Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Prøveklubber > Ferskingene
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2016, 16:36   #111
Prøver89
Medlem

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 76
Prøver89 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Skavling for ferskingene - Februar 2016!

Det som irriterer meg, er gyn. Hun skal visst være ekspert på fertilitet, men smilet satt langt inne. Hun sa blant annet at det at det tok to mnd fra jeg sluttet på piller til jeg fikk vanlig mensen var et tydelig tegn på pcos. Men jeg trodde det var vanlig for alle, pcos eller ei, at det tok en stund før kroppen kom tilbake til vanlig syklus? Åh, den etterpåklokskapens altså...
Prøver89 er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-02-2016, 17:16   #112
Tussi84
Medlem

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Meldinger: 93
Tussi84 har slått av rykte

Sitat:
Opprinnelig postet av Prøver89 Vis post
Det som irriterer meg, er gyn. Hun skal visst være ekspert på fertilitet, men smilet satt langt inne. Hun sa blant annet at det at det tok to mnd fra jeg sluttet på piller til jeg fikk vanlig mensen var et tydelig tegn på pcos. Men jeg trodde det var vanlig for alle, pcos eller ei, at det tok en stund før kroppen kom tilbake til vanlig syklus? Åh, den etterpåklokskapens altså...
Åh..herregud skjønner så godt at du ble lei deg av å først få vite at du ikke har PCO også at du liksom har det fra en annen gyn. skikkelig teit, to mnd før kroppen retta seg?? Jeg trodde det var opptil tolv mnd man kunne vente seg før kroppen kom til det normale etter pille slutt! For øvrig trodde jeg også at det skulle litt mer enn en ultralyd av blomsten for å kunne konstatere PCO.. blodprøver og diverse.. men hva vet vel jeg!? :
Tussi84 er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-02-2016, 15:44   #113
Prøver89
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tussi84 Vis post
Åh..herregud skjønner så godt at du ble lei deg av å først få vite at du ikke har PCO også at du liksom har det fra en annen gyn. skikkelig teit, to mnd før kroppen retta seg?? Jeg trodde det var opptil tolv mnd man kunne vente seg før kroppen kom til det normale etter pille slutt! For øvrig trodde jeg også at det skulle litt mer enn en ultralyd av blomsten for å kunne konstatere PCO.. blodprøver og diverse.. men hva vet vel jeg!? :
Nei, jeg fikk påvist tilstanden "Hyperandrogenisme" for et par år siden etter å ha tatt blant annet blodprøver. Samme gynekologen dro jeg til i november da vi bestemte oss for å prøve å få barn, og hun avkreftet at jeg hadde pcos. Tok ul og sa at alt så helt fint og perfekt ut og at jeg ikke skulle ha noe som helst problem med å bli gravid. Så da jeg igår dro til en annen gyn som sa det helt motsatte, fikk jeg sjokk. Samtidig veldig bitter. Hun tok også ul og sa at jeg hadde pcos. Jeg tok også nye blodprøver. Så nå er det skrevet ut pergotime og fra neste mens skal jeg starte med det. Jeg er ganske deppa, men jeg har en helt utrolig mann som tok det helt med ro. Vi er begge 26 år og fortsatt "unge" så han prøvde å trøste meg igår med at tar det seks mnd/et år/to år skal vi klare det. Så nå får vi bare krysse fingrene.
Gammel 27-02-2016, 16:23   #114
Mynona
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 27
Mynona er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tussi84 Vis post
Det der syns jeg hørtes litt snålt ut og ville kanskje vurdert en second, eller blir kanskje third opinion. For 2 måneder etter pille slutt? Hvem har normal syklus innen det? Den første min var helt på bærtur og den neste likeså. Det var vel først 4 runde jeg hadde den vanlige monster-mensen jeg var vant til fra før jeg begynte med piller, og selv da hadde den ikke egentlig kommet i noen jevn rytme. Hadde sykluser på alt fra 24 til 32 dager eller noe sånt om jeg ikke husker feil. Så når en sier du har og en har sagt du ikke har så ville jeg kanskje forhøre meg med en til for sikkerhets skyld...krysser uansett fingrene og håper på det beste for dere!
Mynona er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-02-2016, 09:36   #115
prøvedokka
Supermedlem

prøvedokka sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,351
prøvedokka er en ukjent størrelse akkurat nå.

Jeg trodde det var vanlig at kroppen brukte lang tid på å finne seg selv igjen etter pilleslutt? Slenge med på Mynona her, få en time hos en annen gyn! Høres ikke helt bra ut den du har

Her er EL overstått i helga, og ingen kan klage på timing denne mnd hvertfall

Kastet prevensjon nov 2014.

Mai 2016: Sambo påvist vesentlig nedsatt kvalitet på svømmerne.

