Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Jeg har testet POSITIVT!
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2004, 18:45   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
SYMPTOM-tråd

Tidlige symptomer hos de som blir gravide er et populært tema her på SG, og herved oppfordres alle gravide om å skrive inn om sine tidlige symptomer.

PS! Ikke skriv inn spørsmål om symptomer e.l. her, benytt Graviditetstegn/PMS-forumet til det. La dette bli kun en laaaaaaaaaaaaang tråd om gravides egenerfarte symptomer.
  Svar med sitat
Gammel 10-10-2004, 19:57   #2
månestrålen
Gjest

Sv: SYMPTOM-tråd

Gleden av å väre först ut her jeg da.............og håper det bringer lykke!

Tro meg........det er fullt mulig og kjenne graviditets tegn tidlig dersom du kjenner kroppen din godt. Jeg har nesten alltid de klassiske pms symptomene som jo også ofte har fått meg til å håpe ekstra sterkt at denne gangen satt den! Men jeg kan skrive under på at denne gangen er det likevel annerledes:
  • Tirsdag 28 sept........the big day is here! Sex söndag holdt visst!
  • De neste 6 dagene har jeg sammentrekninger i eggleder område, kjenner ut som om noen skofler nedover et befrukta egg tro det eller ei!
  • Mandag 4 oktober stikker det til i livmora rett etter jeg hadde lagt meg.......er dette de berömmelige feste smertene mon tro?
  • De neste 3 dagene har sammentrekningene i sidene gitt seg, og murringer i livmora tar over.
  • Fredag 8 oktober tester jeg positivt, bare 9 dpo.......
  • Jeg er bittelitt små uvel når jeg er sulten, kan ikke kalle det kvalm, men det gir seg når jeg har spist. Gjesper litt ekstra, men egentlig ikke spesielt mere trött.
  • Lördag får jeg i korte perioder murringer som beveger seg bakover mot korsrygg...fortsatt murringer i livmora men litt til og fra.
  • Tempen har holdt seg höyere enn vanlig etter egglösning.
  • Livmorstappen lever sitt eget liv som vanlig, litt höyt oppe, så plutselig ganske lav etc. Men den har vridd seg!!! Åpningen på tappen pleier å väre midt på bak, nå er den litt på siden mot venstre.........de gangene jeg i det hele tatt når den!
  • Muligens litt mer utflod, ikke slik at jeg ser/merker annet enn når jeg tafser litt på tappen..........hvitaktig lotion!
  • Super ömme pupper helt fra eggl. dagen men det har jeg jo alltid.........dog er ömheten litt mer sentrert mot midten nå, mot vanligvis ved pms som da pleier å väre på sidene.
  • Holdt på å glemme tett nese........litt forkjölelses symptomer.
  • Humöret er litt tja....... kall meg oppfarende over döde ting i hvertfall, som fks når pc´n ikke gir meg en internet side på under 2 sek!
Önsker alle SG damer lykke til i jakten på de positive strekene.........det er så fantastisk når de först bestemmer seg for å vise seg fra sin positive side!
Kommer med oppdateringer dersom det tilkommer nye tegn!

Sist endret av månestrålen; 10-10-2004 kl 23:03.
  Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 02:14   #3
Leophee
Gjest

Ingen dum tråd det her. Symptomene hos en gammel sliter som hadde gitt opp å håpe, og gitt opp å kjenne etter artet seg litt anderledes:
  • Murringer de siste dagene før IKM. Omtrent som vanlig, men litt mildere og over et litt større område. I tillegg noe som kanskje kunne minne om el-smerter (men flere dager etter el).
  • Fortsatt murringer etter IKM.
  • Økt energi i dagene etter IKM.
  • Tørrere enn normalt/ ingen utflod rundt IKM. (Og hele veien etterpå.)
  • Positiv test 5 dager etter IKM. (Yup, når man har sluttet å håpe er graviditetstester unødvendige utgifter.)
  • Ømme bryster ca. en uke etter IKM.
  • Kvalme og tretthet omtrent 6 uker på vei.
Ikke mye som kunne overbevise om en graviditet der, før testen endelig ble innkjøpt og utrolig nok viste positivt resultat.

Lykke til alle sammen!
  Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 08:17   #4
Prøvende
Gjest

Jeg hadde faktisk ingen klare tegn på at jeg var gravid..........Følte meg kanskje litt kvalm etter EL, men det var og så det! Idag er jeg 7+1, så man kan godt være gravid selv om man ikke merker så mye til det helt i begynnelsen

Lykke til alle sammen!

Sist endret av Prøvende; 11-10-2004 kl 08:42.
  Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 08:28   #5
Elise
Gjest

Jeg blir ekstra trett litt før ikm, og denne gangen kjente jeg også bekkenløsningen omkring ikm. I tillegg blir jeg vanvittig sulten.
  Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 10:26   #6
Otelie
Gjest

I og med at jeg hadde IVF og brukte progesteron etter innsettingen, er det usikkert om det var bivirkninger etter progesteronet eller graviditetstegn. En ting er helt sikkert; Jeg har mega-ømme pupper! Kan ikke huske at dem har vært så ømme noen ganger. Det er snart en uke siden jeg slutta med progesteronet, så puppene er nok helt klart et graviditetstegn. Så kjente jeg noe murring 7 dager etter eggløsning som nok kan være festesmerter. Siden det har jeg jevnt over hatt en slags mensmurring. Testet positivt 1.gang på dag 12. Er nå 4+5.
  Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 10:44   #7
Tyra78
Gjest

10 DPO med

Større og ømme pupper
Murring i korsryggen
Høy tapp som er hard inni og myk utenpå
Kiling litt nedenfor og bak navelen
Murringer ved eggstokkene
Mere utflod

Og svakt New Generation
  Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 10:57   #8
Lykkex3
Gjest

Begge ganger jeg har vært gravid, har jeg hatt disse symptomene:

-Veldig ømme og nesten litt hovne pupper med skikkelig markerte blodårer. Dette har dukket opp rundt IKM og gitt seg i uke 12 (fortsatt "hovne" men ikke ømme mere)
-kvalm i 3-4 dager før IKM, greide ikke røyk lukt. Så stoppet det helt opp.
-trøtt på ettermiddagen fra ca 8 uker og til 13 uker.

Og det var det, jeg har ikke hatt noen andre symptomer. Jeg skrev nemlig opp alt, så jeg har ikke glemt noe
  Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 12:16   #9
liten
Gjest

Her er mine symptomer

Stølhetsfølelse i magen
Litt småkvalm innimellom
Ømme pupper
Veldige menssmerter i magen
SULTEN!!!

Testet positivt 2 dager før IKM.

Lykke til alle sammen - det er fortsatt plass til flere i juniklubben på SM!
  Svar med sitat
Gammel 12-10-2004, 11:48   #10
snusmumrik
Gjest

Mine symptomer var dessverre ikke så veldig annerledes enn dem jeg pleier å ha før mensen kommer:
- Litt større og ømme bryster
- Mensmurringer (men de ble aldri så kraftige, som ved vanlig mens)
- Ingen utflod
- Livmortappen ganske lav

Kvalmen kom først 5+2 og tissetrang, sult og merkelige smaker/lukter først enda senere...
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:03.