Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Adopsjon
Vis resultat: Synes du at homofile par skal få adoptere?
Ja 156 78.79%
Nei 42 21.21%
Velgere: 198. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-08-2004, 13:47   #61
Leophee
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Hva mener SG'erne om å la homofile adoptere?

Sitat:
Opprinnelig postet av Alibaba
Det er et instinkt å formere seg å få barn.
Men hvis det sies at homofile også har det instinkt å få barn... Da burde vel instinktet gå til å treffe en av motsatt kjønn, og parre seg, slik som dyrene gjør...?
Hva slags innstinkt tror du styrer kua når hun plutselig kliver opp på ryggen på en annen ku? Eller hunden, hann eller hunn, som rir på alt fra menneskelegger til hunder av samme kjønn? Et parrings-innstinkt kanskje? Enten de nå er utstyrt for å være den som rir, eller den som blir ridd, og enten objektet som blir ridd er befruktningsdyktig eller ei. (Uten at jeg på noen måte vil sammenligne dette med homofile!)

Men at et "innstinkt" (om kjærlighet kan kalles det) er anderledes, betyr vel ikke at alle andre innstinkter er borte/anderledes? Og jeg mener, som jeg sa, at ønsket om barn først og fremst, men ikke dermed ene og alene, er styrt av et innstinkt.
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2004, 13:49   #62
Nemix
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Alibaba
Det er et instinkt å formere seg å få barn.
Men hvis det sies at homofile også har det instinkt å få barn... Da burde vel instinktet gå til å treffe en av motsatt kjønn, og parre seg, slik som dyrene gjør...?
Enig i hypotesen Alibaba.
Nå synes jeg at dette temaet stikker litt lengre inn enn retten til å få barn. Jeg synes at alle som skal adoptere skal vurderes uansett iom. at det er et allerede eksisterende barn som skal utplasseres og det kan få alvorlige følger om det blir plassert i ''feil'' familie.
Jeg mener i bunn og grunn at det ligger i hva vi er laget som og hva som går an å få til og ikke (rent fysisk og kjemisk). Homofili er like mye et trend-produkt som en gén en har vokst opp med og bare det er grunn nok til å tenke grundig gjennom om det er lurt å innblande barn i slike forhold.
Jeg har forsøkt å sette meg i den samme situasjonen og selvfølgelig hadde jeg ønsket meg et barn hvis jeg hadde vært homofil! Det er naturen som driver oss og slikt er umulig å unngå.
Alt er ikke svart/hvitt men jeg klarer på en måte ikke helt å la være å tenke: hva hvis alle homofile som ønsker seg barn får lov til det? Kall meg konservativ men jeg tror nok det kan føre til flere konsekvenser enn bare de vi snakker om i dag. Hva blir neste ? Tillatelse til genmanipulering og kloning? ( satt på spissen...)

Jeg synes ikke noen skal straffes for livet de velger å leve men ikke alt er ''greit'' bare vi får venne oss til tanken.

Dette var litt hultertilbulter tankegang og jeg lot bare tankene flyte over tastaturet. Beklager det....jeg blir bare så betenksom i forsøket på å se denne saken fra flere sider. Og det plager meg at jeg ikke helt klarer å akseptere at det skal være så greit. Jeg tenker på barna.....hva hvis jeg hadde blitt født på ny i dag - i et homofilt partnerskap. Hadde jeg syntes at det er greit? Jeg setter meg inn i situasjonen med alle sansene jeg har og fortsatt sitter det en stor klump med ubehag, sorg og dårlig samvittighet av en eller annen grunn.....

