Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Prøveklubber > Ferskingene
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2013, 12:05   #71
Femina84
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2013
Meldinger: 1
Femina84 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Ferskingenes presentasjonstråd

Brukernavn: Femina84

Alder: 29

Barn fra før: niks

Prøvehistorie: er i 5pp (selv om jeg ikke har gått på pillen siden april)
Har alltid vært MEGET fruktbar. Ble gravid i 1.pp for 13 måneder siden, men SA i uke 13.
Bestemte oss for at det kanskje ikke var rette tidspunkt og ville vente litt.
Nå har det visst tatt litt lenger tid. Er UFATTELIG utålmodig, så etter 4pp begynte jeg og drikke te 2 ganger daglig og startet på Dong Quai+ damiana. Har også bestilt VITEX ( ;D )Så vi får se!! :P

Hobbyer/interesser: mat, musikk, film og hunden min Choco <3 Elsker høsten med alle deilige lukter og farger! det er nydelig nå.

Har klokkeklare sykluser 28 dager, og nesten alltid eggeløsning på dag 14-15. Men, har en mistanke om at jeg, etter en lang periode med oppussing av hus, 100% jobb og renraset valp i hus, har klusset til hormonene mine. Har vært stressa MAX utover det vanlige. Derfor begynte jeg på Dong Quai Det HJALP tror jeg. Fordi nå er jeg mer lik meg selv med tanke på utflod og slik.

Er 4dpo nå, hvis jeg skal følge 14 dager etter regelen.

Femina84 er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2013, 13:48   #72
Annabel83
Medlem

Meldinger: 72
Annabel83 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hei på dere! Nå har jeg lest litt anonymt her inne noen uker, og tenkte det var på tide å gi seg til kjenne

Brukernavn: Annabel83

Alder: 30

Barn fra før: 0

Prøvehistorie: Jeg sluttet på p-pille i begynnelsen av September 2013. Hadde da gått på Cerazette i mange år, uten å ha menstruasjon i det hele tatt (vanlig bivirkning). Derfor har jeg nesten glemt hvordan det var å ha vanlig menstruasjonssyklus, det eneste jeg husker er at jeg ikke var spesielt plaget av PMS, smerter eller symptomer av noe slag på EL eller mensen (men kanskje prøvde jeg ikke å legge merke til noe heller den gang, mensen kom og gikk uten at jeg brydde meg stort )

Vi sluttet ikke på pillen med en bevisst plan om å prøve aktivt med en gang, men vi ønsket oss barn og ville ikke vente for lenge med å begynne å prøve. Hadde tenkt å ta det litt som det kom, MEN nå har jeg akkurat hatt en slags PP1, og jeg føler nesten jeg har «mistet hodet litt» om jeg kan si det sånn. Hehe

Den 8/10 oppdaget jeg at jeg hadde en del av det som kalles EL-slim, og helt ut av det blå ble jeg helt besatt på å prøve! Hadde også littegranne EL-slim de to påfølgende dager. Vi hoppet i køya de to første av disse dagene. Jeg har ikke testet eller tempet eller noe, så jeg vet ikke nøyaktig når EL faktisk var. Dersom EL var 8/10 ville i går vært 13 DPO, men i går testet jeg negativt om morgenen, og fikk mensen om kvelden Jeg har gått med pupper på spreng nesten helt siden EL, samt kjent mensmurringer i mange dager. Mensmurringene husker jeg at jeg hadde da jeg var gravid for mange år siden. Derfor har jeg innbilt meg selv at jeg var gravid på første forsøk.. jeg ble SÅ utrolig skuffet da mensen kom igår, at jeg begynte å strigråte Jeg følte alt håp var ute, men når jeg har fått summet meg litt idag så vet jeg jo at vi kanskje ikke traff på EL en gang... bedre lykke neste gang

Nå har jeg fått meg profil på FF, samt bestilt et lass med EL- og G-tester!

Må også legge til at jeg har vært gravid to ganger før, da jeg var ung (yngre ).. Den ene endte i SA.

Hobbyer/interesser: Venner, familie, trening og friluftsliv
Annabel83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2013, 17:35   #73
Labolina
Medlem

Labolina sin avatar

Sted: Trøndelag
Meldinger: 110
Labolina er en ukjent størrelse akkurat nå.

Brukernavn: Labolina (er klar over at bildet viser laban, men jeg fant ikke noe av labolina alene)

Alder: 32

Barn fra før: En jente født i september 09 og en jente født i mai 11

Prøvehistorie: Vi prøvde i nesten to år (20pp tror jeg) på nr 1. Jeg var under utredning da det plutselig klaffet. Da var jeg her inne på ferskingene, så de etablerte etter et halvår og sliterne etter ett år. <3
Nr 2 fikk vi til på 2.forsøk, og jeg håper det går like greit denne gangen også.
Litt ekstra info: nr 1 ble jeg satt i gang 10 dager over tiden, brukte epidural. nr 2 født jeg uten bedøvelse i badekar.

