Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Nedsatt sædkvalitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-04-2015, 21:20   #1
Buffy
Medlem

Buffy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 368
Buffy vil raskt nok bli berømt.Buffy vil raskt nok bli berømt.Buffy vil raskt nok bli berømt.Buffy vil raskt nok bli berømt.
Plutselig bortfall av sædceller + anbefale midler til bedring av sædkvalitet

Vi hadde en mislykket ICSI i fjor høst der de ikke fant noen sædceller, verken ved vanlig prøve eller TESA. Sædanleggene er der, men de har sluttet å produsere sæd av en eller annen grunn. Legen visste ikke hvorfor. Min mann lider av en auto-immun sykdom som legene ikke finner ut av, men hadde en prøve i januar samme år (2014) der resultetet var normalt for ham (han har nedsatt kvalitet fra før pga. balansert translokasjon og vi er avhengige av ICSI for å bli gravide), altså var kvaliteten god nok til ICSI.
Men altså var alle sædcellene borte høsten samme år. Han tok en ny sædprøve i november 2014, der det var mikroskopiske mengder sæd, ikke bra nok til ICSI, men mer enn 0. Nå har vi snakket sammen, han er fortsatt ikke med på donor, så enten får vi igang produksjonen igjen, eller så blir det ikke flere barn

Så da lurer jeg på om noen kan anbefale kosttilskudd som kan bedre sædkvaliteten. Gjerne noe sånt "alt i ett" som f.eks. tilskuddet "Gravid" til gravide. Jeg har hørt om noe som heter Lifepak, noen som vet hvor man kan få tak i det? Ellers andre konkrete navn på kosttilskudd osv. som kan hjelpe?

På forhånd takk for svar

1. ICSI m/TESA Haukeland: Ingen sædceller.
2. ICSI (1. tellende), søskenforsøk:
3. ICSI (2. tellende), søskenforsøk:
Buffy er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-04-2015, 21:40   #2
Honey86
Seniormedlem

Honey86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,129
Honey86 er på vei til noe stort.
Sv: Plutselig bortfall av sædceller + anbefale midler til bedring av sædkvalitet

LivsGnist hadde god erfaring med å sette mannen på sink og selen, Maca og folsyre. Tenkte å prøve ut det samme på mannen min!
Juni 17: Enkel pergotime = streifer
Juli 17: Dobbel Clomifen = streifer
Sept 17: Dobbel Clomifen =
Nov 17: ICSI
Des 17: Hjemmelaget EXU oppdaget uke 6
PAUSE på ubestemt tid......
Honey86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-04-2015, 21:53   #3
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.
Sv: Plutselig bortfall av sædceller + anbefale midler til bedring av sædkvalitet

Ja, det hjalp her.

Men når dere, Buffy, først er såpass inne i systemet så hadde jeg spurt om mulighetene for å sette mannen på pergotime. Ja mannen. Jeg har hørt at dette blir praktisert. Skal vi se.... Var det dr Pervis/Purvis(?) som gjorde dette tro...? Har lest om det her inne.
Gammel 25-04-2015, 21:58   #4
Buffy
Medlem

Buffy sin avatar

Buffy vil raskt nok bli berømt.Buffy vil raskt nok bli berømt.Buffy vil raskt nok bli berømt.Buffy vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Honey86 Vis post
LivsGnist hadde god erfaring med å sette mannen på sink og selen, Maca og folsyre. Tenkte å prøve ut det samme på mannen min!
Takk for svar! Det er notert. Men hva skal jeg kjøpe, egentlig? Finnes det noe kosttilskudd som inneholder alt dette? Eller må jeg kjøpe det hver for seg? Kan det kjøpes på apotek/helsekost?

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Ja, det hjalp her.

Men når dere, Buffy, først er såpass inne i systemet så hadde jeg spurt om mulighetene for å sette mannen på pergotime. Ja mannen. Jeg har hørt at dette blir praktisert. Skal vi se.... Var det dr Pervis/Purvis(?) som gjorde dette tro...? Har lest om det her inne.
Hva, pergotime? Skal ikke det stimulere eggløsning hos kvinner da?

