Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Tester > Andre tester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-03-2015, 15:32   #1
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Medlem siden: Jul 2014
Sted: Trøndelag
Meldinger: 251
McRaven er en ukjent størrelse akkurat nå.
Question BabyComp spørsmål?

Her er det jo omvendt? Hvordan kan de si det, så jeg har lest at man bør ha samleie på EL dagen for å øke sjangsene for gutt..

"BabyComp viser også kjønnsprognose. Et guttesymbol vises i dagene før eggløsning, jentesymbolet vises den dagen eggløsning forventes. Man øker muligheten for å få det kjønnet man planleger med 20%."

Prater innimellom med seg selv..
McRaven er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-03-2015, 17:55   #2
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Sv: BabyComp spørsmål?

Har jo lest at for å få større sjangs til å få gutt, skal man ikke ha sex før EL testene slår ut positivt..så jeg skjønner ikke at monitoren kan si at det er større sjangs for gutt i dagene før EL?? Noen som vet? ja vi prøver første prøvesyklus med å prøve på et bestemt kjønn.. Blir nok ikke så mange sykluser jeg gidder å prøve det på har to jenter fra før av, derfor vi ønsker å prøve, just for fun

Gammel 12-03-2015, 18:32   #3
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,898
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Tenk så fint om den kunne vite *magisk*

Nei, det er nok bare at sier det ut fra at man i teorien mener at sædcellene som gir gutt svømmer fort, men lever kort, og de som gir jente lever lenge, men svømmer treigt. Så ut fra det igjen antar man at det kan være noe i at om egget alt er der når (de raske) svømmerne kommer, så blir det gutt - og om man legger en ladning f.eks. to dager før, som ligger og venter på at egget kommer.. Om du skjønner? Og BabyCompen har jo funnet når du ca. kan forvente eggløsningen din (på samme måte som vi som temper vet når eggløsningen har vært pga. temperatur forskjellen). Men den VET jo ikke helt sikkert om du får eggløsning på samme tid som sist, og det kan jo ligge noen luringer der fra tidligere utløsning, selv om man har sex akkurat på EL dagen for gutt f.eks.

Jeg tror ikke det er så mye hold i at man klarer å time det, da skulle det vært en overvekt av gutter av oss som prøver hardt

(om du vurderer å bruke mange tusen på en babycomp vil jeg bare si at den bruker maange måneder på å kartlegger syklusen din, til da er du mest sannsynlig gravid Jeg brukte LacyComp i flere perioder, og den fant aldri eggløsningen min Skikkelig kjedelig å få røde (farlige) og gule (mulig farlig) 90 % av syklusen ).

Men du kan begynne og tempe da? Om du ikke gjør det? Det koster bare et termometer med to desimaler
Gammel 12-03-2015, 20:06   #4
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Takk for svar Ophelia

Ja det med at guttene er kjappe det skjønner jeg og skjønner at babycompen er dyr, men fikk kjøpe en billig en, og det er jo ikke sikkert det klaffer på første forsøk så om ting skulle dra ut i måneds-årsvis så ville jeg ha angret på å ikke kjøpt den den er brukt da, lite brukt.. Så da tenkte jeg at det var et godkjøp for at jeg får til dette nå da, temping fra i morgen tidlig med denne competingen

Gammel 12-03-2015, 20:54   #5
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Ja, det er ikke dumt å ha en altså! Bare husker de kostet snær..7-8000 kr?! Lady Comp litt billigere, og Pearly enda billigere. Men fikk du den billig er det jo ikke dumt. Og greit å bruke temperatur - regner med det fulgte med bruksanvisning? Så du vet at du skal tempe som det første du gjør når du slår opp øynene? Og til samme klokkeslett? Når du først har temperaturer fremover kan du jo se hva Tempejentene driver med! Så kan du bable med dem og Du tar bare temperaturene du får fremover med compen, og registrerer dem hos Fertilityfriend.com - så kan du kose deg med å se når eggløsningen har vært og sånt *wiiii enda mer prøvergreier og styre med* Har brukt noen timer på å sitte og se på charten min skjønner du HER er min f.eks.
Gammel 12-03-2015, 20:59   #6
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Tror det er "lettere" å planlegge jente? Kanskje... Bare tenker at hvis hele kluet er at jentesædceller lever lenger, så er det lurt å bare ha sex en liten stund før samleie. For jeg tror ikke det er slik at man klarer å styre det til å nærmere garantere gutt.. "Bare" øke sjansen til 50/50? For har man sex på EL dagen så vil jo fremdeles jentesædcellene komme på plass samtidig som guttene.. Finnes vel ingen måte å hindre dem...
Gammel 12-03-2015, 21:16   #7
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Skal vi se, vet ikke helt om jeg forstod hva du skrev, Livsgnist - men har man bare sex èn gang, og det er på dagen egget løsner, så skal man i teorien kunne forvente gutt (som jeg tar med en stor dose salg ). Jentecellene kommer fram til slutt, men det er visstnok en ganske signifikant forskjell (sånn, i en "berfrukte egg-skala ). Og man antar jo at en av de som kommer først smelter sammen med egget (som da skal være guttene).

Men altså, hadde man sex 3 dager før, så ligger jo jentecellene der og venter uansett (guttecellene dør over tid, og jentecellene er treige på å komme fram, men lever lengre)..Så derfor blir det jo hipp som happ for en aktiv prøver hehe..
Gammel 12-03-2015, 21:16   #8
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Vi har hatt sex jevnlig før, under og etter EL med alle ungene, og endte opp med to av hvert kjønn - så jeg kan bekrefte at det er 50 / 50 sjanse
Gammel 12-03-2015, 22:06   #9
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Ja ho jeg kjøpte den av sa at hun hadde betalt 6000kr eller noe for den var en Babycomp jeg kjøpte.. Har sittet å stilt den inn, og lagt inn tidligere menser nå.. Gleeeder meg til å tempe i morgen tidlig kl 0551 kjøpte den for 1500kr, så jeg synes det var et røverkjøp.. Ja, ender vel opp med at jeg skriver ned alle tempene.. For et sånt skattekart vil jo jeg og ha

Babycompen sier jo at størst sjangs til å få gutt er fire dager før el... Men det har jeg ingen trua på.. Så her blir det vel Babycomp + EL tester utenom for sikkerhets skyld i begynnelsen.. kan jo ikke gå glipp av noe

Regner med at den har litt guttekarma med seg denne compen.. For ho jeg kjøpte den av hadde bare gutter

Gammel 12-03-2015, 22:08   #10
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Bruksanvisninga ligger jo på nett så jeg brukte bare den jeg og ja... Fikk med meg at jeg må tempe til samme tid..

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:16.