Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Tester > Andre tester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-08-2013, 21:52   #31
snart_mamma?
Medlem

snart_mamma? sin avatar

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 93
snart_mamma? er på vei til noe stort.
Sv: Hjelp.

Sitat:
Opprinnelig postet av Spennende Vis post
Jeg venter nok nå til time hos gyn, før noe mer skjer

Jeg har kopi av alle prøvene.

Jeg fikk resultatene uten at fastlegen kunne forklare de til meg
Men heldigvis fikk jeg tak i vikaren ( fastlegen min jobbet bare 50%) og hun var veldig behjelpelig
Ja, resultatene dine ser bra ut Det eneste er at østradiol-verdien er litt høy. Men som sagt: Jeg tror fortsatt FSH verdien din vil være lav (og normal) selv på en lavere østradiolverdi. Du kan lese mer om FSH og AMH her: http://www.medicus.no/blogg/utrednin...h/#comment-802

Du kan også se kommentarene som folk har stilt til fertilitetslegen, og legens svar på disse Veldig fin og informativ side!

Nedtelleren er fjernet i hht. reglene.
snart_mamma? er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-08-2013, 22:24   #32
Spennende
Medlem

Spennende sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Østlandet
Meldinger: 420
Spennende er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av snart_mamma? Vis post
Ja, resultatene dine ser bra ut Det eneste er at østradiol-verdien er litt høy. Men som sagt: Jeg tror fortsatt FSH verdien din vil være lav (og normal) selv på en lavere østradiolverdi. Du kan lese mer om FSH og AMH her: http://www.medicus.no/blogg/utrednin...h/#comment-802

Du kan også se kommentarene som folk har stilt til fertilitetslegen, og legens svar på disse Veldig fin og informativ side!
Ååååå jeg skrev nettopp et langt svar som datt bort -blæh sitter på mobilen.

Men jeg skrev at jeg skal lese meg opp på dette, nå er det kjæreste kos

Jeg må virkelig berømme din innsats på hvordan du har satt deg inn i disse hormon verdiene!! Jeg gleder meg mer over å høre fra deg enn min egen fastlege

2 pergotimer
August 2014 - ICSI = Kjemisk
Oktober 2014 - 2 fryseegg =
November 2014 - 1 fryseegg = SA 5+5
Februar 2015 - ICSI =
Spennende er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-08-2013, 22:49   #33
snart_mamma?
Medlem

snart_mamma? sin avatar

Sitat:
Ååååå jeg skrev nettopp et langt svar som datt bort -blæh sitter på mobilen.

Men jeg skrev at jeg skal lese meg opp på dette, nå er det kjæreste kos

Jeg må virkelig berømme din innsats på hvordan du har satt deg inn i disse hormon verdiene!! Jeg gleder meg mer over å høre fra deg enn min egen fastlege
Nåååh, du er så god!! Er bare glad man kan være til hjelp. Som sagt: Jeg har vært oppe i en lignende situasjon selv, og vet hvor frustrerende det kan være.. Og jeg deler gjerne av mine kunnskaper slik at vi blir flere fertilitetsbedrevitere her inne! Det er INGEN som skal måtte gå gjennom en utredning uten at de får den informasjonen de trenger fra legen sin! INGEN!!! Jeg blir så frustrert når jeg tenker på din situasjon og på min egen..: At vi har blitt nødt til å lese oss opp på dette selv og søke kunnskap på nettet for å finne ut av "tilstanden" vår. Det er helt bak mål! *Dagens utblåsning* Når du har lest deg litt opp på temaet, så kan vi begge vikariere for fastlegen din i ferien og kanskje starte opp en fertilitetsklinikk sammen også?!!

Kos deg med mannen din i kveld og nyt helgen

Ps: Morsomt at vi er kommet nesten like langt i prøvetiden vår også og at vi er omtrent like gamle (jeg er 29).

Gammel 02-08-2013, 23:14   #34
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 894
Siss er en kommende stjerneSiss er en kommende stjerne

Tenkte jeg skulle tilføye en ting, bare. Jeg så du hadde progesteron på 23 på den første blodprøven, i DPO-land.
Jeg hadde 20.9 da jeg tok sist syklus og jeg ringte inn det resultatet til fertilitetsklinikken og fikk beskjed om at det var et greit tall og at det viser at jeg har hatt EL.
Tror det er sagt at alle verdier over 20 tilsier EL.
Gammel 02-08-2013, 23:40   #35
snart_mamma?
Medlem

snart_mamma? sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Siss Vis post
Tenkte jeg skulle tilføye en ting, bare. Jeg så du hadde progesteron på 23 på den første blodprøven, i DPO-land.
Jeg hadde 20.9 da jeg tok sist syklus og jeg ringte inn det resultatet til fertilitetsklinikken og fikk beskjed om at det var et greit tall og at det viser at jeg har hatt EL.
Tror det er sagt at alle verdier over 20 tilsier EL.
Ja, men det er et veldig lavt tall fikk jeg høre fra min fertilitetslege..og akkurat i grenseland. Det er ikke sikkert at egget modnes slik det skal selv om det slipper. Det er vel da man blir satt på progesterointilskudd slik jeg har forstått.

Gammel 06-08-2013, 13:11   #36
Spennende
Medlem

Spennende sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Østlandet
Meldinger: 420
Spennende er på vei til noe stort.

Hei

Da her jeg fått svar på AMH prøven og her står det:

S-AntiMüllerhormon: 40 AMH

Er ikke det veldig bra?

2 pergotimer
August 2014 - ICSI = Kjemisk
Oktober 2014 - 2 fryseegg =
November 2014 - 1 fryseegg = SA 5+5
Februar 2015 - ICSI =
Spennende er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-08-2013, 12:29   #37
Mirabella
Seniormedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 2,501
Mirabella er som en uslipt juvél.Mirabella er som en uslipt juvél.Mirabella er som en uslipt juvél.Mirabella er som en uslipt juvél.Mirabella er som en uslipt juvél.Mirabella er som en uslipt juvél.Mirabella er som en uslipt juvél.

Sitat:
Hei

Da her jeg fått svar på AMH prøven og her står det:

S-AntiMüllerhormon: 40 AMH

Er ikke det veldig bra?
Er du sikker på at AMH-prøven din har blitt fryst ned rett etter prøvetaking? Viss det ikkje blir gjort, kan AMH-prøven gi eit altfor høgt resultat. Det skjedde med meg, då eg tok AMH-prøve første gangen. Den var nesten på 40, slik som hos deg. Eg synst det virka litt rart at eg skulle ha så ekstremt store eggreservar, med tanke på at eg var over 30, og strevde med å bli gravid. Fekk beskjed om at det som sannsynlegvis hadde skjedd, var at prøven ikkje hadde blitt fryst ned rett etter at den var tatt, noko som kan gi eit falsk og for høgt resultat. Eg tok AMH-prøven på nytt, og då var den berre på 17. Så det var ingen tvil om at det første prøveresultatet var feil, i mitt tilfelle.

Så viss eg var deg, ville eg ha fått tatt AMH-prøven på nytt, i tilfelle det samme har skjedd med deg. Og så må du hugsa å minna den personen som tar prøven på, at han/ho ikkje må gløyma at den må frysast ned så fort som mulig etter prøvetaking, slik at du er sikker på at alt blir gjort riktig neste gang. Lykke til!

Nov. 08
Des. 12
Juli 17

MA mars 11 og mai 15

Sist endret av Mirabella; 14-08-2013 kl 12:33.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:02.