388
Pripp er en kommende stjernePripp er en kommende stjerne

Sitat:
Opprinnelig postet av sirkal Vis post
Hvis jeg ikke kan få et biologisk barn med mannen jeg elsker, så får det heller være tror jeg

Håper det klaffer med icsi for dere Har dere prøvd lenge? Og hva er problemet med din kjæres svømmere?
Enig .

Vi har prøvd i 2 år. Blenda tester like lenge. Min kjære har "sterk teratzoospermia". Det er visst en genetisk tilstand det ikke kan gjøres noe med. Ingen vitaminer e.l. hjelper, så han trengte bare ta èn sædprøve og så ble vi henvist videre til ICSI. Tok 2 mnd. fra søknad sendt til vi startet behandlingen. Er i siste fase nå, men kjenner jo at jeg ikke har helt roen i meg enda likevel. Cellene hans har god beveglighet og generell mengde, men mengden som er abnormal er veldig høy(feil hodeform).
Positiv test 23/3! - En liten gutt kom endelig til oss den 9. desember 2012

Pripp er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-02-2012, 16:45   #33
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Oslo
Meldinger: 362
pippi79 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Da har vi fått svar på sædprøve nummer tre. Og mannen har gått fra 200 mill til 1 mill sædceller Purvis tror det er fordi pergoen har gjort så sædlederene har hovnet opp og tettet de igjen... Men betennesle er ihvertfall borte, så det er jo bra Så da må vi vente en mnd til for å se om volumet kommer seg opp igjen. Skal ikke være lett dette her altså. Ellers blir det ikke donor på oss heller. Jeg må innrømme at jeg hadde ønsket det dersom vi ikke får det til på egen hånd, men mannen sier det er HELT uaktuelt. og jeg skjønner han jo på det. Vi får heller ikke adoptere, så får krysse figrene på at vi får egne.

Masse masse lykke til med icsi Pripp
pippi79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2012, 22:59   #34
sirkal
Medlem

Pripp: Vi har også unormalt utseende på (98% av) spermiene, men det er visst pga infeksjon Har dere også vært hos dr Purvis?
Krysser iallefall fingrene for at det klaffer for dere på 1 forsøk

Pippi79: Uansett veldig bra at betennelsen er borte, selv om det er kjipt at volumet har gått ned. Ante ikke at pergo kan gjøre sædlederne tette Hva er i så fall mulighetene for at de kan åpnes igjen? Hadde det skjedd noen endring med de andre sædparameterne da?Og har Purvis sagt noe om mulighetene deres for å lykkes på egen hånd etter endt behandling?
Gammel 28-02-2012, 17:10   #35
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Sitat:
Pripp: Vi har også unormalt utseende på (98% av) spermiene, men det er visst pga infeksjon Har dere også vært hos dr Purvis?
Krysser iallefall fingrene for at det klaffer for dere på 1 forsøk

Pippi79: Uansett veldig bra at betennelsen er borte, selv om det er kjipt at volumet har gått ned. Ante ikke at pergo kan gjøre sædlederne tette Hva er i så fall mulighetene for at de kan åpnes igjen? Hadde det skjedd noen endring med de andre sædparameterne da?Og har Purvis sagt noe om mulighetene deres for å lykkes på egen hånd etter endt behandling?
Det er sannsynlig at hevelsen vil gå ned, så han skal ta enda en prøve om 3 uker. Dersom denne er like dårlig vil vi bli henvist til icsi.
Nå var det 10% raskt progressive spermier, og 96% abnormale. Det er blitt mye bedre enn det var, men vi måtte ta det med forbehold ettersom volumet var så lavt. Det står at han har nedsatt fertilitet, men befruktning kan finne sted derosm jeg er svært fruktbar.
I dag har jeg vært på ny GU, og alt ser bra ut Samt tatt de blodprøvene jeg trenger for eventuell Icsi. Lap ville de ikke sende meg på, sa det var bortkastet dersom vi uansett skulle ha Icsi.
Gammel 28-02-2012, 21:21   #36
sirkal
Medlem

Så bra at hevelsen sannsynligvis vil gå ned! Og at sædkvaliteten tross alt har blitt bedre Tror dette går riktig vei!

Jeg lurer litt på om sædkvaliteten kan fortsette å bedre seg over tid etter at prostatitten er borte, eller om man ser eventuell bedring innen tre måneder etter avsluttet antibiotikakur Har dere fått noe info om det?
Gammel 29-02-2012, 07:16   #37
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Sitat:
Så bra at hevelsen sannsynligvis vil gå ned! Og at sædkvaliteten tross alt har blitt bedre Tror dette går riktig vei!

Jeg lurer litt på om sædkvaliteten kan fortsette å bedre seg over tid etter at prostatitten er borte, eller om man ser eventuell bedring innen tre måneder etter avsluttet antibiotikakur Har dere fått noe info om det?
Det vet jeg ikke... Ring og hør med Purvis? Jeg har fått god hjelp av kontordamen der og, hun kan faktisk svare på en del. Hun ringte oss opp igjen etter å ha sjekket noe med Purvis
Jeg har og god tro på at dette skal gå nå Mannen svinger mellom sur og deppa og at han ikke vil ha ivf ennå. Vil klare det selv... Jeg skjønner jo det, men samtdig er det jo ikke noe vits i å vente i evigheter heller. Jeg er snart 33, og drømmen er jo å få to barn
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:11.