Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Tester > Andre tester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-06-2012, 08:01   #1
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 1,160
Silje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerne
Progesteron

Legen er på ferie og jeg har målt progesteronet, var bare innom. For å se om jeg har hatt EL... Noen her som vet noe om verdiene og hva de gjerne er etter EL???

1999 2014
?
Silje78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-06-2012, 20:59   #2
Supersnuppa
Supermedlem

Supersnuppa sin avatar

Medlem siden: May 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 741
Supersnuppa er en kommende stjerneSupersnuppa er en kommende stjerne
Sv: Progesteron

Hva slags resultat fikk du?

Skalaen går fra 0-100. Legene er nok ikke helt enige om hvor grensa går for eggløsning, men over 25 har du helt sikkert hatt. Tror min lege mente at grensa gikk på 17.
Supersnuppa er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-06-2012, 05:33   #3
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Silje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerne

Takk for svar supersnuppa
skal ringe inn i dag , de har nok fått resultatet. Jeg testet på mandag.
Men nå tror jeg ikke lenger jeg har hatt EL..
men blir spennende å vite resultatet alikevel

1999 2014
?
Gammel 28-06-2012, 10:13   #4
Supersnuppa
Supermedlem

Supersnuppa sin avatar

Prøven bør jo være tatt akkurat 7 dager etter EL.

Jeg har tatt flere, men hver gang har det vært usikkert akkurat når EL var, og dermed kan særdeles lave resultat bortforklares med det. Jeg tror nå selv jeg har for lave verdier..
Gammel 29-06-2012, 12:26   #5
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Tja.. ivertfall ikke hatt EL da... progesteron var 1

1999 2014
?
Gammel 29-06-2012, 21:49   #6
Supersnuppa
Supermedlem

Supersnuppa sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Liila Vis post
Tja.. ivertfall ikke hatt EL da... progesteron var 1
Oida.. Var det stimulert syklus, eller uten hormoner? Det kan jo også være godt å få svar på hvorfor det tar tid å lage barn
Gammel 29-06-2012, 22:36   #7
Janice
Seniormedlem

Janice sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hjemme
Meldinger: 1,915
Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.

Du må ta progesteronprøve 6-9 dager etter el og den skal ifl min gyn være 20 eller høyere, men jeg fikk målt den til 18 og ble gravid på den el'en

- MA (uke 9) sept-10, SA (uke 7) mars-11, MA (uke 11) juli-11, MA (uke 15) nov-11, MA (uke 8) sept-12

Janice er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-06-2012, 23:27   #8
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Progesteron på 1 viser ingen eggløsning, iallefall ikke tidligere enn 7 dager tilbake da. Progesteronet viser ca over 20-25 en uke etter eggløsning.
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-06-2012, 23:50   #9
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Fransiscka : hei hei lenge siden, kjekt å se at du fortsatt er flink å svare på spørsmål! Ja stemmer, jeg vet lite om progesteron nivåer.. vet jo jeg har lavt.. men er det vanlig å ha lavt til andre tider i syklusen enn etter EL? Nå testet jeg jo bare for jeg hadde lyst.. for å se om jeg hadde hatt EL, noe jeg ikke har da.. jeg er bare fortsatt på en veldig jakt etter EL. og har forstått at EL billigtester ikke kan stoles 100% på..

Janice : Ja så supersnuppa hadde skrevet det at den burde være på ovver 20 om en har EL men at den minste grensen var 17.. så bra at du ble gravid på 18 da

Supersnuppa : nei ikke stimulert, jeg tar ingenting fra legen. og ikke har jeg hatt EL da tydeligvis.. ville bare sjekke da jeg trodde jeg kunne ha hatt + at jeg skulle alikevel måle blod prosenten (den var på 59% eller 8,8 så er vel ikke lett å få EL med så lav)
Lurer på hva progesteron ligger på utenom i syklusen til de med normal syklus.. altså før EL

1999 2014
?
Gammel 30-06-2012, 13:16   #10
Janice
Seniormedlem

Janice sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hjemme
Meldinger: 1,915
Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.Janice vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Liila Vis post
Fransiscka : hei hei lenge siden, kjekt å se at du fortsatt er flink å svare på spørsmål! Ja stemmer, jeg vet lite om progesteron nivåer.. vet jo jeg har lavt.. men er det vanlig å ha lavt til andre tider i syklusen enn etter EL? Nå testet jeg jo bare for jeg hadde lyst.. for å se om jeg hadde hatt EL, noe jeg ikke har da.. jeg er bare fortsatt på en veldig jakt etter EL. og har forstått at EL billigtester ikke kan stoles 100% på..

Janice : Ja så supersnuppa hadde skrevet det at den burde være på ovver 20 om en har EL men at den minste grensen var 17.. så bra at du ble gravid på 18 da

Supersnuppa : nei ikke stimulert, jeg tar ingenting fra legen. og ikke har jeg hatt EL da tydeligvis.. ville bare sjekke da jeg trodde jeg kunne ha hatt + at jeg skulle alikevel måle blod prosenten (den var på 59% eller 8,8 så er vel ikke lett å få EL med så lav)
Lurer på hva progesteron ligger på utenom i syklusen til de med normal syklus.. altså før EL
Det lurer jeg også på for jeg fikk progesteronstøtte (Crinone) sist jeg var gravid, og da gikk jeg lengre enn de gangene jeg ikke fikk det (har mistet fire ganger, siste pga blodpropp i morkaken). Lurer på hvordan man kan finne ut om man trenger progesteronstøtte, er så mye griseri med det at jeg helst så at jeg slapp...

- MA (uke 9) sept-10, SA (uke 7) mars-11, MA (uke 11) juli-11, MA (uke 15) nov-11, MA (uke 8) sept-12

Janice er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:12.