Jeg skal ringe sykehuset mandag og høre om vi kan komme opp og ta en ny prøve for å sjekke tingenes tilstand. Jeg kan jo høre hva de anbefaler der og nevne pergo.

Gammel 26-04-2015, 01:15   #5
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,898
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Han der Purvis fyren ( ) er han sluttet? Ellers måtte det væren en fin case for han..
Gammel 26-04-2015, 01:47   #6
Sunshine
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 2,910
Sunshine er på vei til noe stort.

Dr Purvis holder til på Andrologisk senter i Oslo. Tror han er den perfekte mannen å kontakte i dette tilfellet. Han setter ofte menn på pergo /antibiotika /andre medikamenter for å bedre sædkvalitet. Jeg hadde nok bestilt time hos han, for har lest mye bra om han

Sunshine er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-04-2015, 09:30   #7
Tommelise
Supermedlem

Tommelise sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 703
Tommelise er en ukjent størrelse akkurat nå.

Ja, det høres ut som et godt råd å ta kontakt med dr.Purvis. Han holder til på www.andrologisksenter.no

Jeg syns i det hele tatt det er litt rart at mannen ikke blir utredet i større grad når infertilitetsproblemet ser ut til å ligge hos han. Jeg leste her inne om flere prøvere her inne som hadde gjort seg gode erfaringer med Purvis, men nå husker jeg ikke helt hvor... kunne det ha vært Teeny som startet den tråden ??
Tror Purvis i flere tilfeller fant Årsaken til problemet og kunne behandle denne.
virket som noen hadde problemer med å få mannen med. Noen menn kan være grusomt pinglete når det kommer til tissefanten sin....
(kjemisk graviditet-hjemmeprøving mai-15)
2. Forsøk y
4.ICSI fersk juni-15
mars 2016
Søskenforsøk:
1 FER nov MA 12+3
1. Søskenforsøk, fersk
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-04-2015, 10:21   #8
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 3,301
Troya er på vei til noe stort.

http://www.vita.no/helsekost/bio-sel...B&gclsrc=aw.ds
Denne tar mannen + multivitamin og tran. DU kan og gi han folsyre.
Min man har hatt bra resultater på dette.
Vi fikk beskjed at han ikke hadde helt topp prøver, satte an da på sselen og zink, etter dette har han hatt kjempe fine prøver
PP 1-7: negativ, PP 8: sa 4+0, PP 9: kjemisk, PP 10: negativ, PP 11-12: kjemisk, PP 13 prøve pause, PP 14. AIH 25.04.14to blå: 06.05.14, MA 28.05 6+3. Cytotec kur. Exu oppdaget 6+5. MTX tatt 7+0. PP 15. 16: prøve pause. PP 17-18: negativ
PP 19 to blå: 04.09.12. BO oppdaget 02.12.14. Cytotec 08.12.14 (8+2), PP 20-21: negativ, PP 22-23: kjemisk, PP 24: IVF-negativ, PP25

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-04-2015, 19:43   #9
Buffy
Medlem

Buffy sin avatar

Tusen hjertelig takk for svar!
Jeg har tenkt på Purvis jeg også, det må jo være en sak for ham der ingen andre kan forklare det, men så er det det at vi bor i Bergen og han i Oslo. Jeg tror vi skal prøve med litt selvmedisinering først, og så hvis det ikke har noen effekt, får jeg snakke med mannen om det. Er det noen av dere som har hørt om sånn plutselig forsvunnede sædceller? Typisk at min mann skal være en sånn vanskelig sak, det er det samme med resten av helsehistorikken hans.

Kan ikke la det gå for lang tid før vi eventuelt kontakter Purvis heller, jeg er 36, så vi har bare noen år på oss før vi ikke kan få assistert befruktning lenger.

Sist endret av Buffy; 26-04-2015 kl 19:45.
Gammel 26-04-2015, 20:24   #10
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,898
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Kanskje dere fikk noen tips/hjelpl/synsing over telefon med dem..? Er jo verdt et forsøk. Mulig han har vært borti det før osv, håper dere finner en løsning i alle fall!

Den eneste jeg kan tenke meg til: kan det ha noe med den autoimmune sykdommen å gjøre..?

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:52.