Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Behandling > IVF-behandlinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2017, 21:34   #71
Laluna
Supermedlem

Laluna sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 630
Laluna er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Septemberklubben 2017

Sitat:
Opprinnelig postet av Drømmegull Vis post
Jeg er på sykehuset i Telemark, Porsgrunn. Tviler på at de har åpent i helgene, har jeg faktisk ikke tenkt på🙈 Hvis jeg følger kalenderen denne gangen blir det en mandag eller tirsdag. Stor klem til deg også😘😘
Samme som meg da, hører også til i Porsgrunn 😊
kom til verden okt-13 💖

Søskenforsøk :
2. Frys april-16 - avbrutt da eggene ikke overlevde tiningen.
2. ICSI mai 16 - avbrutt da ingen egg ble befruktet.
3. ICSI okt 16 - totalfrys grunnet fare for overstimulering.
1. Frys nov 16
2. Frys jan 17
4. ICSI mars 17 - totalfrys grunnet fare for overstimulering.
1. Frys juni 17
2. Frys sept 17

5. ICSI nov/des 17 🍀❤
Laluna er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2017, 21:50   #72
Laluna
Supermedlem

Laluna sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 630
Laluna er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dani Vis post
Tusen takk for råd angående Bemfola og for at du heier! 💕
Det er utrolig godt å høre at du har troa, for selv om jeg er optimistisk, er det jo alltid denne usikkerheten som lurer. Det skal bli godt å komme igang igjen. Kjenner humøret er stigende.

Ringte apoteket å la av medisinene i dag, men vi har jo selvsagt lagt inn aksjer på naturmetoden også, så må ta en test i morgen tidlig før jeg brenner av noen tusenlapper på herlige hormoner.
La bare tanta komme, sier nå jeg, så jeg kan begynne stikkingen. 😅✌️

Stor klem til deg fine Laluna💕
Bare koselig det! 😘
Så spennende med hjemmeprøving i mellomtiden 😃 Tenk det da hvor fantastisk det hadde vært om dere hadde greid det på egenhånd 😍

Lykke til med testing og evt sprøytestart snart 🍀❤😃
Stor klem tilbake til deg! ❤
kom til verden okt-13 💖

Søskenforsøk :
2. Frys april-16 - avbrutt da eggene ikke overlevde tiningen.
2. ICSI mai 16 - avbrutt da ingen egg ble befruktet.
3. ICSI okt 16 - totalfrys grunnet fare for overstimulering.
1. Frys nov 16
2. Frys jan 17
4. ICSI mars 17 - totalfrys grunnet fare for overstimulering.
1. Frys juni 17
2. Frys sept 17

5. ICSI nov/des 17 🍀❤
Laluna er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2017, 22:14   #73
Drømmegull
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2017
Meldinger: 33
Drømmegull er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Jeg tror det varierer om de bruker progesteronstøtte eller ikke. Letrozol gjør av og til at du modner flere follikler, avhengig av hvor i syklus du tar pillene mener jeg at jeg har lest et sted. Om det blir flere follikler som løsner, kan det også bli flere gule-legemer, og da har jeg tenkt at det også blir mer naturlig progesteron? De avgjør sikkert om du skal ha progesteron eller ikke etter den første UL på dag 10. Det var etter ul at min gyn anbefalte Ovitrelle om ikke jeg fant LH stigning etter noen dager(mine to follikler var da på 18 mm, så det var visstnok ikke gunstig at de ble for store heller). Jeg fikk LH stigning dagen etterpå, tror jeg, og satt Ovitrelle etter positiv LH signing for å sikre at begge folliklene løsnet. Jeg tok veldig høy dose progestron i tillegg, jeg torde ikke å ikke gjøre det. Men er litt usikker i ettertid på om det kanskje ble for mye progesteron. Du får høre hva de sier når du er på ul på dag 10. Det blir så spennende! 🍀🍀
Heier på lille eskimoen din. ❤️
Takk Dani🙏🏻 Heier veldig på deg også nå da🍀❤️ Masse lykke til!
Drømmegull er logget av   Svar med sitat
Gammel I går, 15:19   #74
aboutJune
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 21
aboutJune er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Laluna Vis post
Jeg gikk på 75 IE når jeg bare fikk 3 egg. Ellers går jeg på 100 IE og får i overkant av 20 egg.
Har ikke fått vite dosering på neste forsøk enda men håper på 90-95 IE kanskje. Også evt justere litt ned underveis.
Skal bruke Menopur da det skal gi best kvalitet på eggene.
Når jeg fikk datteren min brukte jeg Puregon men jeg har jo blitt 5 år eldre siden det så kvaliteten på eggene har nok sunket litt.
Antall egg går også ut over kvaliteten, det er helt klart. Jo flere egg jo dårligere kvalitet sies det.

