Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Nedsatt sædkvalitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-02-2012, 11:20   #21
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Oslo
Meldinger: 362
pippi79 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Mannen skal ta sædprøve

Sitat:
Opprinnelig postet av sirkal Vis post
Tror dere ikke jeg hadde glemt å oppgi vår nye adresse etter at vi flyttet i høst, så brevet fra Purvis var sendt i til feil adresse Og hun kunne ikke oppgi resultatene over telefon, så hun skulle sende et nytt brev tidligere i dag.
Blir nervevrak altså Det eneste jeg fikk vite var at det ikke var sendt noen resepter med, så nå prøver jeg å finne ut om det er et bra eller dårlig tegn..
Heller ikke ålreit å tenke på at det ligger et såpass personlig brev i et fremmed menneskes postkasse heller
Så utrolig kjedelig.... Får håpe du får svaret i dag da Og at ikke noen andre åpner det første brevet
Jeg vil tror det er et godt tegn at det ikke ligger med noen resepter, da er han mest sannsylig helt frisk

Venter spent på hva dere får vite.
pippi79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-02-2012, 14:33   #22
sirkal
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 153
sirkal er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av pippi79 Vis post
Så utrolig kjedelig.... Får håpe du får svaret i dag da Og at ikke noen andre åpner det første brevet
Jeg vil tror det er et godt tegn at det ikke ligger med noen resepter, da er han mest sannsylig helt frisk

Venter spent på hva dere får vite.

"Redusert kvalitet relatert til tidligere prostatitt. Du har redusert fertilitetspotensiale med mulighet til å befrukte partner over tid, hvis hun har god fruktbarhet."

Vel vel, håpet jo i det minste på denne beskjeden, selv om det er hardt å vite at det er redusert fertilitet. Var dårlig motilitet og kun 2 % normal morfologi. Er liksom både lettet og lei meg nå. Hva er god fruktbarhet og hva er over tid mon tro? Et halvt år, ett år, to år?...
Men det som iallefall er et lyspunkt er at betennelsescellene er borte, altså at prostatitten er kurert! Det har tatt halvannet år og 5 antibiotikakurer! Jeg hadde aldri trodd at den faktisk skulle forsvinne, så det er utrolig. Purvis kan sakene sine altså
Var også hos gynekologen i går, og han sendte henvisning til laparoskopi, så skal få tatt den før sommeren. Og det er nok lurt, for det er tydeligvis min fruktbarhet det står og faller på nå..
Men Purvis skrev ingenting om blodprøve ift antistoffer, vet du noe om dette Pippi79? Altså, hvorfor noen skal ta blodprøve og noen ikke?
sirkal er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-02-2012, 15:01   #23
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Sitat:
"Redusert kvalitet relatert til tidligere prostatitt. Du har redusert fertilitetspotensiale med mulighet til å befrukte partner over tid, hvis hun har god fruktbarhet."

Vel vel, håpet jo i det minste på denne beskjeden, selv om det er hardt å vite at det er redusert fertilitet. Var dårlig motilitet og kun 2 % normal morfologi. Er liksom både lettet og lei meg nå. Hva er god fruktbarhet og hva er over tid mon tro? Et halvt år, ett år, to år?...
Men det som iallefall er et lyspunkt er at betennelsescellene er borte, altså at prostatitten er kurert! Det har tatt halvannet år og 5 antibiotikakurer! Jeg hadde aldri trodd at den faktisk skulle forsvinne, så det er utrolig. Purvis kan sakene sine altså
Var også hos gynekologen i går, og han sendte henvisning til laparoskopi, så skal få tatt den før sommeren. Og det er nok lurt, for det er tydeligvis min fruktbarhet det står og faller på nå..
Men Purvis skrev ingenting om blodprøve ift antistoffer, vet du noe om dette Pippi79? Altså, hvorfor noen skal ta blodprøve og noen ikke?
Så bra at prostatitten er borte
Ettersom han ikke har henvist til ivf/icsi kan det jo ikke være helt kjørt heller Men tror jeg hadde tatt en telefon og hørt hvorfor de ikke sjekker antistoffer.

Jeg er veldig veldig spent på mannens prøver om to uker.
Lurer på om jeg burdre få tatt lap også.. Er jo dumt å sette igang med icsi dersom det er noe galt med meg som vi ikke vet om

Lykke til med lap - og må vi begge få store mager snart
Gammel 08-02-2012, 15:04   #24
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Sitat:
Så bra at prostatitten er borte
Ettersom han ikke har henvist til ivf/icsi kan det jo ikke være helt kjørt heller Men tror jeg hadde tatt en telefon og hørt hvorfor de ikke sjekker antistoffer.

