Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-03-2015, 07:38   #1
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Medlem siden: Jul 2014
Sted: Trøndelag
Meldinger: 251
McRaven er en ukjent størrelse akkurat nå.
Question Forskyve mens? Og termin planlegging..

Sist syklus var 24dgr. Hvis det blir samme denne syklus så "bommer" jeg med tidligste prøvedato med ca 4dager.

Altså 24dagers syklus, så får jeg mens ca 23 mars.. Skulle gjerne ha hatt den tidligst 27 mars (for å satse på januarbarn ) for da kan vi jo starte prøvinga allerede uka etter kan man skyve på mens uten prevensjon, eller er det bare i prevensjonsverden man kan det?

Meeeen.... Hvis jeg da får mens rundt den 23 mars... Blir man somregel skjøvet en uke tilbake ved beregning av UL termin? (Terminkalkulator sier da termin er 28desember, og så kan jeg plusse på ei uke med Ul termin, så den nye vil ca bli 4januar??)

( vil ikke vente med å prøve til 15april har ikke tålmodighet)
kanskje jeg finner ut av dette når faktisk TR kommer...

Spør likevel jeg

Hvor tidlig ville dere satset på å begynne 1pp for januarbarn?

Prater innimellom med seg selv..
McRaven er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-03-2015, 07:46   #2
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 3,301
Troya er på vei til noe stort.
Sv: Forskyve mens? Og termin planlegging..

Sitat:
Opprinnelig postet av McRaven Vis post
Sist syklus var 24dgr. Hvis det blir samme denne syklus så "bommer" jeg med tidligste prøvedato med ca 4dager.

Altså 24dagers syklus, så får jeg mens ca 23 mars.. Skulle gjerne ha hatt den tidligst 27 mars (for å satse på januarbarn ) for da kan vi jo starte prøvinga allerede uka etter kan man skyve på mens uten prevensjon, eller er det bare i prevensjonsverden man kan det?

Meeeen.... Hvis jeg da får mens rundt den 23 mars... Blir man somregel skjøvet en uke tilbake ved beregning av UL termin? (Terminkalkulator sier da termin er 28desember, og så kan jeg plusse på ei uke med Ul termin, så den nye vil ca bli 4januar??)

( vil ikke vente med å prøve til 15april har ikke tålmodighet)
kanskje jeg finner ut av dette når faktisk TR kommer...

Spør likevel jeg

Hvor tidlig ville dere satset på å begynne 1pp for januarbarn?
Ikke for å drepe entusiasmen din men å "time" termin er ikke alltid like lett. Vi gikk inn med samme håp som dere og her sitter vi 2 år senere fortsatt uten en baby eller en spire.Jeg vil bare råde deg i å ta det som det kommer.
Selv om du hadde fått termin 4 januar. kan det godt hende at du hadde endt opp med en desemberbarn
PP 1-7: negativ, PP 8: sa 4+0, PP 9: kjemisk, PP 10: negativ, PP 11-12: kjemisk, PP 13 prøve pause, PP 14. AIH 25.04.14to blå: 06.05.14, MA 28.05 6+3. Cytotec kur. Exu oppdaget 6+5. MTX tatt 7+0. PP 15. 16: prøve pause. PP 17-18: negativ
PP 19 to blå: 04.09.12. BO oppdaget 02.12.14. Cytotec 08.12.14 (8+2), PP 20-21: negativ, PP 22-23: kjemisk, PP 24: IVF-negativ, PP25

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-03-2015, 07:50   #3
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Ja, og akkurat det.. Det kan man jo ikke vite uansett om man så skulle ha hatt termin i mars heller.. Kan jo bli desemberbarn utav det også.. Men det er vi innforstått med kommer det før termin så gjør ikke det noe, for sånne ting kan man ikke planlegge.. Har gått over termin med de to andre.. Men det er den oppstartsdatoen for å få bikka den antatte termin over på 1januar

Gammel 09-03-2015, 07:55   #4
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,899
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Hehe, jeg forstår at du er ivrig ;-)

Men ut fra hva du skrev i den andre tråden.. om mensen kommer en uke etter eggløsning.. det vil ikke Være langt nok lutealfase for å bli gravid. Det kan godt hende du får en helt annen sykluslengde denne gang. så tror nok bare du må smøre deg med tålmodighet og ha is I magen ;-) og se når eggløsning og mens kommer ene gangen. Syklusen Bør som sagt Være lengre om eggløsningen kommer på samme dag, og mulig blir det en helt annen syklus denne Andre etter minipilleslutt.
Gammel 09-03-2015, 10:42   #5
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ophelia Vis post
...og ha is I magen ;-)
vil ikke ha is I magen.. vil ha I magen, ikke is Ophelia

Gammel 09-03-2015, 12:06   #6
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Men men men...! Hvis jeg ikke bryr meg noe om forrige syklus og lengde.. Og bare plotter inn første dag i siste mens feks 24mars da med vanlig standard syklus (28dgr og bla bla ) så blir jo mens termin uansett 1 januar (iflg NHI.no)

Vente spent (må slutte å tenke så mye)

Gammel 10-03-2015, 09:24   #7
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,899
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av McRaven Vis post
vil ikke ha is I magen.. vil ha I magen, ikke is Ophelia
Selvfølgelig, baby, ikke is

Jeg har stor tro på at denne syklusen blir bedre! Og blir den sånn at mensen kommer noen dager etter El ville det ikke hatt noe å si om dere trenet "på ordentlig" eller tørrtrenet, det er som sagt for lite tid for å bli gravid på.

Men ja, bare husk at å slutte på minipiller kan lage litt krøll i systemet over tid..

Har du sett noe på EL testene til nå? Hvilke bruker du, forresten?
Gammel 10-03-2015, 10:08   #8
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Hehe, ja jeg må vel bare vente og se.. kan vel spise is i mellomtiden, sjokoladeis er jo digg

Bruker One Step ovulation test fra ebay.. Sånne teste strips. Har ikke fått utslag enda denne mnd nei, en kjempesvak strek jo, men er negative tester.
(Har ikke testet i dag enda)

Gammel 10-03-2015, 12:13   #9
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Jeg ville satset på 1. Januar som termin. For om det ikke går på første forsøk, så er det enda en sjanse for å fa januartrafikken på pp2. Og har du gått over før, så er det jo sannsynlig at det blir det denne gangen og, selv om det er umulig å vite sikkert.
Gammel 10-03-2015, 12:38   #10
McRaven
Medlem

McRaven sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Jeg ville satset på 1. Januar som termin. For om det ikke går på første forsøk, så er det enda en sjanse for å fa januartrafikken på pp2. Og har du gått over før, så er det jo sannsynlig at det blir det denne gangen og, selv om det er umulig å vite sikkert.
Tror vi tar sjansen å prøver til etter TR kommer nå, så får vi i hvert fall begynnt Venter spent på når TR dukker opp... Håper den ikke kommer før om tidligst 14 dager om menstermin blir rundt den 1, så regner jeg med at UL termin blir kanskje en uke senere.. 8.jan eller noe.. Man blir jo somregel satt litt tilbake, blir man ikke?

Sist endret av McRaven; 10-03-2015 kl 12:41.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:43.