Hva med å starte bittelitt høyere enn 75 IE neste gang for så å evt justere litt ned underveis for at ikke alle de andre følger etter? Hos meg er det som regel 10 som blir store ganske raskt også kommer de andre 10 litt etter.
Istedenfor å begynne lavt også justere opp så mye? Det er jo ganske stor forskjell på 75 IE og 150 IE.
Kan det være noe å nevne for legen din?
Hvor hører du til forresten?

Vi blir å ha neste forsøk samtidig i november vi kanskje da? 😊 Blir kjempe koselig å følge deg.
Stor klem 💜
Tusen takk for info og gode råd! Får diskutere det med legen. Får høre på han, men det er jo lov å spørre og foreslå, ellers tror jeg ikke det blir mye endringer. Poenget med å starte lavt var å få bare noen folikler til å begynne å vokse og ikke 40. Også øke masse når de har kommet i gang for at de skal bli store nok og da holder forhåpentligvis de andre deg små. Men det ble mer enn nok likevel. Det er mange måter å gjøre det på altså, så vanskelig å vite hva som er best. Men jeg skal ta med meg tipset 💜 Så møtes vi til forsøk november da, det blir så spennende og koselig å følge deg 💕🌹👍 Hører til på Rikshospitalet, forresten.
1) IVF Jan2017: avbrutt etter uttak, ingen befruktning
2) ICSI Mai2017:avbrutt etter uttak, 1 embryo på frys
3) FER Aug/Sep 2017: negativ
4) ICSI Nov 2017

Sist endret av aboutJune; I går kl 15:56.
aboutJune er logget av   Svar med sitat
Gammel I går, 15:28   #75
aboutJune
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 21
aboutJune er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Takk for det. ❤️
Lykke til med mer utredninger av mannen. Krysser fingrene for at alt er bra.
Skjønner det er en utfordring ifht doseringen gonal-F, men syns Laluna har noen fornuftige forslag. Det skader jo ikke å spørre på neste samtale?
Har inntrykk av at de liker å sette en på samme medisin om man ikke etterspør litt endringer selv.

Jeg skal ha samme stimulering som sist, 150 bemfola, orgalutran og Ovitrelle. Pluss Prednisolon og klexane. Vet ikke om jeg hadde fått de tilleggsmedisinene om jeg ikke hadde spurt selv. Har det nok med å blande meg litt vel mye noen ganger, men føles mye bedre med iallefall en liten endring i opplegget.☺️
Ja, det er vel lettest å sette en på det samme som før😉 Jeg også blander meg ganske mye, og jeg tror det er greit. Noen ganger kan det jo gå litt fort i svingene. Regner med at legene sier nei om de ikke er enige i det hele tatt.. Det blir spennende med nye medisiner. Lykke til med det og lykke til med hjemmeforsøket først! Det hadde jo vært topp om du lykkes med det 💕
1) IVF Jan2017: avbrutt etter uttak, ingen befruktning
2) ICSI Mai2017:avbrutt etter uttak, 1 embryo på frys
3) FER Aug/Sep 2017: negativ
4) ICSI Nov 2017
aboutJune er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:18.