Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Adopsjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-06-2005, 16:55   #41
PrøvePus
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Hvilket land ville dere adoptert fra?

Jeg ville adoptert fra Sør-Amerika!! Uten tvil!!!
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2005, 14:12   #42
Tin77
Gjest

Jeg tenker på Kina siden jeg var på ferie der for noen år siden. Dessuten har de jo stort behov for foreldre til de stakkart uøskede jentebarna. Ulempen er at man må ha fylt 30 år, og der har jeg et par år igjen.

Men uansett syns jeg adopsjon er et strålende alternativ dersom man ikke kan få barn selv.
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2005, 18:04   #43
snups
Gjest

hvis det ikke blir noe med oss selv... vill vi adoptere fra colombia..
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2005, 22:37   #44
Shanti
Gjest

Tanken melder seg med jevne mellomrom, og da er Colombia eneste alternativ, fordi mannen er adoptert derfra selv. Akkurat nå har vi også et par vi kjenner som venter på et barn derfra!

Vil bare kommentere ang. tøff bakgrunn, så tror jeg det kan skje uansett. Et barnehjem er vel ikke det stedet et barn får mest fysisk nærhet, selvom det får mat og klær enten det er i Asia eller Sør-Amerika. Og når det gjelder fysiske sykdommer så er f.eks. HIV og AIDS mest på fremmarsj i land som Kina og India.

Og for egen del skulle jeg gjerne tilbragt et par måneder i landet barnet mitt ville kommet fra, så jeg kan få et innblikk i kultur etc.
  Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 21:25   #45
Madam X
Gjest

Jeg synes dette er et meget vanskelig valg, selv om som noen her sier vil man jo være veldig glad i barnet uansett hvor det kommer fra....

Det som betyr en del for oss er at det foreligger en forholdsvis bra helserapport på barnet, og at ventetiden ikke er så altfor lang. Jeg syns også det er greit at man slipper å oppholde seg i landet lenger enn nødvendig (hjemmekjær som jeg er..)

Har tenkt litt på Sør-Korea, India og Kina, men ingenting er bestemt enda.
Vi skal diskutere litt nå i ferien...
  Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 21:41   #46
Gravidada
Gjest

Jeg tror jeg ville valgt Kina, for å slippe et barn med stor sjanse for f.eks. FAS (alkoholskade), da jeg vet at skader av denne typen er overrepresentert fra en del andre vanlige adoptivland. Hvis jeg ikke kunne velge, hadde det vært ett fett hvor barnet kom fra, utfordringene får man ta når de måtte dukke opp.
  Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 09:06   #47
Christine
Gjest

Vi har også vurdert å adoptere et barn i tillegg til eventuelle egenproduserte. Har ikke en gang tenkt på hvor i verden barnet skulle komme fra.

Vet om noen som adopterte fra Russland for de ville ha et "hvitt" barn. Når barnet kom så var hun den søteste lille kjempemørke negressen. Siden hentet de lillebroren i Afrika så de skulle ligne mest mulig.
  Svar med sitat
Gammel 21-07-2005, 17:30   #48
Sever
Gjest

Vi har valgt Russland fordi jeg kan språket og har studert der borte...
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2005, 10:20   #49
Pusen29
Gjest

Vi har kommet så langt at Adopsjons søknad er sent....Vi bruker Verdens Barn her i oslo...vi skal adoptere i Fra Thailand.'
Hvorfor...Er ett flott land som vi garantert kommer til å dra til bake til mange ganger...og de at vi giftet oss der....i *smilets land*..
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2005, 19:03   #50
Madam X
Gjest

Vi har også sent søknad, og venter nå på at barnevernet i kommunen skal komme på hjemmebesøk!

Men, vi har ikke greid å bestemme oss for hvilket land!

Kanskje noen kan være med å gjøre valget lettere?

Det står altså mellom KINA eller SØR-KOREA.

Til Kina reiser man i grupper, og det virker veldig positivt å ha flere i samme situasjon tilstede.
Det er nesten bare jenter som blir adoptert fra Kina, alder rundt 1 år.
Biologiske foreldre blir anonyme, da barnet som oftest bare er blitt dumpet og forlatt på trappen foran f.eks politistasjon eller sykehus.

Sør-Korea reiser man på egenhånd, men får jo hjelp av folk der nede. Det er nesten bare gutter som blir adoptert fra Sør-Korea, alder under 1/2 år, altså babyer. Det er også meget gode helserapporter på barn fra Sør-Korea. Foreldrene er kjent, da de på eget intiativ velger å adoptere bort barnet.

Noen råd om hvordan vi bør tenke før vi bestemmer oss?

Takk for hjelpen!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:54.