Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-11-2006, 21:04   #51
Dans_i_Valhall
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av Amaya
Her har OB likt hylster med tampaxen, finnes ikke det i norge?
Jeg har ikke sett OB med innføringshylster her i Kansas....
  Svar med sitat
Gammel 11-11-2006, 22:22   #52
SiljeÅ
Gjest

Sv: VIKTIG melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av Aix
livredd for at tampongbruken min kan ha ødlagt frukbarheten min (gjort meg steril) tidligere sov jeg med tampong og da hele natten (dumme dumme meg), har riktignok ikke gjort dette på ca 2 år da.

har ikke hatt tss da.. det hadde jeg nok merket
men kan jeg få tette eggledere/betenelse likevel?

får postiv el-test (men temper ikke så vet jo ikke om jeg faktsik har el sånn egentlig), får man egentlig el når man har hatt tette eggledere eller betenelse

er ferdig med 2pp
Hei!

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over.
Jeg bruker selv tampong om natta (på dag 2 og 3,siden det er da jeg blør så besett mye) Dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Jeg har nettopp vært inne til laparoskopi (i forbindelse med utredning), og egglederne var helt fine. Iløpe av de nettene har jeg også sovet i 9-10 timer. Men jeg gjør det kun når jeg blør mye.
  Svar med sitat
Gammel 18-05-2007, 13:44   #53
Becky1980
Gjest

Sv: Viktig melding ang tampongbruk!!

Hei

Ble litt bekymret her nå. Er i min 2 eller 3 pp nå og jeg er sløv med bytte av tamponger i mensperiodene, og bruker dem om natta og Lurer på om dette kan føre til at jeg blir steril, når jeg IKKE har hatt tegn til tts? Må jeg få tts for å bli steril av tampongbruk mao?

Hilsen "Becky"
  Svar med sitat
Gammel 18-05-2007, 14:01   #54
Unicorn
Gjest

Bare en liten sidekommentar fra min side: Jeg kjøpte Mooncup rett før jul, etter å utelukkende ha brukt tamponger dag og natt i mange, mange år. Jeg rakk å bruke den under to blødninger før jeg plutselig ble gravid av meg selv, og selv om jeg ikke på noen måte er sikker, ser jeg heller ikke bort fra at dette kan ha hatt noe med saken å gjøre. Uansett kan jeg anbefale den på det aller, aller varmeste!
  Svar med sitat
Gammel 20-06-2007, 12:32   #55
Anneli
Medlem

Anneli sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Skottland
Meldinger: 88
Anneli er en kommende stjerneAnneli er en kommende stjerne

Jeg bruker også Mooncup, og er veldig fornøyd. Det gikk riktignok noen sykluser før jeg fikk til den rette innsettingsteknikken, men nå lekker den aldri, og jeg kan ikke kjenne at jeg har den der heller. Jeg kan svømme, gå i stringtruse, sove naken osv selv om jeg har mensen!
Jeg slipper å se, kjenne og lukte at jeg har mensen hele dagen. Bortsett fra dag 1, når jeg tømmer en gang eller to i løpet av dagen, tømmer jeg bare rett etter at jeg har stått opp og før jeg legger meg.
Det var helt tilfeldig at jeg ”oppdaget” Mooncup da jeg var på Boots apotek og kikket etter EL-tester. Jeg leste alt som står på www.mooncup.co.uk og så bestilte jeg meg en.
Jeg tror man sparer både penger og miljøet, og for meg virker den hvertfall helt perfekt! Jeg vil anbefale alle å prøve den!

Anneli

PS. Jeg vet ikke om det har noe for seg, men jeg bruker den faktisk også som ”propp” etter at vi prøvd på litt babyproduksjon! Slipper ihvertfall følelsen av at alle svømmerne bare sklir ut igjen.
Anneli er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-11-2007, 11:54   #56
Humlasurrer
Supermedlem

Humlasurrer sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Riksen ;)
Meldinger: 881
Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.

Ser at det blir linket til den engelske siden.

Her er den norske:

http://www.mooncup.co.uk/klokkeformet_kopp_norsk.html

Ønsker alle sammen her inne LYKKE TIL!!!!!!
Humlasurrer er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-12-2007, 12:20   #57
Stjernehimmel
Medlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 460
Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.

For en fantastisk tråd Dette er jo noe som er veldig viktig helt fra ungdom stadiet.. Men jeg hadde såvidt hørt om det.

Men jeg vet at jeg ikke har hatt sykdommen, da hadde jeg merket det.

Men hvordan kan en eventuelt bli steril eller ha tette eggledere uten og kjenne det? Jeg venter på det som helt sikkert er lap i januar. Da får vi og vite svømme ferdigheten hos min kjære sine små. Og jeg har en sånn liten følelse om at feilen ligger hos meg og ikke han, helt uten grunn egentlig. Ingen av oss har barn fra før, men det er bare en liten følelse.
Setter stor pris på svar.

Beklager og om det spørsålet kommer i feil tråd. Men det er ikke altid like lett dette her..
Stjernehimmel er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-12-2007, 19:21   #58
Stjernehimmel
Medlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 460
Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.Stjernehimmel vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Baremeg83
Men hvordan kan en eventuelt bli steril eller ha tette eggledere uten og kjenne det? Jeg venter på det som helt sikkert er lap i januar. Da får vi og vite svømme ferdigheten hos min kjære sine små. Og jeg har en sånn liten følelse om at feilen ligger hos meg og ikke han, helt uten grunn egentlig. Ingen av oss har barn fra før, men det er bare en liten følelse.
Setter stor pris på svar.

Beklager og om det spørsålet kommer i feil tråd. Men det er ikke altid like lett dette her..
Ingen som vet eller vet hvor jeg kan spørre??
Stjernehimmel er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 18:42   #59
carija
Supermedlem

carija sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 621
carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.

Oi.... Det med tampongbruk har jeg aldri hørt om... Fornuften min sier jo at den ikke skal være der så veldig lenge, men jeg har sovet med tampong mange ganger... Blir livredd jeg nå, kanskje jeg må dra å sjekke meg hvis jeg ikke blir gravid innen et år. Har jo allerede prøvd i 6 pp uten hell... Vet noen hvordan man merker om man har dette?? Jeg har vel ikke kjent noe utenom det vanlige, men blir jo heller ikke gravid..... Nå ble jeg kjemperedd, blir kjempe lei meg om jeg ikke kan bli gravid...
carija er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 21:17   #60
Brick & Lace
Gjest

Slapp helt av - du har ikke tampongsyken. Det hadde du merket via magevondt.

Men det skader jo ikke å gå til gynekologen din og få bekreftet at eggledere og alt er som det skal. Du trenger absolutt ikke vente i ett helt år med prøving for å sjekke litt hos gyn.

Lykke til med prøving - for at den sitter neste pp.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:38.