Jeg er veldig veldig spent på mannens prøver om to uker.
Lurer på om jeg burdre få tatt lap også.. Er jo dumt å sette igang med icsi dersom det er noe galt med meg som vi ikke vet om

Lykke til med lap - og må vi begge få store mager snart
Kom på en ting til. Mener purvis sa det er de raskt progressive spermiene som klarer befrukte. Tror denne bør ligge over 25%. Mannen har bare 3%, og Purvis mente hovedproblemet vårt lå her og i betennelsen.
Gammel 08-02-2012, 23:34   #25
sirkal
Medlem

Sitat:
Kom på en ting til. Mener purvis sa det er de raskt progressive spermiene som klarer befrukte. Tror denne bør ligge over 25%. Mannen har bare 3%, og Purvis mente hovedproblemet vårt lå her og i betennelsen.

Vi har dårlig motilitet vi også. 20 % med 13% hurtige og 7%progressive

Er enig at du burde ta en lap, selv om det ikke er rutine så tenker iallefall jeg at det er best å sjekke alt som sjekkes kan. Særlig hvis man setter i gang med icsi. Gyn min var ikke sikker på om han skulle henvise meg eller ikke, men så sa jeg at jeg gjerne ville det og at jeg ble så bekymret for alt som kunne være galt, så da gjorde han det likevel. Man må bare pushe litt på og ta kontrollen selv tror jeg!

Hvilke prøver andre enn antistoffene er det dere skal få svar på? Spermprøver etter antibiotikakuren?
Det er fryktelig nervepirrende å vente på svar, er helt utslitt i dag jeg etter ventingen og spenningen. Da jeg stod og skulle åpne brevet i dag, så trodde jeg hjertet skulle hoppe ut av brystet på meg

Men tror og håper vi er på riktig vei begge to! (Eller alle fire)
Gammel 09-02-2012, 06:17   #26
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Sitat:
Vi har dårlig motilitet vi også. 20 % med 13% hurtige og 7%progressive

Er enig at du burde ta en lap, selv om det ikke er rutine så tenker iallefall jeg at det er best å sjekke alt som sjekkes kan. Særlig hvis man setter i gang med icsi. Gyn min var ikke sikker på om han skulle henvise meg eller ikke, men så sa jeg at jeg gjerne ville det og at jeg ble så bekymret for alt som kunne være galt, så da gjorde han det likevel. Man må bare pushe litt på og ta kontrollen selv tror jeg!

Hvilke prøver andre enn antistoffene er det dere skal få svar på? Spermprøver etter antibiotikakuren?
Det er fryktelig nervepirrende å vente på svar, er helt utslitt i dag jeg etter ventingen og spenningen. Da jeg stod og skulle åpne brevet i dag, så trodde jeg hjertet skulle hoppe ut av brystet på meg

Men tror og håper vi er på riktig vei begge to! (Eller alle fire)
Vi venter på antistoffer og ny sædprøve skal taes om 2 uker.
Vi har motilitet på 10 % med 5% hurtige og 3%progressive
Tror jeg bestiller time hos gyn så fort jeg vet om Purvis henviser oss til isci eller ikke.

Dere skal nå fortsette å prøve naturlig? Ingen henvisning?
Dette er så utrolig spennende, er jo så ekstremt viktig å få dette til å gå i ordren. Drømmer om en liten en i 2012 eller 2013

Sist endret av pippi79; 09-02-2012 kl 06:27.
Gammel 09-02-2012, 13:09   #27
sirkal
Medlem

Sitat:
Vi venter på antistoffer og ny sædprøve skal taes om 2 uker.
Vi har motilitet på 10 % med 5% hurtige og 3%progressive
Tror jeg bestiller time hos gyn så fort jeg vet om Purvis henviser oss til isci eller ikke.

