Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Nedsatt sædkvalitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-11-2012, 12:36   #1
Kokosnøtta
Medlem

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 111
Kokosnøtta er en ukjent størrelse akkurat nå.
Dårlig sædkvalitet

Nå har vi fått svar på sædprøven til mannen. 
"Det er påvist dårlig sædkvalitet. Knapt sædprøver (antar gyn mener sædceller?) tilstede i preparatet"

Hva nå? Vil det ikke gå på egenhånd? Gyn anbefaler at vi kommer til samtale, men jeg trenger å vite litt akkurat nå føler jeg.. 

Faen.

FF-charten
Kokosnøtta er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-11-2012, 23:24   #2
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.
Sv: Dårlig sædkvalitet

Anbefaler å forsøke macapulver, sink og selen, og folat på mannen. det hjalp masse på mannens svømmere her.
Gammel 17-11-2012, 23:32   #3
Oblivion
Supermedlem

Oblivion sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 1,259
Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.Oblivion har en aura rundt seg.

Hvis det er et veldig lavt antall, kan dere være kandidater til prøverør med ICSI. Det blir veldig vakre barn av det

Er han far til dine andre barn, kan det være feber el som er årsaken til den dårlige prøven?

Selv om dere ikke lykkes på egenhånd, er det god hjelp å få hos legestanden. Skjønner beskjeden er tøff å få, det vet jeg alt om.

Lykke til - det ordner seg til slutt, selv om veien kanskje blir en annen
Gammel 18-11-2012, 12:10   #4
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Norge
Meldinger: 2,362
Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.

Har han alltid dårlige prøver er nok ICSI løsningen for dere.

Men som nevnt over kan han ha hatt en ekstra dårlig prøve pga feber, boblebad badstu osv. Varme dreper sædceller.

Hadde bedt om å få ta en prøve til om 3 mnd.

Hvor lange har dere prøvd?
Malena er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-11-2012, 13:12   #5
håpefullhøne
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 2,056
håpefullhøne er en kommende stjernehåpefullhøne er en kommende stjernehåpefullhøne er en kommende stjerne

Mangle kloke damer som svarer deg her vil bare tilføye Malena og si at om mannen brukervarmesete bør han slutte med det.

Håper dere finner riktig hjelp før dere og at dere blir gravide snart masse lykke til

1.IVF - mai 2012,uke 21. positiv test,men MA i uke 8 oppdaget i uke 10.
2.IVF - november 2012. Høstet kun 2 egg, og kun det ene GULLegget overlevde til innsetting. test 18.11 og 10/7 kom min lille hjertestein til verden
håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-11-2012, 22:35   #6
Kokosnøtta
Medlem

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 111
Kokosnøtta er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Anbefaler å forsøke macapulver, sink og selen, og folat på mannen. det hjalp masse på mannens svømmere her.
Han har tatt Maca og sink en periode, men ikke vært så veldig flink. Hvor store doser tok han av det forskjellige? Hvor mye hjalp det?

Sitat:
Opprinnelig postet av Oblivion Vis post
Hvis det er et veldig lavt antall, kan dere være kandidater til prøverør med ICSI. Det blir veldig vakre barn av det

Er han far til dine andre barn, kan det være feber el som er årsaken til den dårlige prøven?

Selv om dere ikke lykkes på egenhånd, er det god hjelp å få hos legestanden. Skjønner beskjeden er tøff å få, det vet jeg alt om.

Lykke til - det ordner seg til slutt, selv om veien kanskje blir en annen
Takk
Han er ikke biologisk far til mine barn, så vi har jo hatt det litt i bakhodet at det kan ha vært hos han problemet ligger. Men det var likevel litt sjokk..

Sitat:
Opprinnelig postet av Malena Vis post
Har han alltid dårlige prøver er nok ICSI løsningen for dere.

Men som nevnt over kan han ha hatt en ekstra dårlig prøve pga feber, boblebad badstu osv. Varme dreper sædceller.

Hadde bedt om å få ta en prøve til om 3 mnd.

Hvor lange har dere prøvd?
Vi har prøvd siden august 2011. Skal ringe henne i morgen å høre når vi kan komme på samtale. Da skal jeg be om at han kan ta en til. Hvor lang tid bør det gå mellom prøvene?

Sitat:
Opprinnelig postet av håpefullhøne Vis post
Mangle kloke damer som svarer deg her vil bare tilføye Malena og si at om mannen brukervarmesete bør han slutte med det.

Håper dere finner riktig hjelp før dere og at dere blir gravide snart masse lykke til
Takk

Takk for mange gode råd. Dere er så utrolig fine å ha
Det var litt sjokk å få den beskjeden selv om vi var litt innstilt på det på forhånd, og jeg merker jeg er fryktelig ustabil i humøret.

Hvor lang tid tar prosessen med prøverør? Hvor dyrt er det? Hva er forskjellen på IVF og ICSI? Hva er sjansen for i det hele tatt og lykkes?

Er det noen former får dårlig sædkvalitet som kan bli bedre? Hva kan grunnen være? "Knapt sædceller".. knapt??? Hva er knapt??

Jaja, da vet jeg iallefall at det IKKE var kjemisk jeg hadde i januar.

FF-charten

Sist endret av Kokosnøtta; 18-11-2012 kl 22:38.
Kokosnøtta er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-11-2012, 23:08   #7
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Norge
Meldinger: 2,362
Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.

Det bør gå 3 mnd mellom prøvene
Malena er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-11-2012, 00:00   #8
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Ca 3 ss macapulver i ett glass vann, 1tablett med zink og selen, 1tablett med bare zink, og 1tablett folat hver dag i tre/fire måneder mellom prøvene.

Kjøpte de på helsekost som heter bio zink og selen.
Ville bedt om å få en time hos legen for å få snakket om hva som egentlig menes med knapt. Og hva som er aktuelt fremover. Jeg vil tro dere får ICSI, eventuelt TESA?

Kan jo være det var kjemisk likevel. Er jo bare den ene svømmeren som trengte å nå målet

Håper dere får god forklaring og god oppfølging!
Gammel 19-11-2012, 00:02   #9
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Det kan bedres etter tre måneder. Da de bruker tre måneder på å fornye seg. Både svake svømmere og få svømmere kan bedre seg til neste prøve. Så det er sikkert veldig ok med litt tilskudd for å gi de litt ekstra liv.
Gammel 19-11-2012, 00:03   #10
Silje78
Supermedlem

Silje78 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 1,160
Silje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerneSilje78 er en kommende stjerne

Vi synes maca smaker bedre i rismelk men det er nok smak og behag

1999 2014
?
Silje78 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:28.