Hobbyer/interesser: Liker å lese, interessert i spirituelle ting og selvutvikling, strikker i perioder.
Gammel 23-10-2013, 10:57   #74
Ønsker
Medlem

Ønsker sin avatar

Meldinger: 123
Ønsker er en ukjent størrelse akkurat nå.

Brukernavn: Ønsker

Alder: 27

Barn fra før: 0

Prøvehistorie: Sluttet på p-pilla i juli 13. Har ikke prøvd aktivt med EL-tester eller lignende. Ikke fått TR før nå (lørdag), men den oppfører seg litt rart så vet ikke om jeg har hatt EL eller om det kan være festeblødning. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke teste så masse og se om det bare klaffet, men slenger meg på innlegget over her om at det ikke er så lett når man kommer i gang.

Er helt ny her inne, så henger ikke helt med på alle begrepene enda, men leser tråder som bare det.

Hobbyer/interesser: Går på skole, ellers venner, familie, lese og film.
Ønsker er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-10-2013, 14:09   #75
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,899
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Hei og velkommen til alle dere andre!

Brukernavn: Ophelia

Alder: 29 år

Barn fra før: 3

Prøvehistorie: Har ventet på eggløsning lenge etter fødsel i 2012. EL testet hver dag siden Mars 2013, og vi har ikke brukt prevensjon etter Mars. Mannen var plutselig helt klar for en sistemann, så da var vi skikkelig i gang (så fort eggløsninga kom). Fikk tre dager positive strimler og smil på CB testene i slutten av September, men fikk mensen en uke etter Nå er vi i gang med andre syklus.

Mellom barn nr. 1 og 2 hadde jeg veldig lange sykluser. Etter fødsel tok det 1 år og 4 mnd før mensen kom første gang, og så nesten 6 mnd før den kom neste gang. Hadde lange sykluser, og det ble tatt hormonprøver, og legen konkluderte med mulig PCO. Men enn så lenge er det ikke noe som har gitt problemer når vi først skulle laget babyene våre, så har ikke utredet det noe mer. Mellom nr. 2 og 3 brukte jeg minipiller, så ikke godt å si når mensen ville kommet tilbake etter fødsel. Uansett gikk det tilbake til å gi sykluser på rundt 35 dager etter minipille slutt. Så er spent på hvordan sykluser jeg får nå!

Hobbyer/interesser: Men så mye unger fra før, er familie en naturlig tidkrevende interesse Ellers prøver jeg bruke tid på en hobby jeg har dyrket mye før, nemlig å lese! Er også glad i dokumentarer og andre ting jeg kan lære fra på TV
Gammel 30-10-2013, 21:27   #76
buddahspire
Medlem

Meldinger: 99
buddahspire er en ukjent størrelse akkurat nå.

Brukernavn: Buddahspire

Alder: 25

Barn fra før: o (Men 2stk firbente barn )

Prøvehistorie: Begynte første pp nå i september. Vi er klare!

Hobbyer/interesser: Er utdannet førskolelærer og jobber nå som miljøterapaut og på barn og ungdom med spesielle behov. Ellers er jeg glad i å være med venner og å trene.
buddahspire er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-11-2013, 15:08   #77
Toni86
Medlem

Toni86 sin avatar

Meldinger: 489
Toni86 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Brukernavn: Toni86

Alder: 27 år

Barn fra før: ingen

Prøvehistorie: Endelig enige om å begynne prøvingen i sommer 2013, ble gravid i juli som endte i MA i september. Prøver på nytt !

Toni86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-12-2013, 16:28   #78
Happylainen
Juniormedlem

Happylainen sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 23
Happylainen er en ukjent størrelse akkurat nå.

Brukernavn: Happylainen

Alder: 27

Barn fra før: Ingen

Prøvehistorie: Gravid på pp3 i september - endte i MA som ble oppdaget på UL i uke 12 (frøet sluttet å utvikle seg i uke 5-6). Hadde alle graviditetssymptomer hele veien. Ingen forvarsler. Venter nå på at kroppen skal nullstille seg så vi kan prøve igjen. Hjelp!
Happylainen er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-12-2013, 20:03   #79
Loona
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 16
Loona er en ukjent størrelse akkurat nå.

Brukernavn: Loona
Alder: 29
Barn fra før: jente 2011
Prøvehistorie: startet prøvingen i november 2013. Nr. 1 satt på 1pp sist, håper vi er like heldige nå.
Gammel 03-12-2013, 20:59   #80
BNP
Medlem

BNP sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 106
BNP er en ukjent størrelse akkurat nå.

Brukernavn: BNP
Alder: 26
Barn fra før: jente08 og gutt11
Prøvehistorie: nettop fjernet spiralen, så har ikke prøvd så lenge. Blitt kjapt gravid tidligere,så får se hva som hender nå

Chart
BNP er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:35.