Dere skal nå fortsette å prøve naturlig? Ingen henvisning?
Dette er så utrolig spennende, er jo så ekstremt viktig å få dette til å gå i ordren. Drømmer om en liten en i 2012 eller 2013
Tror uansett man må ha tatt to sædprøver for å bli henvist pga nedsatt kvalitet, så tenkte å prøve 3 mnd til og så ta ny prøve, og så få en henvisning da. Så kan vi heller stå i kø mens vi prøver selv De første mnd vi prøvde så hadde sambo fortsatt prostatitten, så føler vi egentlig ikke kan regne med de mnd nå..
Vil forresten tro at når dere får prostatitten under kontroll, så vil sædkvaliteten øke

Har håp om at vi skal klare dette selv, har i alle fall en familiehistorie med meget fertile kvinner Det var også noe av årsaken til at jeg fikk en feeling av at det var noe galt da det ikke skjedde noe. Min mor kunne nærmest planlegge hvilken uke min bror skulle bli født i, og mormor fikk 5 barn etter hun var 36, så håper på at jeg har arvet denne fruktbarheten..

Ja, i løpet av 2013 så håper jeg i alle fall at det blir baby!
Kan ikke forestille meg noen større lykke enn det Livet blir meningsløst uten barn føles det som.
Gammel 15-02-2012, 08:28   #28
pippi79
Medlem

pippi79 sin avatar

Da har vi fått svar på blodprøvene, og han danner ikke antistoffer

Enig med deg at det er en svært trist tanke å skulle forbli barnløse, men vi får bare tror og jobbe for at vi får store mager etterhvert vi og

Har dere vurdert donor dersom mannen ikke blir bedre og icsi ikke gir resultater? Jeg har tenkt tanken, men ikke turt å ta det opp med mannen ennå da jeg vet det vil være noe han vil ta utrolig tungt.
Gammel 16-02-2012, 23:11   #29
sirkal
Medlem

Sitat:
Da har vi fått svar på blodprøvene, og han danner ikke antistoffer

Enig med deg at det er en svært trist tanke å skulle forbli barnløse, men vi får bare tror og jobbe for at vi får store mager etterhvert vi og

Har dere vurdert donor dersom mannen ikke blir bedre og icsi ikke gir resultater? Jeg har tenkt tanken, men ikke turt å ta det opp med mannen ennå da jeg vet det vil være noe han vil ta utrolig tungt.
Gratulerer med null antistoffer Må være en lettelse!

Selv har jeg vel funnet ut jeg foreløpig skal slå meg til ro med det svaret vi fikk fra Purvis, regner med at han ville ha bedt sambo ta en blodprøve hvis han mistenkte antistoffer.

Når det gjelder donor så er vel ikke det aktuelt for verken sambo eller meg.Tanken på å få sæd fra en fremmed mann byr meg rett og slett veldig i mot, og jeg tror det ville ha vært svært vanskelig for min og sambo sin relasjon også. Av diverse grunner får vi heller ikke adoptere, så satser på at det kommer til å bli barn enten på gamlemåten eller via icsi. Har faktisk god tro på at vi kan klare det på egen hånd hvis vi tar tiden til hjelp, for har egentlig en følelse av at jeg har god fruktbarhet Har nettopp hatt el og merker at jeg også slapper mye mer av nå som vi har fått svar på sædprøven. Og det er utrolig deilig

Tror uansett det er veldig vanskelig for mange menn å skulle benytte donor. Men det er kanskje lettere å vurdere det hvis man har vært gjennom mange mislykkede icsi forsøk. Tror uansett dere har veldig gode sjanser til å få det til med deres egne svømmere på ene eller andre måten Blir spennende å se om antibiotikaen har fungert!
Gammel 22-02-2012, 13:44   #30
Pripp
Supermedlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Vestfold
Meldinger: 388
Pripp er en kommende stjernePripp er en kommende stjerne

Sitat:
Når det gjelder donor så er vel ikke det aktuelt for verken sambo eller meg.Tanken på å få sæd fra en fremmed mann byr meg rett og slett veldig i mot
Skjønner deg godt der. Jeg tenker i samme baner. For meg blir det helt feil. Da ville jeg heller hatt at 100% ikke-biologisk adoptivbarn isteden. Jeg har allerede ett barn som ikke er min kjære's biologiske barn, så for meg så ville det føles som å få barn med en annen enda en gang, og denne gangen mens jeg er i forhold med min kjære. Det føles fullstending feil for meg, så jeg håper virkelig vi lykkes med ICSI nå, slik at det aldri blir noe tema. Tror ikke min kjære liker ideen om donor heller, ettersom han kom med en kommentar i de baner etter forsamtalen. Da med avsluttende kommentar "da vil jeg heller adoptere tror jeg".
Positiv test 23/3! - En liten gutt kom endelig til oss den 9. desember 2012

Pripp er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:58.