Riksen:

1. ICSI april 2017. 17.04 Bankende hjerte, med lyd og bilde, 10.05

Følg meg på bloggen min for detaljer!

prøvedokka er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-02-2016, 09:52   #116
Prøver89
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av prøvedokka Vis post
Jeg trodde det var vanlig at kroppen brukte lang tid på å finne seg selv igjen etter pilleslutt? Slenge med på Mynona her, få en time hos en annen gyn! Høres ikke helt bra ut den du har

Her er EL overstått i helga, og ingen kan klage på timing denne mnd hvertfall
Ja...vurderer det. Hun er jo ekspert på fertilitet da, har vært kilde i mange intervjuer. Så jeg føler at hun har nok rett. Men måten hun sa ting på, var litt "kaldt" om dere skjønner hva jeg mener. Da jeg sa til henne at jeg hadde vært hos en annen gyn tidligere som sa at jeg ikke hadde det, svarte hun; "skal vi fokusere på hva en annen lege sa eller skal vi heller se på alternativene du har?" Verste opplevelsen jeg har hatt, følte jeg når jeg kom ut derfra.

Prøvedokka Masse lykke til! Krysser fingrene for at den sitter!
Gammel 29-02-2016, 10:45   #117
prøvedokka
Supermedlem

prøvedokka sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,351
prøvedokka er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Ja...vurderer det. Hun er jo ekspert på fertilitet da, har vært kilde i mange intervjuer. Så jeg føler at hun har nok rett. Men måten hun sa ting på, var litt "kaldt" om dere skjønner hva jeg mener. Da jeg sa til henne at jeg hadde vært hos en annen gyn tidligere som sa at jeg ikke hadde det, svarte hun; "skal vi fokusere på hva en annen lege sa eller skal vi heller se på alternativene du har?" Verste opplevelsen jeg har hatt, følte jeg når jeg kom ut derfra.

Men i alle dager! Det var det fryktlig frekt sagt av henne? Har vært borti leger før, som har helt mangelt empati, de har kun vært der for å tjene penger liksom. Fikk en gang høre at "Om du har noen andre problemer enn de du nevnte da du bestilte time, får du bestille ny time." Ble også av samme dame fortalt at jeg hadde kyssesjuken når jeg hadde tannverk, uten at hu tok tester og slikt, "for det var normalt å ha vondt der når man hadde kyssesjuken". Gikk til tannlegen og frisk etter to dager... Så gå til en annen en du! Selv om hu er ekspert, så er det ikke sikkert hu har rett...

Takk for det! Det håper jeg og! Har liksom for første gang på lenge, littegrann trua, men tørr ikke håpe for mye, for da går det jo helt sikkert til dundass

Kastet prevensjon nov 2014.

Mai 2016: Sambo påvist vesentlig nedsatt kvalitet på svømmerne.

Riksen:

1. ICSI april 2017. 17.04 Bankende hjerte, med lyd og bilde, 10.05

Følg meg på bloggen min for detaljer!

prøvedokka er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-02-2016, 11:03   #118
Mynona
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 27
Mynona er en ukjent størrelse akkurat nå.

Og jeg slenger meg på prøvedokka, dette var skikkelig frekt! Og jeg ville uansett skaffa en ny en, for man skal jo ha litt kjemi med de man går hos og da, og føle seg i varetatt. Det er jo bare dritt om man føler seg tråkka på og frekt behandlet hver gang man har vært der. Det er i alle fall ikke noe særlig når man kanskje føler seg litt sår i utgangspunktet.
Mynona er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-02-2016, 11:48   #119
Tussi84
Medlem

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Meldinger: 93
Tussi84 har slått av rykte

Sitat:

Oh my... er det mulig!? Hun er kanskje dyktig i faget sitt, men virker jo helt nedsnødd da... hjelper ikke å være lege hvis du ikke kan kommunisere og fremstår som en bitch.. nei, enig med de andre her prøv å finn en annen gyn, høres ikke ut som det kan bli så mye verre enn hun der..

Deilig med ferdig EL da Prøvedokka? Jeg har trua for dere denne PP.. mer god enn for oss hvertfall.. eller det går litt opp og ned da, men tørr ikke slippe løs god troa.. kanskje det er dumt.. men,men.. 7 dpo her og ingen tegn på hverken ene eller andre så spekulerer ikke så mye mer rundt det. Sambo borte hele uka og det er litt uvant for det er jo jeg som er selger og derfor mye borte, men glad for at han er borte denne uka og ikke en annen for å si det sånn Men han er veldig innstilt på prioriteringer fremover da.. heldigvis.
Neste PP tenker jeg å kjøre på med Solvipect, Grapefruktjuice og bi-dronning gele..hehe..det blir ikke Pergo da for legen mente det ikke var bra å ta så mange runder med det etter hverandre pga cyster som kunne komme osv.. og det er vel fornuftig tenker jeg.. Pergoen gjorde jo nytta si med å "trigge" EL for meg denne PP, fikk den CD 20 og før det har det vært alt ettersom CD 31(!!??), 24 og ingen. Så laaange sykluser er nok mye av problemet her.
Tussi84 er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-02-2016, 13:35   #120
Emi
Medlem

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 479
Emi er en ukjent størrelse akkurat nå.

Tror jeg gir opp... mistenker at jeg ikke har EL overhode..
16 dpo i dag, alle symptomene i hele verden. Så kjøpte meg CB digital fordi jeg ble for nysgjerrig.. symptomene mine er tydeligvis bare juks...

SA uke 8 oktober 2015
desember 2016
----------------------
pp 1-3

Emi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:54.