Pøh....så dyp jeg skal være i dag da!
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2004, 14:17   #63
Alibaba
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Leophee
Hva slags innstinkt tror du styrer kua når hun plutselig kliver opp på ryggen på en annen ku? Eller hunden, hann eller hunn, som rir på alt fra menneskelegger til hunder av samme kjønn? Et parrings-innstinkt kanskje? Enten de nå er utstyrt for å være den som rir, eller den som blir ridd, og enten objektet som blir ridd er befruktningsdyktig eller ei. (Uten at jeg på noen måte vil sammenligne dette med homofile!)
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2004, 14:20   #64
Alibaba
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Nemix
hva hvis jeg hadde blitt født på ny i dag - i et homofilt partnerskap. Hadde jeg syntes at det er greit? Jeg setter meg inn i situasjonen med alle sansene jeg har og fortsatt sitter det en stor klump med ubehag, sorg og dårlig samvittighet av en eller annen grunn.....

Pøh....så dyp jeg skal være i dag da!
Jeg hadde ikke likt å ha blitt adoptert at et homofilt par, og hatt to mammaer eller to pappaer....

Nei, nå kom sola ute! Jeg får ta av meg litt klær og gå ut å male litt sprosser tenker jeg.. Gjøre noe litt mer fornuftig enn å sitte her på data hele dagen!

Svar med sitat
Gammel 02-08-2004, 14:25   #65
Tidl. bruker
Gjest

Hadde man vokst i et sånt type partnerskap, så hadde man ikke visst om noe annet.
Var man høyt elsket og etterlengtet, så hadde man kanskje også hatt krefter til å
stå imot mobbing og kommentarer. Kanskje.
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2004, 14:27   #66
Alibaba
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Maternal
Hadde man vokst i et sånt type partnerskap, så hadde man ikke visst om noe annet.
Var man høyt elsket og etterlengtet, så hadde man kanskje også hatt krefter til å
stå imot mobbing og kommentarer. Kanskje.
Godt mulig du har rett. Det er vanskelig å vite når man ikke har vert i situasjonen selv
  Svar med sitat
Gammel 03-08-2004, 11:16   #67
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Nemix
Men jeg er litt usikker på om jeg har misforstått dette med røde prikker? Kan jeg gi en rød prikk til noen bare fordi deres meninger ikke passer meg?
Du kan gi positiv eller negativ tilbakemelding på en annen brukers innlegg.
Det er ingen fasitt på hvor lista skal ligge, så dette baseres i stor grad på
subjektive oppfatninger hos avsender og mottaker.

Så ja, du kan nok gi en rød prikk "bare" for at noens melding (eks. min) ikke passer deg. Men det oppfordres til å si hvorfor man gir prikken.
  Svar med sitat
Gammel 23-08-2004, 17:15   #68
mumfie
Seniormedlem

mumfie sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,563
mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.mumfie er et navn alle kjenner.

Jeg svarte ja!

Syns at homofile og lesbiske burde stille like sterkt i adopsjon som heterofile par.
Gammel 24-08-2004, 19:33   #69
Epp
Gjest

Jeg sier det bare, jeg: Tøm barnehjemmene!

Synes det er dystert at "ungdommer" i sin beste alder viser så mye fordommer og fremmedfrykt mot noe som har vært en lovlig og profilert del av vårt samfunn siden lenge før vi ble født. (Da tenker jeg på uttalelser som at "det er ikke naturlig" og desslike..)

Ang. instinkter: Mange homofile som ikke har tid til å vente på at surrehuer skal bestemme seg for om de synes det er litt for skummelt og rart eller ok går til det skrittet å "parre" seg med det motsatte kjønn. Resultatet blir flere hjem (GJerne 2 lesber i det ene og to homser i det andre - så der fikk dere DEN, dere som syns 2 av samme kjønn ble for mye! )

Det fins masse god forskning på området - og Nemix: alle undersøkelser gjort på temaet i USA som jeg har kommet over viser at du hadde fått en veldig GOD og REFLEKTERT opdragelse som gjorde deg MEGET godt rustet til å møte verden med en mer ydmyk innstilling enn det du viser her....
Ingen grunn til å fortvile, altså!
  Svar med sitat
Gammel 12-10-2004, 14:03   #70
NettaMamma
Gjest

Jeg stemte nei
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:12.