Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Temperatur
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2013, 14:40   #1
Gemma
Medlem

Medlem siden: Mar 2013
Sted: Tromsø
Meldinger: 56
Gemma er en ukjent størrelse akkurat nå.
Noe som ikke stemmer

I føle eggløsningstestene hadde jeg eggløsning på torsdag/fredag.. Da var tempen min høy, og nå etter har den gått ned.. Jeg kjente jeg ble stressa, for sånn skal det vel ikke være?
Gemma er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-04-2013, 14:48   #2
Kims
Hjelpeadmin

Kims sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 5,515
Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noe som ikke stemmer

Har du en chart som du fører temperaturen inn i? Det er lettere å synse når man kan se på temperaturkurven.

Kan det være at noen av temperaturmålingene er feil, for eksempel for lite søvn, bevegelse før temperaturmåling, alkohol eller noe slikt?

Det kan jo rett og slett hende at EL ikke har vært helt enda, selv om du fikk positive EL-tester. Man kan få en dipp i temperaturen like før EL.

Etter 4,5 år lyktes vi!
1. ICSI: avbrutt. 2. ICSI: tidlig SA 5+4. 1. FER: avbrutt. 3. ICSI: +

Søskenforsøk: 1. FER april 2013: +

Den store overraskelsen:
Hjemmelaget spire endte med SA 6+1 i juli 2016.
Rett fra SA til ny positiv test, men det var en ex.u. som 6+0 endte med hasteoperasjon.
+ februar 2017.
Kims er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-04-2013, 14:49   #3
badehetta
Medlem

badehetta sin avatar

Meldinger: 151
badehetta er en ukjent størrelse akkurat nå.

Har du tempet hele tida da? Har du tempet til samme tid omtrent? Det er jo ikke uvanlig med en liten tempdropp etter EL, husker ikke akkurat hvilken DPO den pleier å komme på, men du kan jo ta en titt på sidene til FF, eller her inne på tempeklubben?
badehetta er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-04-2013, 15:47   #4
Gemma
Medlem

Har akkurat starta med temping.. Nå hører det med til historien at jeg sover veldog dårlig. Mange turer på tissing, hver natt.. Sjelden sammenhegnde søvn i 3t.. Ble bare litt fortvila, for at det kanskje er "enda mer galt".. Jeg har tatt blodprøver, 3stk gjennom syklusen og de var helt fine.. Men de sier vel ikke noe om dette?
Gammel 07-04-2013, 16:12   #5
Kims
Hjelpeadmin

Kims sin avatar

Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gemma Vis post
Har akkurat starta med temping.. Nå hører det med til historien at jeg sover veldog dårlig. Mange turer på tissing, hver natt.. Sjelden sammenhegnde søvn i 3t..
Det at du sover dårlig kan gjøre at målingene ikke blir riktige, så det kan jo være det som er årsaken til at temperaturen din var høy for noen dager siden og lav de siste dagene.

Sitat:
Ble bare litt fortvila, for at det kanskje er "enda mer galt".. Jeg har tatt blodprøver, 3stk gjennom syklusen og de var helt fine.. Men de sier vel ikke noe om dette?
Hva var det som ble målt på blodprøvene dine, da? Etter eggløsningen øker produksjonen av progesteron kraftig, og det er det som gjør at kroppens basaltemperatur øker. Det er derfor vi kan se at EL er overstått ved å måle temperaturen. Hvis du har fått målt progesteronnivået gjennom syklusen og det så fint ut er det i alle fall ingen grunn til bekymring.

Etter 4,5 år lyktes vi!

Den store overraskelsen:
Rett fra SA til ny positiv test, men det var en ex.u. som 6+0 endte med hasteoperasjon.
+ februar 2017.
Gammel 07-04-2013, 16:17   #6
Gemma
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Kims Vis post
Det at du sover dårlig kan gjøre at målingene ikke blir riktige, så det kan jo være det som er årsaken til at temperaturen din var høy for noen dager siden og lav de siste dagene.

Hva var det som ble målt på blodprøvene dine, da? Etter eggløsningen øker produksjonen av progesteron kraftig, og det er det som gjør at kroppens basaltemperatur øker. Det er derfor vi kan se at EL er overstått ved å måle temperaturen. Hvis du har fått målt progesteronnivået gjennom syklusen og det så fint ut er det i alle fall ingen grunn til bekymring.
Progresteron og østrogen første prøven, og kun progresteron på de to siste, om jeg ikke husker feil. Husker ikke nøyaktig hvilke dager jeg tok de prøvene, men det var tidlig og sent i syklusen. Kan det ha noe å si at termometret ligger på nattbordet på et iskaldt soverom?
Gammel 07-04-2013, 16:41   #7
Kims
Hjelpeadmin

Kims sin avatar

Nei, kan ikke tenke meg at det skal ikke ha noe å si, i alle fall ikke om temperaturen i rommet er omtrent lik fra dag til dag.

Har du laget deg en chart som du fører temperaturen inn i? Det er i alle fall veldig lurt, for det er mye greiere å tolke temperaturen da. Du kan jo ta en titt på FertilityFriend om du ikke allerede har gjort det.

Etter 4,5 år lyktes vi!

Den store overraskelsen:
+ februar 2017.
Gammel 07-04-2013, 19:40   #8
Gemma
Medlem

Ja, men de sliter med å få bekrefta epost adr min.. Men jeg har en sånn annen app, womanlog.. Jeg blir bare så stressa.. nå har den ene etter den andre termin, og her sitter vi, etter ett år med forsøk og ingenting.. Jeg vet jo at det er de som har prøvd mye lengre, men jeg blir bare stressa over alle som blir preggers på første forsøk.. Jeg trodde dette skulle gå "lett", men det gjør det altså ikke
Gammel 07-04-2013, 20:17   #9
badehetta
Medlem

badehetta sin avatar

Meldinger: 151
badehetta er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Ja, men de sliter med å få bekrefta epost adr min.. Men jeg har en sånn annen app, womanlog.. Jeg blir bare så stressa.. nå har den ene etter den andre termin, og her sitter vi, etter ett år med forsøk og ingenting.. Jeg vet jo at det er de som har prøvd mye lengre, men jeg blir bare stressa over alle som blir preggers på første forsøk.. Jeg trodde dette skulle gå "lett", men det gjør det altså ikke
Men da, etter ett års forsøk er det jo på tide å oppsøke lege (hvis man vil) for å få starta utredning på om det er noe som er galt (eller om dere bare har hatt uflaks/dårlig timing), og hva man evt kan gjøre for å hjelpe på!

Jeg vet om noen som har hatt ustabile temperaturer når termometet ligger i kaldt soverom, og det løste seg ved å legge termometeret under puta feks.
badehetta er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-04-2013, 21:32   #10
Gemma
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av badehetta Vis post
Men da, etter ett års forsøk er det jo på tide å oppsøke lege (hvis man vil) for å få starta utredning på om det er noe som er galt (eller om dere bare har hatt uflaks/dårlig timing), og hva man evt kan gjøre for å hjelpe på!

Jeg vet om noen som har hatt ustabile temperaturer når termometet ligger i kaldt soverom, og det løste seg ved å legge termometeret under puta feks.
Vi har starta, jeg har tatt blodprøver og har hatt x-antall besøk hos gyn. Blodprøvene var helt ok. Mannen min har bedt om time hos fastlege, for å få henvisning så han kan gi en sædprøve..
Jeg skal legge termometret under puta
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:38.