Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Tester > Andre tester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-08-2013, 16:56   #11
Amaya
Veteranmedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Midt Norge
Meldinger: 3,619
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amh

Synes det var fine verdier jeg. Min AMH var på 7,5 ved første ivf forsøk, og nå har den steget en del.
Vet du hva FSH nivået ditt var da?
Søskenforsøk: 1 Ivf juli 2013
Søskenforsøk: 2 Ivf okt 2013
Søskenforsøk: 3 ivf, avbrutt pga spontan eggløsning
Søskenforsøk: feb 2014
Amaya er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-08-2013, 18:27   #12
Snusi
Medlem

Snusi sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 36
Snusi er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Spennende Vis post
Du har virkelig hatt en tøff prøveperiode! Føler med deg!! OG ønsker deg alt godt i tiden fremover!!
Takk skal du ha Men jeg føler at det er mange flere som har hatt det verre enn meg! Jeg har jo tross alt en flott gutt!
-fødte uke 23+3 i 2008 - RIP
- 2009
Prøver på lillebrøster
- SA juli 13 (5+0)
FFChart
Snusi er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-08-2013, 21:20   #13
snart_mamma?
Medlem

snart_mamma? sin avatar

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 93
snart_mamma? er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Amaya Vis post
Synes det var fine verdier jeg. Min AMH var på 7,5 ved første ivf forsøk, og nå har den steget en del.
Snedig at den bare kan stige sånn der, da den skal være ganske stabil! Liker ikke amh jeg altså! :P Virker som en upålitelig test.. Vet du hvordan FSH nivå du hadde ved første ivf forsøk og antall follikler?

Nedtelleren er fjernet i hht. reglene.
snart_mamma? er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-08-2013, 22:46   #14
Spennende
Medlem

Spennende sin avatar

Sted: Østlandet
Meldinger: 420
Spennende er på vei til noe stort.

Sitat:
Min FSH er på 3.7 og 3.6

2 pergotimer
August 2014 - ICSI = Kjemisk
Oktober 2014 - 2 fryseegg =
November 2014 - 1 fryseegg = SA 5+5
Februar 2015 - ICSI =
Spennende er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-08-2013, 22:48   #15
Spennende
Medlem

Spennende sin avatar

Sted: Østlandet
Meldinger: 420
Spennende er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av snart_mamma? Vis post
Ja, ultralyd er en bedre markør for eggstokk-kapasitet enn amh-prøven. Du vil få svar på mye med en UL. Jeg har også veldig vondt rundt EL og tidvis vondt rundt den tiden tanta kommer, så det behøver ikke nødvendigvis å bety noe.

Det er litt skummelt å vite så mye om alt igrunn, da man lett kan begynne å tenke "worst-case-scenario." Jeg er sikker på at alt er fint med deg jeg, du skal være glad du har så mange normale prøveresultater!!
Jeg har troa på at vi skal få til dette
Er veldig spent på mannens prøver også.
Tror bare vi trenger litt hjelp til EL

2 pergotimer
August 2014 - ICSI = Kjemisk
Oktober 2014 - 2 fryseegg =
November 2014 - 1 fryseegg = SA 5+5
Februar 2015 - ICSI =
Spennende er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-08-2013, 23:00   #16
snart_mamma?
Medlem

snart_mamma? sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Spennende Vis post
Jeg har troa på at vi skal få til dette
Er veldig spent på mannens prøver også.
Tror bare vi trenger litt hjelp til EL
Ja, håper det ordner seg for oss alle snart!

Gammel 08-08-2013, 14:20   #17
Amaya
Veteranmedlem

Amaya sin avatar

Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Snedig at den bare kan stige sånn der, da den skal være ganske stabil! Liker ikke amh jeg altså! :P Virker som en upålitelig test.. Vet du hvordan FSH nivå du hadde ved første ivf forsøk og antall follikler?
Min AMH var 7,5 FSH var 9,5 så ganske høy. Jeg gikk på ganske høye doser medisiner og fikk ut 5 folikler, innen innsett var det kun ett egg igjen og det ble til jenta vår.

Min AMH var steget til 15.5, jeg syntes det var rart, men de sa at det ikke var uvanlig
Gammel 08-08-2013, 19:34   #18
snart_mamma?
Medlem

snart_mamma? sin avatar

Sitat:
Min AMH var 7,5 FSH var 9,5 så ganske høy. Jeg gikk på ganske høye doser medisiner og fikk ut 5 folikler, innen innsett var det kun ett egg igjen og det ble til jenta vår.

Min AMH var steget til 15.5, jeg syntes det var rart, men de sa at det ikke var uvanlig
Min AMH er 9-et eller annet og jeg har en FSH på 10,8 samt at jeg hadde 14 follikler på UL. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde like store sjanser som andre kvinner på min alder til å bli spontan gravid, i alle fall per dags dato. De tallene dine er jo ikke gærne! Men dere prøvde i 12 mnd og søkte henvisning til IVF? Vi har igjen 4 mnd av prøvetiden vår før det har gått 12 mnd, jeg håper at vi får det til naturlig. Hvis ikke så blir det IVF på oss også...

Gammel 08-08-2013, 19:50   #19
Amaya
Veteranmedlem

Amaya sin avatar

Sitat:
Min AMH er 9-et eller annet og jeg har en FSH på 10,8 samt at jeg hadde 14 follikler på UL. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde like store sjanser som andre kvinner på min alder til å bli spontan gravid, i alle fall per dags dato. De tallene dine er jo ikke gærne! Men dere prøvde i 12 mnd og søkte henvisning til IVF? Vi har igjen 4 mnd av prøvetiden vår før det har gått 12 mnd, jeg håper at vi får det til naturlig. Hvis ikke så blir det IVF på oss også...

Jeg har i tilegg for lavt progesteron, for høy prolaktin og tette eggledere så for oss er IVF eneste løsning (ikke for det jeg er blitt spontant gravid 2 ganger, men begge endte i MA).
Jeg er 40 år (var 37 da vi begynte) og visste at jeg kom til å trenge noe hjelp, så jeg gikk til lege med en gang og fikk henvisning videre etter 6 måneder.

14 follikler på UL er jo kjempebra, så mange har ikke jeg på ivf medisiner en gang.
Gammel 08-08-2013, 20:01   #20
snart_mamma?
Medlem

snart_mamma? sin avatar

Sitat:
Jeg har i tilegg for lavt progesteron, for høy prolaktin og tette eggledere så for oss er IVF eneste løsning (ikke for det jeg er blitt spontant gravid 2 ganger, men begge endte i MA).
Jeg er 40 år (var 37 da vi begynte) og visste at jeg kom til å trenge noe hjelp, så jeg gikk til lege med en gang og fikk henvisning videre etter 6 måneder.

14 follikler på UL er jo kjempebra, så mange har ikke jeg på ivf medisiner en gang.
Takk for at du sier det, jeg trenger stadig bekreftelse merker jeg Den største drømmen er jo å få barn! Jeg var så "dum" at jeg fikk overtalt mannen til å starte utredningen alt etter etter 6 mnd med barneønske, og jeg tror ikke det var det smarteste valget... Man må jo lære å takle/leve med de prøveresultatene som foreligger også, og selv om alt er greit, så er det ikke så innmari kult å leve i vissheten av at man ligger i øvre/nedre normalområde (borderline) på det ene og det andre.. Uff, prøver å ha litt galgenhumor oppi alt dette også, men er ikke alltid like enkelt.

Jeg ser på signaturen din at du skal inn til et nytt IVF-forsøk nå i september og jeg ønsker deg masse lykke til!! Håper virkelig at det går denne gangen!

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:08.